onko kellään vauva ollut perätilassa?

  • Viestiketjun aloittaja masu vuokralla
  • Ensimmäinen viesti
masu vuokralla
siis vielä 36 viikolla?
mitäs teille tehty?
mun pitää käydä ultrassa et mites päin siellä masussa köllitään ku ei saa selvää käsikopelolla neuvolassa.

vauveli on vielä melko ylhäälläkin.

onko kellekkään tehty silleen et käännetty tosta mahan päältä?neuvolan tätyli sanoi et se on tympiää...hassua ku pelotteli:)

kyl mä vaan uskon et kääntyy omia aikojaan.
 
ansku
Mulla poitsu oli vielä viikolla 37 perätilassa ja mulle lääkäri teki ulkokäännöksen mahan päältä onnistuneesti ja vauveli pysyi sit loppuun asti oikein päin.Olihan se kieltämättä aika jännä kokemus muttei se kipeää tehnyt.
 
pingu
joo-o.. 2kpl poikia ollu perätilassa, yhteensä kolme kääntö yritystä. ei ole sattunut, vaikka aika paha olo on tullu, kun on tädit vääntäny ja yrittäny...ei muuten välttämättä mahdu perätilat laskeutumaan.. riippuu tietysti vauvan asennosta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ansku:
Mulla poitsu oli vielä viikolla 37 perätilassa ja mulle lääkäri teki ulkokäännöksen mahan päältä onnistuneesti ja vauveli pysyi sit loppuun asti oikein päin.Olihan se kieltämättä aika jännä kokemus muttei se kipeää tehnyt.
Mites se kääntäminen käytännössä tapahtui.Leku väänntelee ja painelee ja kääntelee ym?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ansku:
Mulla poitsu oli vielä viikolla 37 perätilassa ja mulle lääkäri teki ulkokäännöksen mahan päältä onnistuneesti ja vauveli pysyi sit loppuun asti oikein päin.Olihan se kieltämättä aika jännä kokemus muttei se kipeää tehnyt.
Mites se kääntäminen käytännössä tapahtui.Leku väänntelee ja painelee ja kääntelee ym?
Miesgyne otti toisella kädellä pepun otteeseen ja toisella pään ja eikun vääntämään ja kaikin voimin näytti tekevän. Missään vaiheessa minulle ei kerrottu ulkokäännöksen riskeistä. - Ekalla kerralla vauva kääntyi takaisin tuttuun asentoonsa, mutta tokalla jäi pää alaspäin. Hoitsu sitten kysyi: "Haluatko kävellä osastolle?" Hoh-hoijaa, en tosiaan, ettei vaan taas käänny väärinpäin. Ei kuristunut napanuoraan, eikä muutakaan kielteistä tapahtunut.

 
raparperitaivas
Juu, oli perätilassa melkeistä koko raskauden ajan. Kääntämistä ei edes yritetty kun istukka oli etuseinässä ja synnytystapa-arviossa käydessä kun ultrattiin, löytyi napanuoraa niskan takaakin. Joten siis suunniteltu sektio piti olla kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Poika päätti kuitenkin syntyä jo 36+6 mutta silloinkin leikattiin.
 
pingu
mulla on joka kerralla ollu lääkäri ja pari tai muutamia muita, rikit on kerrottu ja ultra ollu koko ajan mukana, välillä on tädit siitä tarkistellu napanuoraa ym. semmosta vääntämistä se on ollu... esikoinen ei hievahtanutkaan, kuopus rv 36 pyörähti kolme kertaa takaisin pepulleen, eikä viikko siitä enään uudessa yrityksessä liikahtanutkaan.... mutta onnea yritykseen.. niin ja miehestä se tietysti oli kamalaa... =)
 

Yhteistyössä