onko kenenkään kesä pilalla kun lapset eivät pääse lomamatkalle?

• Viestiketjun aloittaja .-.
  • Ensimmäinen viesti
"Jaana"
Ei
Ei hyvä kesäloma vaadi lomamatkoja ja huvipuistoja.

Hyvä kesä voi yhtä hyvin tulla aurinkoisista päivistä, polkupyöräretki eväiden kanssa, uimarannalla polskuttelu ja jätskikioskilla käväisy.
oleskelu ja mukavat puuhat, grillaaminen, pelaaminen, kaikki tällaiinen.

bbierass
[QUOTE="Jaana";30843307]Ei
Ei hyvä kesäloma vaadi lomamatkoja ja huvipuistoja.

Hyvä kesä voi yhtä hyvin tulla aurinkoisista päivistä, polkupyöräretki eväiden kanssa, uimarannalla polskuttelu ja jätskikioskilla käväisy.
oleskelu ja mukavat puuhat, grillaaminen, pelaaminen, kaikki tällaiinen.[/QUOTE]

sun mielestä niin,

"jaana"
sun mielestä niin,
Jos ihan oikeasti järjellä ajattelee,niin ei se kesäloma vaadi mitään hirveää suhaamista paikasta toiseen.
Aloin tätä miettimään kun ap:n aloituksen luin

olen itse yksi näistä suhaajista ja jos oikein miettii, niin onko se sen väärtti loppupelissä.
viimekesältä lapsi muisteli sitä kun käytiin tuossa läheisessä uimarannassa polkupyörillä.
vaikka oltiin käyty huvittelemassa myös

tänä kesänä mennään kreikkaan ja käydään särkäniemessä ja isovanhemmat vievät lasta muutamiin paikkoihin.
mutta nämä vievät tästä pitkästä kesälomasta vain pienen osan.
niiden väliin jää ne kotipäivät, jolloin rentoudutaan ja nautitaan ja pyöräillään ja uidaan.

joten en tiedä jäisikö lapsen kannalta lomasta pois jotain, jos ei nyt lähdettäisi suhaamaan kohti tamperetta ja siellä päivä ja taas kotiin.

en tiedä.
nämä ovat tällaisia tapoja ja joka kesäinen perinne, mutta ap kysyi olisiko kesä pilalla ilman niitä.
siihen sanon ei olisi.

vieras*
Itse aloin pohtimaan mieheni kanssa, mitä kumpainenkin muistaa lapsuudestaan hienona juttuina, mies muisti miten kiireisellä isällä oli aikaa kopitella pesäpallolla, minä muistin kun otettiin eväät mukaan js lähdettiin äidin kanssa retkelle noin kilometrin päähän kotoa :) Aikuisen näkökulmasta mitättömiä pieniä ilmaisia juttuja, silti lspsen mieleen jääviä.

Ei oo pilalla. Tuo lapsi just ne kerrat muistaa kesistä kun ollaan menty uimarannalle kahdestaan eväsretkelle tai pakattiin eväät reppuun ja ajettiin junalla kaupungille syömään ne meren rannalla. Tai oltiin maalla. Omista lapsuuskesistä muistan ne perheen mökkireissut kun vanhemmatkin ehti olla meidän kanssa ja touhuta. Olihan sielä särkänniemessä käyntiä yms mutta päällimmäisenä on se mökillä olo ja yhdessäolo. Ei sitä lasta tarvi totuttaakaan siihen asenteeseen että loma meinaa kaikkea hienoa ja sitä ja tätä ja tota matkaa ja reissua ja huvipuistoa.

"minna"
Kun meidän lapsilta kysyy mitä haluavat tehdä kesällä, vastaus on mennä pyöräretkelle ja yyteriin. Tänä kesänä on tässä juuri ero vireillä, joten mulla,ei taida todellakaan olla rahaa viedä lapsia mihinkään. Miestä ei kiinnosta, koska haluaa mennä omlille menoille. Keskityn siihen, että tehdään pieniä retkiä, ollaan rannalla ja nautitaan yhdessä olosta. Tosi asia on, että ei ne lapset,vaadi mitään ulkomaanmatkoja, heille riittää yhdessä olikin. Eikä ne matkat huonoja ole, mutta ilman niitäkin voi tehdä hyvän loman.

Noup. Meidän neiti 5v on pyytänyt, että pääsisi kesällä saunaan. Se on lapsen suurin toive (kysyttiin sitä erikseen) ja luulen, että se saadaan myös toteutettua, sillä lähin sauna löytyy tuosta 3 metrin päästä.

Tuo samainen lapsi oli viime kesänä lomamatkalla, mutta ei siis esittänyt sitä toiveeksi tälle kesälle. Joten oletan, ettei myöskään lapsen kesä mene piloille, jos emme tänä kesänä reissaa.

Ja muutenkin. Ei kai se koko kesä nyt sentään noin pienestä piloille mene?

vierass
Meillä lapset kyllä haluavat reissuun ja saavat yhden reissun kesässä valita, ja jos muuta tulee niin se on ihan kivaa heidän mielestään. Tahtovat vain haluta samoja juttuja vuodesta toiseen, itse kyllästyttää. Ens kesänä sitten mennäänkin kolmådeniin, tänä kesänä halusivat asuntoautoreissun.

huhhuijaa..aa
Eiköhän lapset halua lomallaan levätä,olla jouten. Ainakin suurimman osan ajasta?
Jos jatkuvasti suhataan huvituksesta toiseen, niin muuttuuhan sekin jo työksi =arjeksi, eikä enää tunnu missään, ei lapsella eikä aikuisella.
Itse olen sitä mieltä että suurimman osan lomastaan lapsi saa OLLA, käyttää mielikuvitustaan ja LEIKKIÄ!
Yksi reissu, kohokohta kesässä on kuitenkin varmasti paikallaan. Asia joka eroaa siitä muusta lomasta! Patikkaretki metsään, iltapalan syöminen nuotion loimussa ja yöpyminen teltassa. Rentouttavaa, virkistävää, jännittävää eikä vaadi paksua lompakkoa, viitseliäisyyttä kylläkin!

Yhteistyössä