Onko kenenkään lapselle sattunut mitään jättitrampoliinilla?

  • Viestiketjun aloittaja Maamikki
  • Ensimmäinen viesti
Maamikki
Kun on nyt sen ostoa harkittu ja osa ihmisistä toitottaa et miten kauheen vaarallinen se on, niin onko kellään sattunu siinä mitään ja mikä oli tilanne.

Mietin et jos säännöt lapsilla ois seuraavat, niin tuskin kauheita tapahtuisi
1. lapsi kerrallaan
2. suojaverkko aina paikallaan
3. ei saa tehdä voltteja.

Mitä mieltä?
 
Totuus numero yksi: yksikaan lapsi ei pompi trampalla yksin. Ja jos pomppii, niin viimeistaan 10 minsan paasta kulmakunnan kaikki lapset on paikalla. ;)

Ei mun kai ees kuuluis tahan ketjuun sotkeutua, kun nuo lapset on niin pienia, etta ei ole volteista pelkoa... Pomppivat kylla kahdestaan (2,5v ja 1v4kk)...
 
Tutun silloin 3v murti kätensä kai jostain kyynärtaipeen läheltä. Ei ollu suojaverkkoa.

Ilman suojaverkkoa en antas lasten hyppiä ja mun mielestä se on vähän sellanen vehe, että siinä sais aina olla joku vanhempi kattomassa sitä touhua, pitää huolen, ettei siellä seittemän hypi yhtä aikaa.
 
Maamikki
Alkuperäinen kirjoittaja LucyVanPelt:
Totuus numero yksi: yksikaan lapsi ei pompi trampalla yksin. Ja jos pomppii, niin viimeistaan 10 minsan paasta kulmakunnan kaikki lapset on paikalla. ;)

Ei mun kai ees kuuluis tahan ketjuun sotkeutua, kun nuo lapset on niin pienia, etta ei ole volteista pelkoa... Pomppivat kylla kahdestaan (2,5v ja 1v4kk)...

Mä en usko tuohon etteivät pennut uskoisi, meidän poika on TODELLA kuuliainen säännöille mitä on asetettu ja minä sen verran tiukka täti et se trampoliini lähtee just pois jos ei sääntöjä noudateta. Ja naapureilla on kahdellakin samat säännöt ja lapset niitä noudattaa. Et tiedän et ne säännöt pysyy mitä minä sanon, se on varma.

Ainut mitä siis pohdin et onko oikeesti trampoliini tapaturma-altis vaikka ois noin tiukat säännöt?
 
Meillä isommat hyppii kahestaan, mut ku pienin haluaa hyppiin, niin sit hälle annetaan pomppurauha.
Meillä on hyvin "tiivis" (eli ei lörtsötä mistään ), korkea suojaverkko, josta ei saa jalkoja laitettua mihinkään rakosiin. Mutta, mutta....
kerran on tullu aivotärähdys kekimmäiselle. oli nousemassa tramppiin ja kädet lipsahti reunalta ja tuli pää eellä vanarille joka oli siinä kenkiä varten ja siksi, ettei sukat kastuis ku tulee pois trampista. Sen koommin on saanut sukatkin kastua.. :whistle:

onneksi selvittiin koti tarkkailulla. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Alkuperäinen kirjoittaja LucyVanPelt:
Totuus numero yksi: yksikaan lapsi ei pompi trampalla yksin. Ja jos pomppii, niin viimeistaan 10 minsan paasta kulmakunnan kaikki lapset on paikalla. ;)

Ei mun kai ees kuuluis tahan ketjuun sotkeutua, kun nuo lapset on niin pienia, etta ei ole volteista pelkoa... Pomppivat kylla kahdestaan (2,5v ja 1v4kk)...

Mä en usko tuohon etteivät pennut uskoisi, meidän poika on TODELLA kuuliainen säännöille mitä on asetettu ja minä sen verran tiukka täti et se trampoliini lähtee just pois jos ei sääntöjä noudateta. Ja naapureilla on kahdellakin samat säännöt ja lapset niitä noudattaa. Et tiedän et ne säännöt pysyy mitä minä sanon, se on varma.

Ainut mitä siis pohdin et onko oikeesti trampoliini tapaturma-altis vaikka ois noin tiukat säännöt?
Tuo "eivat pompi yksin" oli oikeastaan vain tuollainen muka-humoristinen heitto.

Mulla on laakarikaveri, joka on sanonut, etta ei hankkisi lapsilleen tramppaa missaan tapauksessa, koska on nahnyt niin paljon murtuneita raajoja trampan takia... Niin, lienee itsestaan selvaa, etta talla tyypilla ei ole lapsia :whistle:

Mun mielesta tramppa on hyvaa, liikunnallista huvia. Teidan saannot kuulostaa hyvilta, ja en usko, etta loukkaantumisia sattuisi.
 
XXS
Omalle lapselle ei ole sattunut mitään, vaan eipä meillä trampoliinia ole eikä tule. Pojan koulukaveri katkaisi trampiksella kätensä niin, että luut törrötti näkyvissä. Kummipojalta meni polvi jotenkin sijoiltaan. Sairaalan ensiapupolilla työskentelevä kaveri kertoi mm. pernan repeämästä, niskan vauriosta josta seurasi halvaantuminen sekä muutamista pahoista murtumista.
 
Meillä trampoliini toista kesää nyt käytössä, eikä minkäänlaisia tapaturmia ole sattunut. Tosin tutkimukset puhuvat kyllä niiden tapaturmien puolesta :/ http://www.ktl.fi/portal/suomi/yhteistyoprojektit/tapaturmat/uutisikkuna/trampoliiniturmat/

Btw, tässä meidän esikoisen taidonnäyte: http://www.youtube.com/watch?v=SD2H4Q9BwBU
 
vahingosta viisastunut
Meillä oli vuosi sitten turvaverkollinen jätti tramppi ja silloin 5v tyttöni hyppi yksin trampilla ja jalka vääntyi jotenkin hypätessä ja sekä sääri- että pohjeluu napsahtivat poikki. Loppusyksy menikin kokokipsiä jalassa pitäessä ja pyörätuolissa istuessa.
Muuten jalka kai parani hyvin, mutta nyt ilmojen viiletessä jalkaa taas särkee.
Kirurgi, joka jalkaa operoi, manasi trampit koska niissä sattuu päivittäin sairaalahoitoa vaativia onnettomuuksia.
 
vieras
Ekana kesänä kun ostettiin tramppa meni yhdeltä nilkka, kun porukalla hypittiin. Oli alusta asti hoettu, että yksi kerrallaan, mutta me lähettiin kauppaan ja noi murkut jäi pomppimaan kaverien kanssa. Oli vissiin aika monta pomppimassa ja nilkka meni. Onneksi oli oma poika eikä kaveri. Sen jälkeen ei ole sattunut mitään, vaikka on ollut jo 4 kesää. Verkot on kyllä ja edelleen sääntö yksi kerrallaan ja se on haaverin jälkeen mennyt paremmin kaaliin.
 
Mä en oikeesti tiedä ketään jolle olisi jotain sattunut - kuullut olen et serkun kummin kaimalta murtui käsi/jalka jne.

Meillä itsellä kävi kyllä sellainen tapaturma alkuun kun siinä oli tuoli mitä pitkin kiivettiin trampoliinille niin tuoli kaatui, nykyisin onki portaat =)
 
kyllä on
pojalla murtui käsi. pojan kaverillakin on käsi murtunut. toisella pojalla oli helkatin moinen verenpurkauma päässä kun oli törmännyt toiseen. pojankverilla lähti etuhammas. pojalle on tullut hiusmurtuma sormeen.

nää tulee ekana mieleen.
 
mm
Meillä ei ole tapahtunut mitään muuta kuin pojan selkä kipeytyi alussa kun teki kovasti voltteja. Kouluikäiset lapset kyseessä. Sääntöinä yksi kerrallaan on toiminut meillä täysin. Jos joku kavereista ei tiedä sääntöä hänelle huomautetaan siitä.
 
radiossa oli joku aika sitte puhetta trampoliineista ja siitä kuinka ne pitäisi laittaa. siellä kehoitettiin kaivamaan trampoliinin kokoinen monttu johon se laitetaan niin että on maan tasalla. tämä ei tietty ole kaikille mahdollista varsinkin jos vuokralla asuu.
 

Yhteistyössä