Onko kenelläkään ollut jatkuvaa aamupahoinvointia, kun EI ole raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa nousta sängystä hyvinvoivana, ilman kuvotusta ja ahdistusta.
Epäilin jo aikaisemmin keliakialla olevan tekemistä pahoinvoinnin kanssa, en vaan uskonut sen olevan niin pienestä kiinni.

Kun tiedostin keliakian, aloin syömään terveellisemmin, lihan, kasvisten ja hedelmien lisäksi mm.maissimuroja, paahdettua maissia, sellaisia tuotteita jotka uskoin olevan viljavapaita.
Aamupahoinvoinnit jatkuivat eikä ihonikaan parantunut pienistä vesikellomaisista näppylöistä.
Tuoteselostuksia tarkastellessani huomasin että mm lihaliemikuutiot, ranskalaiset, juustonaksut, perunalastut, maissilastut, maissimurot ( kuorrutettu glukoosi- siirapilla) sisältävät gluteenia( myös gluteenittomat jauhot ovat minulle myrkkyä). Gluteenin määrä on hyvin pieni, mutta se riittää kohdallani lauaisemaan oireet.

Ulkoisten oireiden lisäksi tulin hyvin kipeäksi myös henkisesti- Jatkuva "vihaisuus", kiire, ärtyneisyys, agressiivisuus, surullisuus jne.. lista on pitkä..
Nyt kun olen vain viikon ajan syönyt luonnonmukaista ruokaa oloni on paljon parempi!
Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä ruokavalio saa aikaan pidemmällä ajalla.. Vinkkinä makeanhimoon suosittelen kuivattuja taateleita :)

Lähestulkoon kaikki hyvä on kiellettyjen listalla, se ei haittaa sillä olen saanut uuden paremman elämän.
Zemppiä kaikille jotka jakavat saman allergian ja voimia elämänmuutokseen!

Kuvailin täysin samanlaisia ylläolevia monien kuvailemia oireita työterveyslääkärille, lisäksi näin jatkuvasti "unta", että öisin oksennan ja jotakin kammottavaa mömmöä nousee kurkkuun ja suuhun, johon meinaan tukehtua. Lääkäri otatti helikobakteeritestin, mikä sitten oli positiivinen ja lääkäri kommentoi, että arvot olivat huiman korkeat. Söin häätökuurin, jonka aikana olo paheni. Reilu 3 viikkoa hoidon jälkeen voin paremmin kuin koskaan. Turvonneesta ja kipeästä vatsasta, eikä oksettavasta olosta ollut enää tietoakaan. Kärsin vaivasta monta monta vuotta, ennen kuin tuo testi otettiin. Itselleni ei tullut mieleenkään mikään helikobakteeri, en edes tiennyt siitä juuri mitään. Olen niin kiitollinen nuorelle vastavalmistuneelle lääkärille, joka arvioi oikein vaivani syyn.

Heliko on kaiketi yleinen, mutta harvalle mitään oireita aiheuttaa.

Siinä kait se kysymys jo tulikin.

Mulla on nykyään aina aamuisin huono olo, raskaana en ole.
Oksettaa ja esimerkiksi hampaiden pesu on mahdotonta ilman että meinaa laatta lentää.

Tätä on kestänyt jo tosi pitkään ja alkaa hermot mennä. Pakko marssia lekurilta kysymään jollei lopu. Pohdin josko ois kotikonstein mahdollista helpottaa.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Mistä on johtunut?

Ps: sais nää kirjautumisongelmat jo hävitä pikkuhiljaa....

Siinä kait se kysymys jo tulikin.

Mulla on nykyään aina aamuisin huono olo, raskaana en ole.
Oksettaa ja esimerkiksi hampaiden pesu on mahdotonta ilman että meinaa laatta lentää.

Tätä on kestänyt jo tosi pitkään ja alkaa hermot mennä. Pakko marssia lekurilta kysymään jollei lopu. Pohdin josko ois kotikonstein mahdollista helpottaa.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Mistä on johtunut?

Ps: sais nää kirjautumisongelmat jo hävitä pikkuhiljaa....

Moi! Mulla on ollut ihan samanlaisia oireita. Tiedätkö jo mistä johtuu? En ole raskaana

Yhteistyössä