Onko kenen lasta purrut kyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Jos on niin miten siitä ootte selvinny? Mitä ne lääkärissä teki? Pitääkö soittaa esim. ambulanssi jos ei oo omaa autoa kotona? Jouduitteko olemaan sairaalassa vai pääsikö sieltä ensiavun jälkeen kotia? Oliko kauankin kipeä se purema kohta? Ja kertokaa toki muutakin aiheeseen liittyvää... Meillä oli eilen pihassa kyy, se puri koiraa pari kertaa, onneks ei meijän poika (vajaa 3v.) sattunut sen kyyn reitille. Ei oo meillä ennen ollu käärmeitä pihassa....

Ajattelin vastata vaikka asia ei koskekkaan lastamme vaan itseäni kun olin 12v. Minua puri kyy. Jouduin sairaalaan tiputukseen, olin vaipumassa shokkitilaan, verenpainetta ei enää kunnolla saatu. Sen illan olin siellä tiputuksessa ja sit kotiin. Jalka oli ylös asti aivan musta koska kaikki pintaverisuonet olivat katkenneet myrkyn voimasta. Lasta oli jalassa n.kuukauden. Tosi kipeä oli! Toisethan ovat herkempiä kuin toiset käärmeen ja ampiaisten yms pistoille ja puremille.

Muistatko kuinka nopeasti pääsit sairaalaan? Kun kyy puree, on tärkeää soittaa heti ambulanssi, jotta saa nopeasti ensiavun. Lapsi pitää pitää liikkumattomana ja mahdollisimman rauhallisena, jotta myrkky ei leviäisi niin nopeasti. Meilläkin kyitä näkynyt, lapsia kolme, vanhin viisi-vuotias. Tarkkana pitää olla ja yrittää selittää että ei ikinä saa mennä koskemaan.

Jos minulta kysyit kuinka nopeasti pääsin sairaalaan niin siinä kesti n. tunnin. En ensin tajunnut mikä minua oli tökännyt jalkaan. Ajattelin että varmaan joku risu. Sitten kun näkö alkoi sumenemaan niin tajusin näyttää vanhemmille. Sitten tulikin jo kiire. Omalla autolla mentiin.

just radiosta kuulin tyksin lääkärin (oliskohan ollut peräti infektiolääkäri),ettei kyypakkaukseta ole mitään hyötyä kyynpuremaan,kortisoniahan se on. Adrenaliini on ykköslääke. Kysin asiasta vielä toiselta lekurilta, näin kuulema on. Ei auta,muttei ole haittaakaa.

Yhteistyössä