Onko kellään ollut pattia rinnassa joka paljastunut tutkimuksissa muuksi kuin syöväksi?

Kun olen lukenut ettei aina ole välttämättä rintasyöpää. Mut onko täällä ketään tai tiedättekö jotain jolla olisi ollut tällainen patti mikä sitten ei olekaan syöpää? Lähinnä kiinnostaisi onko yleistä tällaset "väärät hälytykset"?

"vieras"
Mulla on ollut. Päältäpäin tunnusteltuna lääkärit luuli että on kasvain, mutta kun otettiin koepalaa niim sieltä löytyikin tulehduspesäke. Eka kokeiltiin antibiootteja, mut leikattiin sitte se (mätä)patti pois, helppo juttu. :)

"Ffff"
Yleensä syöpäkasvain on kivuton. Tulehtunut maitorauhanen? Käy näyttämässä.

Mulla on ollut rinnassa patti jo vuosikausia. Reilu 10 vuotta sitten tutkittiin ja se on vaan maitorauhanen.

"Ööp"
Kyllähän se voi arka olla jos esim. tiehyessä on jokin tukos tai patti. Eihän se mikään rintatulehduksen tyyppinen ole? Voi nimittäin tulla vaikka ei imetä. Onko tuota tutkittu mitenkään?

"juups"
Itselläni sekä kahdella kaverilla on ollut jokaisella patti rinnassa, jokaisella eri lopputulos mutta kaikilla vaaraton :) Ikää löydöshetkellä 20-33 vuotta. Yhdellä piti poistaa, en muista mikä se oli mutta täysin hyvälaatuinen. Itselläni oli rasvapatti (ei tarvinnut tehdä sille mitään) ja toisella kaverillani joku vaaraton mutta liikaa kasvamaan intoutunut kudos jota ei ole poistettu.

Oman käsitykseni mukaan suurimmalla osalla nuorista naisista löydös osoittautuu vaarattomaksi.

Mulla oli.
Oli ensin maissinjyvän kokoinen pieni pahkura, ja kasvoi siitä kuukauden kuluessa melkein marmorikuulan kokoiseksi. Tutkailin asiaa, ja koska oli sileäreunainen ja "liikkuva", yritin tällä tiedolla lohdutella itseäni.
Menin kuitenkin lääkärin tutkittavaksi, sillä meidän suvussamme esiintyy rintasyöpää todella paljon, äitini puolelta viimeistään viisikymppisenä on ilmestynyt rintasyöpä n.yhdelle kolmesta naisesta.

Tutkimuksessa, eli rinnan ultraäänessä kuitenkin todettiin harmittomaksi patiksi, ja näitä kokoaan vaihtelevia jyväsiä on ollut useampiakin. saattavat kadota kokonaan ja ilmestyä takaisin, voivat olla kipeitä tai huomaamattomia.
Minulla tämä alkoi synnytyksen jälkeen, likimain vuosi imetyksen loputtua. :)

En ole imettänyt kolmeen vuoteen. Toisessa rinnassa en samanlaista pattia tunne ja toi on tosiaan vähän arka/kipeä kun siihen koskee ja musta ei mitenkään liiku, ainakaan pahemmin. Hyvä kuulla et paljon ihan vaarattomia kokemuksia. Mulla tai kellään tutulla ei ole tällasia ollut niin en oikein tiedä miten yleistä.

===
Mulla on myös heti nännin alla peukalonpään kokoinen patti joka välillä kipeytyy kovastikin. Lopetin imetyksen vuosi sitten, ja sen jälkeen neljä kertaa on kipeytynyt pahimmillaan niin kovasti etten ole pystynyt ottamaan lasta syliin... Sain mammografialähetteen minäkin, loppujen lopuksi lääkäri kumminkin ultrasi ja sanoi ettei näe siellä mitään erikoista.

Luultavasti jonkinlainen tukos tiehyessä, mulla edelleen erittää ihan minimaalisia määriä maitoa. Kaipa se siitä johtuu. Ja kaiketi loppuu jossain vaiheessa itsestään :)
Mulle riittää tieto siitä ettei ole mitään vakavaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;27940942:
Mulla on toisessa rinnassa vaikka kuinka monta pattia, varmaan jotain maitorauhasia. En oo tutkituttanut ikinä, mutta ne on olleet niin kauan että jos ois syöpää niin oisin varmasti jo kuollut. Toisessakin oli joskus yks patti, muttei oo enää.
Joo, se lääkäri sanoikin et toisilla on luonnostaan jotenkin myhkyräisempää se kudos. Mulla taas ei, joten toi erottui selvästi.

On kyllä helpottavaa kuulla et monilla ollut noita patteja ja todettu ettei ole mitään vakavaa. Turha kai tässä vielä alkaa itkemään :D

vierailija viivi
Mäkin kävin melko ison patin vuoksi ultrassa, mutta oli kuulemma ihan normaalia rinnan kudosta. Rintani ovat olemassaankin tosin juurikin sellaiset myhkyräiset, kun painelee... Ei kannata vielä itkeä :)

"vesimeloni"
Mulla herneen kokoinen patti nännin vieressä oli tukkeutunut maitotiehyt. Mammografia siis tehtiin.
Kauhean pitkän ajan päähän sait vasta mammografiaan ajan! Mä oon kahdesti joutunut käymään (toisella kerralla rinta eritti jotain nestettä, joka oli vaaraton juttu sekin) ja kun sain lähetteen, niin jo seuraavalla viikolla pääsin tutkimuksiin. Ja tulokset tuli parissa päivässä.

jeeni
Työkaverilla oli/on kans ollu patti ja kertoi että patti oli tutkimuksissa todettu vaarattomaksi, en muista kyllä minkänimiseksi sitä sanoi. Mutta eine aina pahanlaatuisia oo. Parempi kyllä aina tutkia muutokset rinnoissa.

Yhteistyössä