Onko keneltäkään otettu varpaasta kynsiä pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on suht paksut varpaankynnet noissa isoissa varpaissa (ei sientä) ja värjääntyneetkin ovat ja vähän sisäänpäin kasvaneet. Jalkahoitaja puhui että niissä olisi joku kynsivaurio.
Ovat niin ruman näköiset että olen miettinyt jos ne voisi ottaa pois. Täytyy kysyä seuraavalla kerralla. En kehtaa edes sandaaleita kesällä pitää.

Mutta onko täällä ketään jolta olisi kynsi otettu varpaasta pois ja missä ne poistettiin, sattuiko se? Miten ja millaisena uusi kynsi kasvoi takaisin?

Mutta eikös se vika ole siellä "varpaan sisällä", siellä jossain kynsinauhan alla, kynnen juuressa, tässä tapauksessa, jos tervettä kynttä ei kasva. Koska se kynsihän kasvaa nytkin koko ajan. Joten se, että jos vanha kynsi poistetaan, ja tilalle kasvaa terve, miten se sitten yks kaks toimisi niin, jos sieltä ei nytkään tule tervettä kynttä esiin?

Mulla on kyllä tuollaiset vaurioituneet ja paksuuntuneet kasvaneet vähitellen niin, että se uusi kasvanut osa on ollut tervettä, eikä ole tarvinnut poistella. Tosin riippuu vähän siitä, millainen vaurio on ollut.

Mulla on myös isovarpaankynnet paksut, ei sientä. Ja useimmissa kengissä painautuvat ihon alle, on välillä tosi kivuliasta kävellä. Mä kysyin lääkäriltä poistosta, mutta hän sanoi, ettei kannata. Uusi kynsi todennäköisesti kasvaa samanlaiseksi. Hän sanoi, että voisin käydä jalkahoitajalla hiomassa niitä ohuemmaksi, täytyisi varailla aikaa heti kun kehtaa :)