Onko kenelläkään pettäminen "avannut silmiä" tai parantanut parisuhdetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie vaan"

Vieras
Onko kenelläkään pettäminen "avannut silmiä" tai parantanut parisuhdetta?

Meillä on parisuhdeongelmia ja mies haluais käydä panemassa jotain toista naista, on niin kiinnostunut kokeilemaan siitä miltä se tuntuu.
Haluaisi kuulemma pettää, jotta se "avaisi ehkä silmät näkemään siitä mitä voi menettää"? Ja uskoo että kun käy pettämässä, ni hoksaa ettei se olekkaa niin ihanaa kun on kuvitellut ja sitten haluaakin olla mun kanssa?

Mitä ajatuksia teissä tuollainen herättää? Itse olen ehdottomasti sitä mieltä ettei pettäminen mitään paranna ja avioliitossa ei petetä.

Ja arvatkaas mitä mies pohti.. että "onko se edes pettämistä jos kysyn luvan?" J"jos sä tiedät että mä petän"..... HUOH!!

Jos kysyy luvan ja sen saa, niin kyseessä ei ole pettäminen. Pettämistä on se, että käy salaa naimassa jotain toista, vaikka on toiselle lupautunut olemaan naimatta. Tietysti jos lupaa ei saa, niin kyseessä on pettäinen, ja silloin pitää valita joko sen pettämisen, ei-pettämisen tai parisuhteen lopettamisen väliltä.

Itse en ainakaan katsoisi kauaa, jos joku alkaisi huoraamaan ja olisi minun kanssani parisuhteessa. Se on kuitenkin kaikkien oma valinta mitenkä sitten tekee, ja seuraamukset ovat sen mukaiset. Sun tapauksessa kai enemmänkin kyse on siitä, että haluatko pitää sen äijän, jos se pettää? Jos se tuollaisesta sun kanssa puhuu, niin se kyllä varmasti sitä vielä koittaa, oli lupa tai ei. Mutta ei siinä. Ei pettämisessä sinällään mitään pahaa ole, jos ei parisuhde kiinnosta. Toki ehkä mukavempaa on pistää parisuhde poikki ennen pettämistä, mutta noh... parisuhteita on monenmoisia, ja joissain ei viitsi parisuhdetta lopettaa.

Eräänlainen hairahdus meidän suhteesta löytyy, mutta ei mikään paneminen kuitenkaan. Hairahdus avasi meidän silmiä ja paransi meidän suhdetta.

Tuskin suostuisin moiseen mitä miehesi ehdottaa. Toisaalta, mitä enemmän itselle on tullut ikää, sitä enemmän ajattelen niin ettei ns. järvi soutamalla kulu. En ehkä täysin ymmärräkkään koko elämän kestävää yksiavioisuutta, vaikka sellaisessa suhteessa elänkin. Se on vaan niin hyvin iskostettu päähän lapsesta saakka, aivopesty kai olen. Tosin tämä ei enää liity pettämiseen mitenkään, vaan tuohon että "sovitaan" että saa tavata myös muita.

joo, 8 vuotta yhteistä taivalta takana..nyt ollut vaikeaa ja mies kokee että haluais #kokeilla" ttoista... kuulemma se olis viimeinen keino saada meidän parisuhde toimimaan kun mies tajuais ettei se pettäminen nyt niin ihmeellistä ookkaan.
Mut en voi antaa lupaa. En koska rakastan miestäni ja tiedän etten pääse siitä yli enkä ympäri jos se käy panemassa jotain toista naista. Vaikkei tunteita oliskaan mukana heillä.

Siis eihän se tietenkään ole pettämistä, jos pariskunta sopii että muiden kanssa saa sekstailla. Mutta sinähän et ole sellaista sopinut tai edes miehelle lupaa antanut, joten mitkään etukäteisvaroittelut ei asiaa muuta.

Oletko miehellesi ensimmäinen vai miksi hänelle olisi niin tärkeää kokeilla jonkun toisen kanssa?

Kokemukseni mukaan pettämisen aikaansaama huono omatunto voi hetken aikaa viedä parisuhdetta eteenpäin, mutta pitkälle se ei kanna. Pettäminen ei välttämättä suhdetta kaada, mutta ei se sitä kyllä tosiaan pelastakaan. Tai no ehkä siinä mielessä, että jotkut kestää helpommin kulissiliitossa, jos rinnalla voi pitää rakastajaa/rakastajatarta. Mutta eipä kai kulissiliitossa sinnittelyä voi laskea parisuhteen paranemiseksi.

Joo siis todellakin teidän et jos sovitaan parisuhteessa että voi panna toisia, niin se ei ole pettämistä.
Mutta me ei olla niin sovittu enkä tule antamaan miehelleni lupaa, vaikka hän haluaisikin panna jotain toista. Ja en itsekkään ymmärrä mikä hinku sillä on aina vieraisiin, ollaan siis oltu 8 v yhdessä mutta sitä ennen on kyllä ollut naisia vaikka muille jakaa.

[QUOTE="aapee";29695100]Joo siis todellakin teidän et jos sovitaan parisuhteessa että voi panna toisia, niin se ei ole pettämistä.
Mutta me ei olla niin sovittu enkä tule antamaan miehelleni lupaa, vaikka hän haluaisikin panna jotain toista. Ja en itsekkään ymmärrä mikä hinku sillä on aina vieraisiin, ollaan siis oltu 8 v yhdessä mutta sitä ennen on kyllä ollut naisia vaikka muille jakaa.[/QUOTE]

No jos miehesi ei vaan ole sen tyyppinen, että pystyy sitoutumaan yhteen ihmiseen henkisesti ja fyysisesti loppuelämäksi jne.... ?

Tietenkään sun ei tarvitse lupaa antaa. Toisaalta mies ei loppupeleissä sun lupaa tarvitse :/ Teet selväksi että sinä et sitä halua etkä hyväksy, ja miehesi on tehtävä sitten oma valintansa näiden tietojen pohjalta.

Hilla: joo, ei vissiin olekkaan. Mut kiva huomata se nyt, kun on jo useampi lapsikin. Että ei oo hirveen helppo tuosta vaan erota. Sen takia kun toinen haluaa vierasta.

Mulla menis kyllä niin herne nenään tuollaisesta ehottelusta että ei mitään järkeä. 8 vuotta ei niin pitkä aika ole, että toiseen tuolla tavalla ehtii kyllästyä että toista pitäis päästä panemaan, jos toista kerran oikeasti rakastaa. Kuulostaa, ettei miehen puolelta ainakaan mitään romanttista rakkautta enää ole ja keksii vaan nyt keinoja päästä hässimään vierasta ja ihan luvan kanssa. Yök.

Ensin pitää päästä kokeilemaan yhtä ja sitten ihan varmuuden vuoksi toista (ja kolmatta jne), että varmasti tulisi todettua, että pettäminen "avaa silmät". Yeah right.

Voitko sä mennä ja kokeilemaan vierasta munaa? Jos vaikka avautuisi sunkin silmät?

:headwall:

Pettäminen ei kyllä avaa mitään silmiä, taitaa olla sun ukkos täysi P****n jauhaja. Täysi kakara joka ei pysty ottamaan vastuuta perheestään eikä itsestään, voi sua ja lapsiraukkoja...

Mä oon huomannut että monien pettäjien silmät avautuu tolla tavalla mitä mieheskin odottaa (mistä se tietää odottaa semmosta?).
Mutta petetyn näkökulmasta sanoisin että hankalaa se on, mutta pettämisestäki pääsee yli jos haluaa.

Minäkin mietin, että miten osaa odottaa tuollaista silmien avautumista?! Mä en usko, että sun miehelläs ne silmät siinä avautuis yhtään. Luulen, että avautuis kun sanoisit, että voin luvata että menetät tämän mitä meillä on jos menet pettämään tai enää edes vastaavaa otat puheeksi!!

Ja totta voihan pettäminen avatakin ne silmät, mutta jos puoliso ei sitten enää petetyksi tulemisen jälkeen välitä paskaakaan niistä silmistä niin onko siitä pettämisestä mitään apua? Kyllä sun mies taitaa melko yksinkertainen olla.. Se haluaa vaan päästä naimaan vierasta ja voisin uskoa sen jo tehneenkin. Nyt testailee miten asiaan suhtautuisit..

Jos ei tiedä ilman vieraita lorttoja haluaako jatkaa kanssani, niin minä ainakin tietäisin moisen kysymyksen jälkeen. Toisaalta, jos itteäs kutkuttaa kanssa niin voittehan te tehä jonku parinvaihtokeikan ja sit ero jos niikseen tulee.

Voih! Mä haluaisin pettää vaimoani astrolaben kanssa!

Astro on niin oudon kiehtovan näköinen! Tuo katse joka aina harhailee ohi kameran ja tumma olemus! <3

Toivottavasti et pahastu tästä mun tunnustuksesta!

Nim. Salaa ihastunut!

Jos se on _ainut_ keino miehesi näkökulmasta pelastaa suhteenne, niin voit alkaa jakaa jo lusikoita. Sinun miehesi on nyt sanonut : anna mulle lupa olla toisen naisen kanssa, tai tää parisuhde on tässä.
Se loppuu joko pettämiseen, jättämiseen tai molempiin. Miehesi ei oikeastaan enää halua olla suhteessa, mutta ehkä lapset,koirat,talo ja auto hankaloittaa pakenemista. Mutta sillä, että sinä haluat jatkaa yksiavioisessa parisuhteessa hänen kanssaan, ei ole juuri painoa. Koska hän ei halua.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;29695649:
Ei avannu silmiä,mutta oven avasi kyllä ja vuhdikkaasti sittenkin.Nyt tiataa olla sama tilanne edessä.

Miksi sä lisäännyt aina petturien kanssa ja teet heti lapsen miehelle jota et tarpeeksi tunne?

Kuulostaa lähinnä siltä, että mies haluaa suhteesta eroon, mutta ei jostain syystä pysty tekemään sitä suoraan. Jos haluat parisuhdetta jatkaa, niin lupa kannattaa antaa. Sittenpä näkee avautuuko ne silmät vai ei. Tuskin avautuvat, mutta eipä siitä luvasta nyt mitään haittaakaan ole, koska kaveri ei selvästi halua enää kanssasi jatkaa, ainakaan ilman niiden silmiensä avautumista.

En tiedä miten tämä silmienavausoperaatio sinuun vaikuttaisi, mutta koska suhde nyt näyttää loppuman ilman tuota, niin mitä sinä siinä menettäisitkään...? Jos tuntuu liian pahalta, niin voit suhteen päättää, vaikka kaverin silmät olisivatkin avautuneet. Kumpikin pystyy suhteen halutessaan lopettamaan. Sanoisin että tällaisessa tilanteessa sulla on n. 10%:n todennäköisyys sille että tuo suhde jatkuu vielä yli 2 vuotta. Oikea temppu on joka tapauksessa antaa lupa. Voi olla että kaveri huomaa, ettei hän edes saa ketään muuta naista, tai ehkä hän päättää olla toista naksauttamatta. Joka tapauksessa annat luvan tai et, niin se ei oikeastaan muuta mitään.

Kun annat luvan, niin kannattaa myös keskustella siitä, ettet tiedä mitenkä se vieraan naisen naiminen vaikuttaa tunteisiisi. Eli että ehkä joudut päättämään parisuhteen pahimmassa tapauksessa. Tämä saa äijän miettimään. Mutta lupa kyllä kannattaa ehdottomasti antaa, koska siinä ei ainakaan menetä mitään ja kaikki vaihdoehdot ovat sinulle auki luvan antamisen jälkeenkin.

Olen kokeillut useampaakin vierasta ja silmät ovat kyllä siinä mielessä avautuneet, että en missään nimessä halua erota, vaan haluan elää loppuelämäni puolisoni kanssa. Muiden kanssa en siis haikaile parisuhteesta. Järvi ei tosiaan soutamalla kulu ja nämä sivuseikkailut ovat tuoneet kotiseksiinkin lisäpotkua ja uusia ulottuvuuksia. Ei siis välttämättä mikään huono juttu.

Kannattaisi aloittajankin kokeilla, niin huomaisit, että seksiä on ihan turha rajoittaa vain parisuhteen sisälle. Jaetaanhan muiden ihmisten kanssa muitakin tarpeita, niin miksei yhtä hyvin myös seksiä. Turhat kiellot ja rajoitteet vain ahdistavat.

Yhteistyössä