Onko kenelläkään tietoa/kokemuksia BoD, Books on Demand-jutskasta?

  • Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti
A.Manninen
Olen julkaissut kaksi kirjaa Bodin avulla ja homma on toiminut. Minä olen käyttänyt Classic-mallia, jossa maksan vain kirjan masteroinnin, mutta teen myös kaikki kirjan painoasuun liittyvät työt kansista sisältöön. Toki kustantajalta saa myös avaimet käteen -mallin, mutta tuo sopii minulle hyvin.
Kustantajan kautta kirjat menevät kirjakauppoihin ja myyntiin, mutta homma ei toimi kovin hyvin, sillä kaupat eivät viitsi tilata kirjoja hyllyyn. Ja asiakashan ei mielellään osta sikaa säkissä, vaan päätyy sellaiseen kirjaan, jota saa heti hyllystä. Tarvitsee siis erittäin paljon mainostamista, jos aikoo kirjojaan enemmälti myydä.
Mutta, jos atk on hallussa, niin on ihan suositeltava tapa saada kirjoitelmansa kansiin!
 
Nimimerkki
Olen testannut taiton tarkistukseen käyttämäni malli kirjani kannet kierot ja huonoa ainetta täynnä sormenjälkiäkin. Joten omituista on se monilla hyvää kokemusta tuosta en vaan tuon pohjalta voi luottaa firmaan.
ja oman kirjan viivakoodillisen kannenkin tarkistus kesti niillä ihan liian kauan ÿli 2tuntia ja
sisuksen kanssa jo ennen korjailujani kesti arviolta noin 6tuntia. (paljon kuvia toki mutta silti) En suosittele. Halpahan tuo on mutta muuta
hyvää ei ole löytynyt.


 
Smaisa
Suomalaisen kirjakaupan top 3s kirja on tuolta kustantamolta ^^ Hyvää laatua se on.

Ja epäilen että ylläoleva ei ole mitään kirjoja julkaissut, kun luonnistu tuo kielioppikaan.
 
Tyttärelläni parasta aikaa kirja tuolla teon alla. Perjantaina tuli raakaversio tai mikä se onkaan korjattavaksi. Hyvin on toiminut homma tähän asti. Vielä ei siis tietoa lopputulosesta. Toivottavasti pian kirja käsissä painotuoreena.
 
Kokenut
Luotettava on, itseltäni tullut BoD:n kautta yksi kirja ja täytyy sanoa että todella hyvää jälkeä siitä on tullut. Ensi kesään mennessä sitten julkaisen toisen kirjani sitä kautta. Todella luotettava, suosittelen jos ei ole varaa käyttää sellaisia kustantamoja joissa sinun on pakko ostaa ensin esim. 25 kirjaa jotka eivät välttämättä edes tule koskaan myysyksi... BoD:ssa ei tätä ongelmaa ole
 
Nimimerkki
Kyllä muuten olen ja oikoluku on keksitty ja kirja minkä lopulta tein muualla onnistui hyvin lisäksi sisältö luontestaan johtuen vähentää kirjoitusvirhe riskiä. ja väsyneenä niitä minulle enempi tulee. ps. toinen vedos on ihan kanssa kämmitty tosin toisin. ja halvemmaksi tuo tuolla toisaalla laskeskelin kirjani. noh ainakin kun huomio että paperi tarvetta enempi vastaava,kirja omin mitoin ja kannet paljon paksummat. ja huolehtivat vapaa kappaleista suoraan.

 
SaimaN
Täällä myös yksi, jolla hyviä kokemuksia BoD:sta. Olen tehnyt useampia kirjoja heidän kautta 2-5 kappaleen painoksina, sekä pehmeä- että kovakantisia ja olen ollut tähän mennessä tosi tyytyväinen - ovat olleet kivoja lahjoja - ainakin lahjan saajat ovat tykänneet :), olen tehnyt esim. valokuvakirjan ja sellaisen sukukirjan. Odottelen itse asiassa juuri uusinta tuotosta painosta!
 
Donna
Eli miten tuo käytännössä toimii? Jos haluan vaikka vain itselleni yhden kappaleen? Valitsen BoD Fun:in, lähetän (sähköpostilla?) käsikirjoituksen ja miten sitten? Tekevätkö kansia myöten valmiiksi ja lähettävät minulle, ja maksan siitä sen about 5e per kirja? Entä jos tuolla Classicilla? Selailin noita sivuja, mutta jostain syystä en saanut oikein kokonaiskuvaa kustannuksista ja toisaalta siitä, mitä kirjoille tapahtuu ja miten sieltä saa vaikka vain omaan käyttöön. Osaisiko joku selkeästi tiivistää olennaisen...
 
SaimaN
Olen itse tehnyt vaan noita Fun-kirjoja BoDlla, mutta olen siinä käsityksessä, että Classic toimii jokseenkin samalla tavalla, vaan että kirja on sitten yleisesti saatavilla, minun kirjat oli tarkoitettu vaan itselle ja parille valitulle. Tuossa Funissa pitää siis itse tehdä se kirjan taitto, mutta onnistui ihan hyvin Wordillä, heidän sivuilla oli tosi paljon ohjeita, piti vähän ensin lueskella :) Siellä kun sitä kirjaprojektia toteutetaan oli sitten valmiita kansia, joita käytin, laitoin niihin oman valokuvan.
Käsikirjoituksen pitää siis olla tuossa Fun-vaihtoehdossa "painovalmis" ja se lähetetään sieltä netin/kotisivun kautta suoraan. Painohinnat riippuu siitä kuinka paljon on värikuvia ja sivuja yleensä ja onko kovat kannet vai pehmeät, voi laskea etukäteen siellä sivuilla.
 
Heikki Makkonen
Yllättävää, että joillakin on ollut huonoja kokemuksia. Jos kirjan laatu ei ole ollut kohdallaan, niin kehoitan reklamoimaan BoD:lle. Uskon, että korjaavat virheensä, koska BoD pitää laadusta kiinni.
Joku kertoi, että painoaineiston "tulostus" ja lähetys on kestänyt tuntikausia. Kesto riippuu koneen tehoista ja nettilinjan nopeudesta. Uskon, että on täytynyt olla jotakin puutetta näissä.
Laajan sisuksen käsittely kestää tietenkin pitkään, mutta ei tuntikausia.
Olen tehnyt yhden kirjan BoD:in kautta ja olen hyvin tyytyväinen heidän palveluihinsa.
Ensimmäistä kirjaa omatoimisesti tehdessä (BoD Fun tai Classic) joutuu perehtymään asioihin,
mutta siitä ne selviävät. Jos/kun saan seuraavan kirjan aikaiseksi, niin varmasti käytän BoD:ia.
 
"Paula"
http://koti.mbnet.fi/phakkola/kirjoituksia.php?nayta=20110106_1
Olen teettänyt kirjastani ensin Fun-version, tarvitsi maksaa vain muutama kymppi ja kirja tuotiin kotiin asti. Oikea kirja on ihan toisen näköinen kuin pinkka paperia, joissa samat sanat!
Korjailin virheet, joita aina vain riitti, ja sitten teetin siitä Classic:illa kirjan. Itse en olisi selviytynyt taitosta mitenkään, mutta sain apuja varsinkin pojaltamme.
Kirja on tulossa näinä päivinä kirjakauppoihin, kirjastoihin ja nettimyyntiin.
Olen saanut hyvin asiallisia vastauksia BoD:in asiakaspalvelusta ja muutenkin selkeää ja yksinkertaista. Suosittelen tällä kokemuksella!
 
"Apina"
Jos teette easybookilla kirjan loppuun asti sen muokkaamismahdollisuus katoaa siinä vaiheessa kun teetätätte siitä oikean kirjan. Kannattaa niillä pdf tallennuksista katsoa ne mahdolliset virheet. Siis jos uuden painoksen tekee siitä kirjasta ei tule onnistumaan sillä easybook editorilla että joutuu aloittamaan ihan alusta kaikki siis katoaa. Toki kait se viimeisin kirja jää olemaan.
 
"Rampe"
Mitäs sitten tapahtuu jos kirjasta tulee maailmanlaajuinen myyntimenestys? Kääriikö BOD voitot? Ja onko sopimuksessa kenties tämän varalle "pienellä painettu" kohta, jossa todetaan että siinä tapauksessa sopimus on voimassa ikuisesti?
 
"Taina"
Minäkin lueskelin noita BOD sivuja, ja kokonaiskustannukset jäivät hämäräksi. Eli paino- ja julkaisupalvelut 99 euroa. Tuon ymmärrän, sisältää listauksessa luetellut asiat, ja päälle tulee lisähinta, jos tilaa kirjaa itselleen kotiin, esim. n. 6 e/kpl. Mutta sitten nuo taitto- ja kustannustoiminta palvelut 499 e. Tuleeko tämä hinta siis vielä tuon 99 euron päälle? Pitäähän kirja taittaa ja siihen tehdä kannet jne. - mihin hintakategoriaan ne menevät? Minulla on ajatuksena romaanin painatus, 300 kpl julkiseen myyntiin, käyttäen noiden kansiehdotusta omilla kuvilla, kovat liimasidontakannet.
 
scabiano
Julkaisin yhden romaanin,, se tuli kalliiksi

Oikoluku 2,200€
taitto 1,000€
profilointi useita satasia, ja päälle muita maksuja korjauksista yms.


Eli kannattaa ottaa se 99* paketti ja hommata oikolukijat ja taittajat tuttavapiiristä..

Itseäni houkutteli helppous, kun lähetti toi aina paperivedoksen jokaisen työvaiheen jälkeen tarkastettavaksi. Oli helpompi lukea omaa tekstiä ja etsiä niitä virheitä jotka minua vainoavat ikuisesti. Tuskin koskaan opin kirjoittamaan ja silti voin julkaista oman "iijoki"-sarjan kirjakauppoihin, tai no ei ehkä hyllyyn asti, mutta ainakin heidän loputtomiin tilauskantoihin ja kirjastoihin. Kiitos Bod että viet rahat kaltaisiltani havukajan ajattelijoilta.
 
Scabiano
Itselläni ongelmaksi muodostuu jälleenmyyntihinta se kun on B.O.D suosituksissa 49,90€ pistää miettimään että onko tuolla kirjalla mitään mahdollisuuksia päästä kirjakauppoihin hyllyyn asti. B.O.D-kirjoja on hyvin hankala markkinoida kun ne ovat ylihinnoiteltuja. Pitäisi kirjoittaa vain parisataasivuinen kirja, joka sekin maksaa sellaiset 24,90€ kirjakaupoissa jos vain oivaltaa kysyä sitä tiskin takaa kauppiaan tietokoneelta.
 

Yhteistyössä