Onko kenelläkään muulla paino laskenut raskausaikana, lähinnä viimeisen 10 viikon aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipuli

Tunnettu jäsen
31.05.2007
8 334
48
48
Ja miten se on vaikuttanut vauvan kokoon?
Mä vaan aloin miettimään kun tähän mun painon laskuun ei olla juuri perehdytty vaikka itse siitä olen ollut aika huolissani..
Mulla siis poikkeuksetta paino laskenut nyt viikon 26 jälkeen, yhdellä kerralla oli tullut lisää painoa, sekin kai turvotusta mutta muuten vaan laskenut, välillä kilonkin per viikko..
sf on kohtuu pieni, eli 31,5 oli viikolla 36, mutta noussut on kyllä joka kerralla..
Mä vaan nyt päätin sitten alkaa totakin stressata kun eikös vauvankin paino pitäisi näillä viimeisillä viikoilla nousta n. 200g per viikko ja mä syön kyllä aivan normaalisti omasta mielestäni, paino ei vaan nouse, tai edes pysy samassa..

Onko kellään muulla tälläistä "ongelmaa" ja minkä kokoisena on vauvat syntyneet?
Mulla siis viikkoja nyt 37+2

On laskenu, eikä siihen puututtu kun sf mitta oli hyvä. Kävin kyllä ultrassa viikolla 32 muista syistä ja lapsi oli ihan hyvän kokoinen. Syntyessään rv 38+0 3095g ja 49 cm. Tyttö. Olen normaalipainoinen ja painoa koko raskauden aikana tuli 5kg.

Mun yhdellä tuttavalla oli just noin. Hoikka ja pieni nainen ja painoa ei vaan tullut. Hän sai neuvolassa koko ajan noottia asiasta, mutta kun ei voinut mitään. Kovasti hän yritti syödä, vaan eipä tuottanut tulosta. En tosin tiedä LASKIKO paino missään vaiheessa, mutta kaiken kaikkiaan hyvä jos 5 kg tuli lisää painoa hänelle.

Hän synnytti pari viikkoa sitten terveen vauvan, jolla painoa oli n. 2,5 kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Maarit:
On laskenu, eikä siihen puututtu kun sf mitta oli hyvä. Kävin kyllä ultrassa viikolla 32 muista syistä ja lapsi oli ihan hyvän kokoinen. Syntyessään rv 38+0 3095g ja 49 cm. Tyttö. Olen normaalipainoinen ja painoa koko raskauden aikana tuli 5kg.

Juu mäkin kävin ultrassa silloin viikolla 32 muistaakseni ja painoa oli pikkuisellla silloin 1792g..
Syntymäpainoksi veikkasi 3,5kg mikä oiskin ihan hyvä mut mä vaan nyt aloin miettimään et miten toi mun painonlasku sitten tohon vaikuttaa..
Mä olen pikkuisen alipainoinen ollut ennen raskautta, omasta mielestä normaalipainoinen, alussa toi paino laski, sitten tuli vähän lisää ja nyt tuntuu et laskee kohta ihan alkulukemiin :(

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mun yhdellä tuttavalla oli just noin. Hoikka ja pieni nainen ja painoa ei vaan tullut. Hän sai neuvolassa koko ajan noottia asiasta, mutta kun ei voinut mitään. Kovasti hän yritti syödä, vaan eipä tuottanut tulosta. En tosin tiedä LASKIKO paino missään vaiheessa, mutta kaiken kaikkiaan hyvä jos 5 kg tuli lisää painoa hänelle.

Hän synnytti pari viikkoa sitten terveen vauvan, jolla painoa oli n. 2,5 kg.

No meillä taas tuo neuvolatäti vaan kohauttelee olkapäitään ja milloin ajattelee et se on sitä kun olen ollut kipeä, milloin stressiä ja milloin mitäkin..

Alkuperäinen kirjoittaja SähköhellaElla:
Mulla nous esikosta paino 500g synty rv38+2 paino 3010g
Kuopuksesta nous 2,5kg synty 36+6 paino 2780g
Nyt ootan kolmatta rv 30+6 ja paino tippunut 4kg

No sulla on ollut kyllä ihan hyvänkokoisia vauvoja :)
Ehkä tääkään ei mikään kauhia kirppu ole :)
Mullakin esikoinen oli 2752g ja neuvolassa veikattiin että ainakin isompi olisi nyt jo tämä tulokas kun esikko joka syntyi viikon yliaikaisena..

Mulla on paino laskenu pari kiloa nyt raskausaikana, kun oon kiinnittänyt syömisiin huomiota ja jättänyt karkit ja muut herkut pois. Tämä siks, että paastosokerini oli ylärajalla pari kk:tta sit ja sokeriarvojen takia täytyy pitää huoli siitä, ettei paino nouse liikaa eikä sokeriarvot nouse.
Neuvolan täti on ollu ihan hyvillään painoni tilasta (kun oli vähän liikakiloja jo valmiiks..)

Mouse rv 21+2

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla lähti painoa 10kg edellisessä raskaudessa eikä sitä ihmetelty koska vauva kasvoi normaalisti.=)

Sulla on varmaan ollut sitten ylipainoa? Multa jos tippuis 10kg niin painasiin 33kg ja aivan varmasti ihmeteltäisiin.

Mie olin lievästi ylipainoinen ennen raskautta. Nyt raskauden aikana alussa paino laski, ja vieläkin se on alle lähtöpainon.. Tuttavat sanoo, että tulee ihan uus ihminen sairaalastakin pois, kun laihdun synnytyksen myötä.. Nyt viikkoja 36+0

Mä olen hoikka normista ja raskauden aikana painoa tullut maltillisesti n. 10 kg joka raskaudessa. JOkaisessa raskaudessa olen hieman laihtunut loppupuolella, tai ensin painoa ei ole tullut juuri mitään ja lopulta paino on laskenutkin vähän. Vauvojen painoon sillä ei ole ollut merkitystä, vauvat ovat kasvaneet, itse siis laihtunut. Johtuu varmaan siitö, kun olen pienikokoinen, niin loppuajasta se vatsa vaan on niin iso, että ei yksinkertaisesti ole tilaa syödä! Vauvat siis syntyneet rv 39 kaikki ja painaneet 3400-3700 g.

Yhteistyössä