Onko kenellekään käynyt niin, että elimistö olisi mennyt "säästöliekille" laihiksen yhteydessä?

• Viestiketjun aloittaja jojo
  • Ensimmäinen viesti
jojo
Monessa paikassa varoitellaan, että joskus elimistö voi mennä säästöliekille kun laihduttaa ja siksi laihdutus pysähtyy. Onko kenellekään käynyt näin, vai onko varoitus pelkkää hapatusta?

lily
on käynyt. mulla on kokemusta laihduttamisesta tosi niukalla ruokavaliolla sekä painonvartijoissa, jossa pitää syödä tietty määrä päivässä. jälkimmäinen toimi paljon paremmin.

jojo
Alkuperäinen kirjoittaja lily:
on käynyt. mulla on kokemusta laihduttamisesta tosi niukalla ruokavaliolla sekä painonvartijoissa, jossa pitää syödä tietty määrä päivässä. jälkimmäinen toimi paljon paremmin.
Mitä sulle ja painollesi tapahtui tuota ekaa vaihtoehtoa kokeillessasi :eek:?

lily
aluksi paino tippui ihan hyvin mutta vähän ajan päästä paljon hitaammin kuin painonvartijoissa. ja olo oli myös todella väsynyt ja vetämätön, eli en suosittele nälkäkuuria.

vieras
Mulla kans tyssäsi painon putoominen 10 kilon jälkeen... meni kuukausi ettei tapahtunut mitään. Tuli joulu ja söin lähes normaalisti ja kas kummaa, paino putosi joulun aikaan pari kiloa... En ollu koskaan nälkäkuurilla, mut laskin kalorit noin 1200 mukaan.... ei siis tuottanut lopussa enää tulosta.... nyt en laske mitään vaan kulutan liat pois ja edelleen paino putoomassa.

Yhteistyössä