Onko kellään mitään tietoa antabuksesta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Yksi nuori kaverini sitte meni ja päätti kokeilla "huvin vuoksi" yhden antabus-tabun tänään, ja meidän piti yhdessä tänään otella hiukan vettä väkevämpää, mutta mites sen urpon kanssa nyt sitten käy kun on ton tabun ottanu?? Tyhmyydellä ei sitte näköjään ole rajaa murrr..

No luultavasti sille tulee kyllä aika huono olo siitä. Tottahan se voi juoda. Voi kyllä olla, että jos yhden vaan on ottanut, ettei sen suurempia oireita tule, mutta jotain varmaan kuitenkin.

Ex-miehen kaveri joskus vuosia sitten ryyppäs vaikka oli antabus -tabletin ottanu. Ja se oksensi niin rajusti ja niin pitkään että sano jälkeenpäin ettei tarvii toista kertaa testaa..

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No luultavasti sille tulee kyllä aika huono olo siitä. Tottahan se voi juoda. Voi kyllä olla, että jos yhden vaan on ottanut, ettei sen suurempia oireita tule, mutta jotain varmaan kuitenkin.

Voi vitsit vaan sanon, eipä se taida sitte uskaltaa ottaa jos on mahdollista että jotain oireita kuitenkin tulee..

Mulla on itselläni kokemusta antabusreaktiosta, ja todellakin se yksi kerta riitti.. Itse join samana päivänä tai iltana kun olin aamulla tabletin ottanut ja pitihän se tyhmyyttään kokeilla että no tuleeko siitä jotain ja voin sanoo että sitä iltaa-seuraavaa päivää en unohda.
Mä todella luulin välillä että mulla lähtee taju, ja kyllähän mulla tajunnantaso laskikin että en todellakaan suosittele sitä viunaa ottamaan..
Tokihan tuo antabusreaktiokin on todella yksilöllistä.

Ei kannata otta alkoa tänään jos on antabus-tabun ottanut, kaverillesi tulee mitä suuremmalla todennäköisyydellä aivan turkasen huono olo, naama lehahtaa tulipunaiseksi ja iskee tuskan hiki päälle. Lisäksi voi tulla rytmihäiriöitä mitkä voivat olla vaarallisiakin.

Niinkuin jo aiemminkin kirjoitin että myös antabuksen vaikutus on niin yksilöllistä, että jotkut voi todella juoda pullollisen viinaa eikä mitään muuta tule kuin just kasvot punaiseksi tai sitten joku ottaa yhden kaks kaljaa ja kuolee.

peesi tohon haramaana:n vastaukseen. ukkoni käytti antabusta ja kun ratkes, ainoo reaktio oli et vähän naama punotti...ja joi just pullon viinaa+kaljaa päivittäin. mut en suosittele sillä leikkimistä! toiselle se seuraus voi olla rytmihäiriöitä, hengenahdistusta yms.

Antabuskuurilla jos on pidempään, niin lopettamisen jälkeen tulee olla vielä 2 vkoa. juomatta. Itse olin lopettamisen jälkeen 1½ vkoa. juomatta ja sitten join. Tuli kamalia sydämentykytyksiä ja hikeä pukkasi. Pelotti. :(

Tuskin tulee mitään, poskia vähän kuumottaa ja punottaa!Voi tietysti olla että reagoi voimakkaammin, yrjö lentää ja pumppu meinaa tulla rinnasta ulos. Itse joskus testasin ihan mielenkiinnosta, eipä juuri vaikuttanut millään tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
siitä saattaa tosiaan olla vakaviakin seurauksia maksaan ja sydämeen jos sillä pelleilee.

Näin juuri, ei ole vaaraton lääke. Älä missään tapauksessa ota antabuksen kanssa viinaa äläkä anna sen kaverin juoda tänään.