Onko kellään muulla koskaan ollut migreeniä ilman päänsärkyä?

• Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti
Suzyanne
Mulla on nyt viimeaikoina migreenikohtauksista alkanut puuttua päänsärky. Kaikki muut oireet ovat kyllä ennallaan, eli palelu, pahoinvointi, voimakas heikotus sekä arkuus valolle sekä äänille. Täytyy taas kohta alkaa harkita estolääkitystä, ei ole nyt pariin vuoteen estoa ollut.

On kyllä tosi oudon tuntuisia nuo päänsäryttömät migreenit. Onko muilla ollut?

Juu, mulla. Pää menee ihan homeeseen ja tulee hassu olo, heikottaa, huimaa, raajat puutuu, oksettaa, valot sattuu silmiin..

Ainoa kerta kun tuli "kunnon" päänsärky oli raskausaikana kun ensin oli kadonnut puhe- ja näkökyky ja toinen käsi puutui. Särky tuli viimeisenä. Uudestaan en samaa haluaisi kokea, mutta en myöskään migreenilääkkeitä ole ottanut vastaan. Buranan otan jos tulee migreeni, helpottaa oireita usein juuri sen verran että pärjään.

Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Juu, mulla. Pää menee ihan homeeseen ja tulee hassu olo, heikottaa, huimaa, raajat puutuu, oksettaa, valot sattuu silmiin..

Ainoa kerta kun tuli "kunnon" päänsärky oli raskausaikana kun ensin oli kadonnut puhe- ja näkökyky ja toinen käsi puutui. Särky tuli viimeisenä. Uudestaan en samaa haluaisi kokea, mutta en myöskään migreenilääkkeitä ole ottanut vastaan. Buranan otan jos tulee migreeni, helpottaa oireita usein juuri sen verran että pärjään.
Joo muuten mulla myös joskus puutuu käsi, ja puhe menee puuroksi, muttei kokonaan ole kadonnut. Jos on noihin oireisiin taipumusta, niin sitä sanotaan hempiplegiseksi migreeniksi, ja siihen ei varsinaiset migreenilääkkeet (sumatriptaani vai mitä se olikaan, saa korjata jos muistan väärin) auta, vaan ainut sopiva lääke on juuri Burana. Mulla on tuohon hemiplegiseen juuri taipumusta, ja hoitona Burana 800 mg.

Tänään oli päivällä kohtaus ilman särkyä, nukkuminen auttoi, mutta vieläkin outo olo, eikä tietty koneella olo sitä paranna.. :whistle:

Ihan normaalia
Minä selviän useimmiten ilman päänsärkyä. Näköhäiriön tultua otan tuhdisti buranaa ja menen vällyjen alle niin pian kuin mahdollista. Nukun muutaman tunnin ja sitten kohtaus on ilmeisesti ohi. Semmoinen vähän hutero olo on kohtauksen jälkeen, eikä pysty keskittymään mihinkään vaikeisiin asioihin.

outo migreeni
Minulla on suvussa paljon migreeniä. itselläni on ollut vain kolme kohtausta (ikää nyt 34), joissa yhdessäkään ei ole ollut päänsärkyä.
Saan näköhäiriöitä; reikä näkökentässä, välkkyvää sahalaitakuviota, puhe puuroutuu, on ihan pökkelö olo, oksettaa. Kerran puutui toinen puoli kasvoista ja käsi.

Varmuuden vuoksi pääni kuvattiin, mutta ei ollut mitään merkkiä aivoinfarktista, joten migreenin syyksi laitettiin.

tiiteni harmaana
En tiedä oliko se migreeniä, kun ei ole ikinä päänsäryn yhteydessä näköhäiriöitä ollut. Mutta mulla siis oli sellainen sahalaitavipatus toisessa silmässä ja ajattelin, että ahaa, migreeni vissiin iskee, muttei mitään muita oireita tai päänsärkyä ilmaantunut. En mitään lääkettä ottanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:

Joo muuten mulla myös joskus puutuu käsi, ja puhe menee puuroksi, muttei kokonaan ole kadonnut. Jos on noihin oireisiin taipumusta, niin sitä sanotaan hempiplegiseksi migreeniksi, ja siihen ei varsinaiset migreenilääkkeet (sumatriptaani vai mitä se olikaan, saa korjata jos muistan väärin) auta, vaan ainut sopiva lääke on juuri Burana. Mulla on tuohon hemiplegiseen juuri taipumusta, ja hoitona Burana 800 mg.

Tänään oli päivällä kohtaus ilman särkyä, nukkuminen auttoi, mutta vieläkin outo olo, eikä tietty koneella olo sitä paranna.. :whistle:
Mulle sanottiin silloin sairaalapäivystyksessä että... öö... "klassinen basillaari (?) migreenitapaus."

muoks. lisään vielä että mulla näitä saattaa olla päivittäin. Pahimpina päivinä pyydän miehen tekemään tarkistussoittoja ettei vaan mitään ole sattunut (pelkään migreeniin liittyvää "halvauskohtausta siis) kun on nämä pikkuruiset ipanat täällä kotona. On kyllä jotenki hirvittävä tunne sitten kun se iskee.

Ei ole migreeniä täällä ollut vuosiin. Mutta eilen pitkästä aikaa iski kohtaus. Näkö hävisi toisesta silmästä. En sitten tiedä kerkesinkö panadolin ottamaan ajoissa torjumaan päänsäryn vai menikö muuten ilman päänsärkyä ohi. Puutuminen tuli kyllä.

IhanaValo
Miulla on yleensä just noin. Tai no,ei oo diagnosoitu migreeniä mut noita näköhäiriöitä on ollu ja ne menee ohi itekseen, pikkuisen saattaa jomottaa päätäkin, ja olla muuten vähän outo olo mut siinäpä se.
Kerran on, raskaana ollessa tullu pahempi. Sillonkin tuli ne vilkkuvat sahalaidat, mut tuntui että korvissa humisi,ettei meinannu oikeen kuulla mitään ja tuntui etten muistanu sanoja/osannu puhua oikein, toisesta kädestä puutui kans sormia 2 tai 3.
Se oli tosi pelottavaa, ku en tienny yhtään mitä tapahtuu ja ei oikeen voinu ees kommunikoida mitenkään.

Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Miulla on yleensä just noin. Tai no,ei oo diagnosoitu migreeniä mut noita näköhäiriöitä on ollu ja ne menee ohi itekseen, pikkuisen saattaa jomottaa päätäkin, ja olla muuten vähän outo olo mut siinäpä se.
Kerran on, raskaana ollessa tullu pahempi. Sillonkin tuli ne vilkkuvat sahalaidat, mut tuntui että korvissa humisi,ettei meinannu oikeen kuulla mitään ja tuntui etten muistanu sanoja/osannu puhua oikein, toisesta kädestä puutui kans sormia 2 tai 3.
Se oli tosi pelottavaa, ku en tienny yhtään mitä tapahtuu ja ei oikeen voinu ees kommunikoida mitenkään.
Hui,kuulostaa pelottavalta, toivotaan että nuo pahemmat pysyy poissa.

Mulla karmein migreenikokemus on se, kun migreeni jäi ns.päälle. Kesti viisi viikkoa. Joka päivä tuona aikana oli migreenikohtauksia 1-4 kpl päivässä, ja väliajankin tosi outo olo. Olin kolme kertaa tuona aikana sairaalassa migreeninkatkaisussa, eli annettiin suoneen lääkettä. Kokeilin viittä eri estolääkettä ennenkuin sopiva löytyi, Klotriptyl-masennuslääke. Kohtauslääkkeeksi vain Burana 800, muut ei sopineet koska mulla oli hemipleginen migreeni.

Kaikkein kamalinta tuossa oli se, kun jouduin olemaan tuon 5 viikkoa sairaslomalla töistä, ja korviini kantautui, että suurin osa työkavereistani olivat sitä mieltä että lintsaan, koska kuulemma migreeni ei voi kestää viittä viikkoa. No mulla kesti. :xmas:

Yhteistyössä