Onko kenellekkään määrätty panacodia yskään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uskaltaisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uskaltaisko

Vieras
Mulla on kamala yskä,sellanen kuiva ja kutiava yskä enkä saa nukuttua öisin ja nyt mietin et uskaltaisko ottaa yöksi panacodia jota on kaapissa?
Muistelisin että se vaikuttaa jotenkin siihen refleksiin yskiä ei niinkään paranna yskää...
Osaisko joku neuvoa?

Minä olen ottanut ja se on auttanut, koska kodeiini hillitsee yskänärsytystä. Ilman Panacodia en varmaankaan olisi selvinnyt seuraavana päivänä töihin, koska en olisi saanut nukuttua. Panacodeja oli kaapissa jalkaleikkauksen jäljiltä.

Mulle määrättiin kun onnistuin yskimään niin pahasti, että kylkilihaksiin tuli pieniä repeämiä. Sattui niin saatanasti. Kodeiini hillitsi yskää ja kun sitten yskitti, sen saattoi tehdä ilman jumalatonta kipua. Nukuin myös tosi hyvin, sellaisessa ihanssa pumpulimaisessa olotilassa :).

Minulle määrättiin yskään - otin ohjeen mukaisesti 2 tablettia illalla - tärisin koko yön "sisäisessä horkassa" enkä sen koomin ole kyseiseen lääkkeeseen puuttunut. Varmaan hyvä lääke, mutta ei sopinut minulle lainkaan!

Eihän se toki kaikille sovi. Itselleni tekee pseudoefedriini (?) ihan kauhean olon, tosi levoton meininki enkä nuku yölläkään. Joku tukkoisuuteen auttava lääke oli tuollainen, olisiko ollut Duact? Mieluummin torkun nokka tukossa istuma-asennossa kuin tuijotan säpsynä makkarin kattoa!

Yhteistyössä