onko kellään massiivipuutasoa keittiössä`?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
jääkö siihen näkyviin esim rasvatahrat, jos vaikka paistaa paistinpannulla ja rasvaa lentää sivulle? Onko hankala pitää yleensäkin puhtaana? Jotenkin himoittais valita aito puu mutta toisaalta pelottaa josko sitten menee heti pilalle.

PS
On eikä ole hankala pitää puhtaana. En muista aineen nimeä millä se on käsitelty ja käsitellään säännöllisin väliajoin eli sitä pitää kyllä hoitaa, jotta pysyy hyvänä.

miksipäs ei
Puun voi aina hioa ja kun sitä hoitaa asianmukaisesti (öljyämällä tai muuten pinnan vaatimalla tavalla) se on ihan kiva ja helppohoitoinen. Ja jotain pyökkiä saa jo samaan hintaan kuin laminaattiakin.

:wave: Yllättävän helppo pitää puhtaana, en olis itse valinnut just kun pelkäsin että menee ihan kamalan näköiseksi mutta kun täällä asunnossa sellainen oli... on ollut positiivinen yllätys :D

gissa
meillä on tammitasot ja kun ne on alunperin kunnolla öljytty, niin on tosi helppo hoitoiset, ei jää tahroja ym. joskun voi sitten tarvittaessa hioa ja öljytä lisää, niin tulee taas kiiltävät.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varmaan rasvatahrat jäävät aika herkästi. Pitää kyllä aika tarkkana olla. Meillä on mennyt hyvin, mutta olen siisteysfanaatikko.
Ei jää rasvatahrat kun huolehtii että pinta on käsitelty ja uusii käsittelyn tarvittaessa.

Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Myös kolhut näkyy herkästi! Mutta olisihan sellainen hieno! :D
Mitkä kolhut? Meillä ollut jo nelisen vuotta eikä ole kolhun kolhua missään.
Helppo ne on pitää puhtaina ja siisteinä, kunhan muistaa öljytä ja pyyhkii esim. tiskatessa roiskuneet vedet pois.

vieras
Meillä oli edellisessä kodissa tammitasot, tehtiin keittiöremppa ja laitettiin kun olin niistä pitkään haaveillut. Mutta totuus valitettavasti oli se, että meistä ei ole niistä huolehtimaan, pitäisi jaksaa ajoittain tyhjentää, hioa ja öljytä ja sit antaa kuivua... Joku muu varmasti jaksaa huolehtia niistä hyvin, mutta meille ei enää massiivipuutasoja tule. Kauniithan ne on kyllä.

Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli edellisessä kodissa tammitasot, tehtiin keittiöremppa ja laitettiin kun olin niistä pitkään haaveillut. Mutta totuus valitettavasti oli se, että meistä ei ole niistä huolehtimaan, pitäisi jaksaa ajoittain tyhjentää, hioa ja öljytä ja sit antaa kuivua... Joku muu varmasti jaksaa huolehtia niistä hyvin, mutta meille ei enää massiivipuutasoja tule. Kauniithan ne on kyllä.
Meillä on sellaiset hyvin tummat, puulajia en nyt muista. Mutta ei ne todellakaan usein hoitoa vaadi, hyvä jos kerran puoleen vuoteen niitä öljytään. Eli ei mikään ylivoimainen urakka...Ja hiottu ei ole kertaakaan 4 vuoden aikana...

Yhteistyössä