Onko kenelläkään muulla puhelimessa ICE-numero?

• Viestiketjun aloittaja Minni-hiiri harmaana
  • Ensimmäinen viesti
"nasu"
On ollut jo monta vuotta, mutta mulla on näin, että ICE call miehen nimi. Kun se oli erilailla, oli tavallaan kahteen kertaan tallennettuna miehen numero, niin puhelin jotenkin sekoili ton kanssa....

V1eras
Ei ole , enkä usko että kukaan esim. ambulansseissa ehtii kaivella kännyköitä ja soitella perään. Eiköhän ne sairaaloiden tiedostot riitä.Ja ylipäätään kännykkä, osaa ne sieltä etsiä jonkun jolle soittaa ja sitäkautta saavat selville kenelle pitäisi, jos tajuton olen.

Määä
Enpä mäkään tiedä kenet laittaa. Eikä siellä "sairaalan papereissakaan" mahda olla ketään. Eiköhän ne jonkun sukulaisen löydä.
Exää ei mahda kiinnostaa olla lähiomainen.

"aloittaja"
Ei ole , enkä usko että kukaan esim. ambulansseissa ehtii kaivella kännyköitä ja soitella perään. Eiköhän ne sairaaloiden tiedostot riitä.Ja ylipäätään kännykkä, osaa ne sieltä etsiä jonkun jolle soittaa ja sitäkautta saavat selville kenelle pitäisi, jos tajuton olen.
Mulla on sairaalan tiedostoissa viimeinen merkintä vuodelta 1989 ja sekin eri nimellä. Jos vaikka sattuisin kupsahtamaan lenkkipolulla niin mahdollinen löytäjä vois hätänumeron jälkeen ilmoittaa lähiomaiselle.

Tuotahan ei tietenkään tapahdu, koska en lenkkeile ja koko ICE-systeemi on muutenkin turha.

iu
On mulla ja perheellä, laitoin silloin joskus vuosia sitten kaikille. Mutta mulla ja tyttärellä on tosin kuviokoodilla suojattu puhelin, että ei siitä sitten paljon apua hätätilanteessa ole. :(

määää
Mikä ICE?

In case of emergency (ICE) on tunniste, jonka avulla voidaan löytää hätätilanteeseen joutuneen henkilön kännykän puhelinluettelosta sen henkilön tiedot, jolle hätätapauksesta on ilmoitettava. ICE-tunnisteen kehitti englantilainen sairaankuljettaja Bob Brotchie toukokuussa 2005. Hän alkoi levittää tietoa tunnisteesta.

Lontoon pommi-iskujen tapahduttua 7. heinäkuuta 2005 tunniste nousi suuren yleisön tietoisuuteen, kun pelastushenkilöstö etsi uhrien puhelimista omaisten numeroita juuri ICE-tunnisteella. ICE on levinnyt tehokkaasti ympäri Eurooppaa. Myös Pohjois-Amerikassa tiedotetaan tunnisteesta. Yhteys lähiomaiseen on hätätapauksessa erityisen tärkeää, jos tällä lähiomaisella on hallussaan hätätilanteeseen joutuneen hoitamisen kannalta tärkeää tietoa. Tällaista tietoa voi olla esimerkiksi tieto sairauksista ja niiden lääkityksestä. ICE:n voi kukin laatia itse omaan kännykkäänsä. Suositeltu käyttötapa on lisätä lähiomaisen yhteystietojen yhteyteen aakkostavan nimitiedon eteen kirjaimet ICE.
Wikipedia

Kännykkäkäytäntö ei nykyisin enää toimi. Älypuhelimet ovat useimmiten lukittuna, eikä pelastushenkilökunta pääse lukemaan puhelinluetteloa. Mutta on toinen asia, mikä lähes kaikilla on mukana - lompakko. Lompakosta löytyy pankkikortti tai ajokortti, joista selviää henkilön nimi. Mutta se ei aina riitä. Joten miksemme laittaisi lompakkoon tarvittavat tiedot, jotka auttaisivat pelastajia tekemään oikeat päätökset. Yhteys omaisiin saadaan nopeasti. Jos kärsit verenhukasta, niin kortista selviää tarvittava veriryhmä. Hoitohenkilökunta ei anna vääriä lääkkeitä, jos kortista selviää allergiat tai muut olennaisesti terveyteen vaikuttavat asiat.

Oletko pohtinut elinten luovuttamista kuolemasi jälkeen? Tutustu aiheeseen www.kyllaelinluovutukselle.fi-sivuilla ja hanki itsellesi elinluovutuskortti.
Voit tulostaa sen tästä linkistä.
Tulosta itsellesi ICE-kortti

Ihmisillä on erilaiset käsialat, eikä niistä aina saa nopeasti selkoa. Siksi on hyvä, että kortista löytyy selkeä teksti. Täytä alla oleva lomake niin saat PDF-tiedoston, josta voit leikata suomenkielisen ja englanninkielisen kortin lompakkoon. Jos et tiedä veriryhmääsi, valitse valikosta kysymysmerkki. Et ole yksin, monetkaan eivät tiedä tai muista omaa veriryhmänsä.

määäää
Alkuperäinen kirjoittaja määää;29676251:
Luitko mun linkin edes??
Puhelimessa rupee olemaan hyödytön....
Kännykkäkäytäntö ei nykyisin enää toimi. Älypuhelimet ovat useimmiten lukittuna, eikä pelastushenkilökunta pääse lukemaan puhelinluetteloa. Mutta on toinen asia, mikä lähes kaikilla on mukana - lompakko. Lompakosta löytyy pankkikortti tai ajokortti, joista selviää henkilön nimi. Mutta se ei aina riitä. Joten miksemme laittaisi lompakkoon tarvittavat tiedot, jotka auttaisivat pelastajia tekemään oikeat päätökset. Yhteys omaisiin saadaan nopeasti. Jos kärsit verenhukasta, niin kortista selviää tarvittava veriryhmä. Hoitohenkilökunta ei anna vääriä lääkkeitä, jos kortista selviää allergiat tai muut olennaisesti terveyteen vaikuttavat asiat

"Ainokki"
Jos joku joutuu sairaalaan, niin on siinä joittenkin kohdalla ainakin mahdollisuus selvittää omaisia, edellyttäen tietysti että potilaalla on ajokortti tai muu henkilöpaperi mukana. Mä olen ite terveysasemalla välillä joutunu käyttämään väestötietojärjestelmaa. Sieltä ettii ensin ihmisen ja löytyy osoite. Sen jälkeen voi kattoo, keitä muita osoitteessa asuu.

hmmmm
no en käy ulkomailla ja jos suomessa joku hätä sattuu, niin eiköhän ne kännykästä katso sen numeron mikä on nimellä äiti :) Ehkä asia olis eri jos olisin naimisissa ja toivoisin soittoa miehelle.

Yhteistyössä