onko kellään muulla ollu hormonit sekaisin imetyksen

• Viestiketjun aloittaja nestepöhö
  • Ensimmäinen viesti
nestepöhö
lopettamisen jälkeen???

Täälä ihan kuin ois vaihdevuodet :eek:
Kaks lasta tein nuorempana ja tätä vaivaa ei ollut. Nyt tän iltatähden kanssa kun lopetin imetyksen niin lihoin heti 8-10 kg, mielettömät turvotukset, näppyjä naamassa ( ei edes teininä ollu) saamattomuus ja hirveä hikoilu.
Onko yhtään kohtalo-toveria tai tietäiskö joku neuvoa mitä alkaisin syömään?? Lääkäri olis kirjottanu hormoonia,mut en halunnu. Aattelin koklata homeopaattisia tai luontaistuotteita eka, ehdotuksia ??

Sinttura harmaana
Mulla oli hormonit sekasi imetyksen aikana ja imetyksen lopetus auttoi vähän. Myöhemmin oireet tuli uudestaan (mielialan vaihtelut pääasiassa) ja mä kans turvauduin ennemmin luontaistuottesiin kuin mielialalääkkeisiin (joista resepti ollu tuolla kuukaustolkulla odottamas)

Ei ole tarvinnu mielialalääkkeitä, olo on kohentunut yhdistelmällä E-EPA-kalaöljykapselit 500 mg 2 krt/pv sekä sellainen tuote hormonitasapainon ylläpitämiseen kuin Vitamore Total.

ainaski www.terveysasema.fi-osoitteesta saa tilattua.

Tämä siis auttanu mulla, en voi luvata että auttaa muille.

voi onko siellä mun kanssasisareni langan päässä, ihanaa kuulla etten ole ainoa joka taistelee täällä noiden hormonien kanssa. Imetystä takana 9kk, nyt lopettelemassa ja olen kuin zombie avaruudessa. Ok, olen elänyt kovien hormonimyrskyjen kourissa ´koko raskaus ja imetysajan ja väsymystä pukkaa ja muuta mukavaa. Olenkin aatellu että "saan oman minäni takas" kun imetys loppuu. Nyt lopettelu on kesken ja huomasin tänään että turvottaa! Kertokaa ihmiset imetyksen lopettamistarinoita jos ehditte ja jaksatte, ja kertokaa että tää olotila loppuu aikanaan ja jaksan olla pirteä äiti joka taas jaksaa myös hymyillä...Olen viime päivinä ihmetellyt että imetyksen käyntiin lähdössä autetaan ja kannustetaan (tottakai ja hyvä niin) mutta se että kun se pitäisi saada myös joskus loppumaan, siitä ei puhu kukaan. Onko lääkkeistä kokemusta? Mä saisin niitä lääkäriltä mutta en uskalla kun voi tulla sivuoireita. Minkälaisia?Kokemusta? Hyvää Joulua kaikille!

Mulla lähinnä on imetys aiheuttanut hormoonitasapainoon muutoksia. Molempien imettettävien aikana olen lihonnut :/ Sekä keho on kerännyt nestettä. Lisäksi tätä kakkosta imettäessäni mulle on tullut kuukautiset 2 viikon välein :kieh: Naamaan on alkanut nousta pientä näppyä :eek: Enkä edes viitsi mainita enempää mielialavaihteluistani :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.12.2006 klo 19:52 nestepöhö kirjoitti:
lopettamisen jälkeen???

Kaks lasta tein nuorempana ja tätä vaivaa ei ollut. Nyt tän iltatähden kanssa kun lopetin imetyksen niin lihoin heti 8-10 kg, mielettömät turvotukset, näppyjä naamassa ( ei edes teininä ollu) saamattomuus ja hirveä hikoilu.
Onko yhtään kohtalo-toveria tai tietäiskö joku neuvoa mitä alkaisin syömään?? Lääkäri olis kirjottanu hormoonia,mut en halunnu. Aattelin koklata homeopaattisia tai luontaistuotteita eka, ehdotuksia ??
Tutulta kuulostaa, mulla oli estrogeenit ihan alhaalla kolmannen jälkeen ja tuli masennus yms. vaihdevuosioireet. Mulla auttoi se estrogeeni, mutta voisit ennen sitä kokeilla esim. Frantsilan yrttitilan Pohjan Akkaa, siinä on salviaa joka vähentää hikoilua ja vaikuttaa estrogeenin tavoin.

Lisäksi syön Epaa, stressi-B:tä ja E-vitamiinia, joka on oikea "hormonivitamiini". Olisko se ollut Equiday....? Ja homeopatia on myös kokeiltu ja sain siitäkin apua. Eli nykyään mulla on jo suht normaali olo, pms:ien aikaan vaivat aina nostaa päätään. Toivottavasti saat sinäkin apua!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 15:07 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.12.2006 klo 19:52 nestepöhö kirjoitti:
lopettamisen jälkeen???

Tutulta kuulostaa, mulla oli estrogeenit ihan alhaalla kolmannen jälkeen ja tuli masennus yms. vaihdevuosioireet. Mulla auttoi se estrogeeni, mutta voisit ennen sitä kokeilla esim. Frantsilan yrttitilan Pohjan Akkaa, siinä on salviaa joka vähentää hikoilua ja vaikuttaa estrogeenin tavoin.

Lisäksi syön Epaa, stressi-B:tä ja E-vitamiinia, joka on oikea "hormonivitamiini". Olisko se ollut Equiday....? Ja homeopatia on myös kokeiltu ja sain siitäkin apua. Eli nykyään mulla on jo suht normaali olo, pms:ien aikaan vaivat aina nostaa päätään. Toivottavasti saat sinäkin apua!
aloitin kans vähän saman tyylisen "koktailin", elikäs syön tuota e-epaa, e, c ja b-vitamiinia.
Takana vasta kaksi päivää,mutta kauankos sulla meni ennenkuin alkoi vaikutukset tehoon??

*minäkö malttamaton? * ;)

Joo mullakin gyne epäili synnytyksen jälkeistä kilpirauhastulehdusta.

Oireina oli ainaki siinä mielialanvaihtelut, ummetus, sydämentykytykset, kämmenselän kuivuminen...

Mulla otettii verikoe mut ei niissä kilpirauhashormoneissa ollu mitää vikaa.
Eli viiras muuten vaan... :LOL:

Ajattelin lopetella tuota tisunaukkailua vaavelilta. Jotain hormoni muutosta on jo tapahtunut, kun eka menkatkin tulivat nyt, vuosi synnytyksestä. Mieli myös kaipaa välillä jo jotain muuta kuin vauvelin läsnäoloa. Ostin ihonhoitotuotteita ison kasan ja aloitin jumpan. Vuoden mieli oli aika tasaisen vahva, mutta näyttää tulevan taas näitä iki-ihanan onnenhetkiä ja sumuverhon takana olemisia. Ihan niinkuin syklin mukaan alkaisi mennä.
Taidanpa kokeilla tuota e-epaa, mutta pitänee lopettaa ensin imetys? Ennen ole kuuna päivänä käyttänyt kuin d-vita+kalsium ja satunnaisesti multi-tabseja. Odotan ihme virkistystä siis :)

Yhteistyössä