Onko kenenkään lapselle tullut ilmarintaa,onko se vaarallinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljän äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neljän äiti82

Vieras
Eli meidän 3 vutotias poitsu tippui muutama viikko sitten leuikkipuiston keinusta mahalleen ja isänsä mukaan ilmat lähti keuhkoista putamisen seurauksena.Nyt olen laittanu merkille että poitsu puhuessa vetää useammin henkeä ja ehkä nukkuessa hengitys kuullostaa hiukan erilaiselta.Voisikohan kysessä olla ilmarinta ja onko se vaarallinen?Poitsulla on perjantaina 3 v neuvola,ajattelin mainita asiasta siellä ja jos sitten näyttäsi poitsua varmuuden vuoksi myös lääkärille..

Kiitos,luin tuon jutun.Nostelen tätä kuitenkin jos jollakin oonkokemusta tällaisesta..Rupesi kamalasti pelottamaan että onkohan poitsulla tuo ja uskallanko odottaaa perjantaihin..

Ei ole lapsen ilmarinnasta kokemusta, mutta ainakin aikuisella muuttuu olo kyllä sen verran tukalaksi, että vaikea olla. Luulisi, että lapsikin osoittaisi jotenkin pahan olon ja itkisi..

Tarkistuttakaa toki asia :hug:

Mulla oli nuorempana ja mun mielestä pahin oire oli se ettei pystynyt hengittämään syvään. Ei yskimään, haukottelemaan, aivastamaan.... jne, jne... Ja puhuessa joutu käyttämään sellasia pikku henkäsyjä muutaman sanan välein. Ja ihan helvetin tuskallista!!!! On siis todella kipeä!

Yhteistyössä