Onko kelleen laitettu nivelensisäistä kortisonipistosta, mietin vaan paljo sattuu

• Viestiketjun aloittaja Jonna
  • Ensimmäinen viesti
on
olkapäähän laitettu. kyllähän se sattui jonkinverran, siis vähän enemmän kuin verikokeen otto esimerkiksi. ehkä vähän riippuu mihin sen pistää, itselleni pistettiin kerran ultraääniohjauksessa ja kerran läpivalaistuksessa, että menisi tarkalleen oikeaan kohtaan, voi olla kipeämpi jos sen "sokkona" pistää. mutta auttaa kipuihin!

matkailija
Mulla on laitettu jalkapöytään pariinkin kertaan. Ei sattunut ollenkaan, olisko sitten johtunut siitä että se kipu mikä oli jo valmiiksi oli aika kova jo valmiiksi.

matkailija
Alkuperäinen kirjoittaja matkailija:
Mulla on laitettu jalkapöytään pariinkin kertaan. Ei sattunut ollenkaan, olisko sitten johtunut siitä että se kipu mikä oli jo valmiiksi oli aika kova jo valmiiksi.
Ja voi vitja minkä lauseen kirjoitin :D no, eiköhän itse asia tullut selväksi :)

Mulle joskus teininä laitettiin nilkkaan ja ei se muistaakseni sattunut juuri yhtään, tuntui vaan hieman epämukavalta. Niin ja nilkkaa en saanut rasittaa silloin 24 tuntiin piikin jälkeen, vaan piti konkkailla päivän verran..

miemie
Olkapäähän on minulle pistetty kortisonia, lääkäri oli niin taitava, että homma oli ohi ennen kuin tajusinkaan. Ja kipu hävisi sekunnissa...!

Sanoisin, että leikintekoa. Verrattuna vaikkapa polven punkteeraamiseen, josta myös kokemusta.

särkevä olkapää
Kortisonipistos olkapäähän ei tuntunut miltään, kun se laitetaan oikeaan paikkaan.
Kortisoni auttaa kipuun n. 6 viikkoa. olen saanut 3 kertaa.
Kysyisin samalla montako kertaa voi ottaa kortisonipistoksen ettei siitä olisi haittaa terveydelle.
Kutistaako se lihaksia jos se laitetaan samaan kohtaan monta kertaa.
Yösäryt ovat kovemmat.

"xxxx"
Mulla laitettu kolme kertaa myös, kyynärpäähän. Nyt ei kuulemma vähään aikaan voi laittaa, kun ei suositella jatkuvaksi hoidoksi noita pistoksia...että särkäreitä vaan ja sitten ehkä taas jonkun ajan päästä piikki, kun muu ei enän auta.

Olkapäähän pistetty nyt kolme kertaa viimeisen kahden kuukauden aikana. Lähinnä kirpaisee -- siinä kortisonipiikissä on kuitenkin puudutetta mukana. Tuntuu paineelta nivelen sisällä, kunnes sitten hiljalleen "imeytyy" kudoksiin.

Epämiellyttäväksi kutsuisin, mutten kivuliaaksi. Kipua on polven sijoiltaanmeno ja juurihoito (ainakin mun mielestä).

"vieras"
Olkapäihin on laitettu useasti. Valehtelisin jos väittäisin että ei se satu. Tosi epämiellyttävää ja kivuliastakin, mut siinä menee samalla se puudute ja kyllä sen kestää, kun tietää, että se todella auttaa kipuihin. Nyt menossa laitattamaan akillesjänteen viereen kortisonia, mut sehän ei tietenkään ole sama ku jos niveleen laittais..

lonks
On laitettu, lonkkaan. Ja kyllä se aika ikävää teki. Ei oikeastaan kovaa kipua mutta sellaista hermonpäänpyörityksen tuntuista muljuamista. Hoitaja makasi mun päällä ja piti paikoillaan, lääkäri tuikkasi. Ehkä siksikin tuntui niin epämiellyttävältä kun lonkkaan sitä sai tunkea aika matkan ennenkuin oli neula perillä.

Eikä piikki edes auttanut mitään kun oli trauma kyseessä ja kipu poistui vasta leikkurissa.. Että kyllä kannatti, mutta onpahan sekin koettu :D!

Yhteistyössä