Onko kenelläkään täällä käytössä efexor depot lääkettä?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
puppana
Kliininen kokemus valmisteen käytöstä raskausaikana on rajoitettu. Eläinkokeissa on todettu sikiön painon alenevan ja koon pienenevän, sekä sikiön eloonjääneisyyden alenevan, koska venlafaksiinilla on todennäköisesti toksinen vaikutus kantavaan naaraaseen. Ennen lisäkokemuksen saamista Efexor Depot kapseleita ei saa käyttää raskausaikana kuin vasta perusteellisen harkinnan jälkeen. Mikäli venlafaksiinia käytetään synnytykseen asti tai hiukan ennen synnytystä, tulee hoidon lopettamisesta vastasyntyneelle aiheutuneet vaikutukset ottaa huomioon. Niille vastasyntyneille lapsille, jotka olivat altistuneet venlafaksiinille raskauden viimeisen kolmanneksen loppuvaiheessa, oli kehittynyt hengityskonehoitoa tai pitkittynyttä sairaalahoitoa vaatineita komplikaatioita.

Mulla
on joku apteekista tulostettu pakkausseloste ja siinä ei lue tota ollenkaan. Täytyy soittaa lääkärille, että mitä tehdään jos olen raskaaksi tullut. En todellakaan halua lasta vaarantaa, mutta näitä kun ei voi lopettaa ihan seinään.

Omakohtaista kokemusta
Itse käytän kyseistä lääkettä ja olen nyt 8 viikolla. Terveysportti näyttää jokaisen lääkkeen kohdalla, että ei saisi käyttää raskauden aikana. Kannattaa soittaa vaikka omaan terveyskeskukseen ja varmistaa asia lääkäriltä. Niillä kuitenkin käytössä hiukan luotettavammat tietokannat. Tarkistin asian tutulta lääkäriltä ja sanoi, että lääkkeen käyttö turvallista äidille sekä sikiölle aina raskauden viimeiseen kolmannekseen asti, jonka jälkeen lääke tulisi lopettaa.

Yhteistyössä