onko kellään lasta jolla

  • Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti
"mami"
p-hoidossa vaikeuksia siirtymätilanteissa?olenko ihan pöhkö,kun en pidä sitä niin vakavana asiana,vaikka hoitajat siitä mainitsevatkin.lapsi siis ei suostu lähtemään esim ulos kun on aika ja hoitajilla menee sitten aikaa ennen kuin lapsi saadaan sinne....en oikein tiedä miten suhtautuisin asiaan....
 
"vieras"
Mulla on ja olen huomannut sen kotonakin. Se ei haittaa vaan päiväkodin arkea vaan myös lapsen omaa elämää. Sille on vain hankala tehdä itse mitään, kysy päiväkodista miten voisitte asiaa kotona auttaa.
 
"mami"
[QUOTE="vieras";22210248]Mulla on ja olen huomannut sen kotonakin. Se ei haittaa vaan päiväkodin arkea vaan myös lapsen omaa elämää. Sille on vain hankala tehdä itse mitään, kysy päiväkodista miten voisitte asiaa kotona auttaa.[/QUOTE]

kotona meillä on aikaa niihin tilanteisiin,hoidossa ei ole.ei me olla koettu asiaa muuta kuin että lapsi nyt on itsepäinen välillä.aina siis ei siirtymätilanteet ole vaikeita mutta hoputtamalla ei tule kuin seinä vastaan.käytiin puh.terapeutillakin kun suosittelivat,mutta ei pojan ymmärryksessä ja puheessa mitään vikaa ole...
 
"suski"
[QUOTE="mami";22210270]kotona meillä on aikaa niihin tilanteisiin,hoidossa ei ole.ei me olla koettu asiaa muuta kuin että lapsi nyt on itsepäinen välillä.aina siis ei siirtymätilanteet ole vaikeita mutta hoputtamalla ei tule kuin seinä vastaan.käytiin puh.terapeutillakin kun suosittelivat,mutta ei pojan ymmärryksessä ja puheessa mitään vikaa ole...[/QUOTE]

Sitten vain päiväkodin kanssa tekemään toimintasuunnitelmaa. Esim. onko päiväkodissa tapana ennakoida tilanteita eli "varoittaa" etukäteen, että kohta loppuu leikit/mennään sisälle/syödään? Se auttaa asiaan.

Toi "vaikeuksia siirtymätilanteissa" on ammattikieltä eikä vielä oire mistäkään vakavasta. Kaikilla alle 3-vuotiailla on "vaikeuksia siirtymätilanteissa" ;) .
 
"mami"
[QUOTE="kipinä";22210305]Minkä ikäinen? Millainen oli vauvana?[/QUOTE]

reilu 3v. ja lapsena oli aivan normivauveli.unentarve on vähäinen,että herää aamuisinkin tosi aikasin,en tiedä liittyykö asiaan mitenkään...
 
"mami"
[QUOTE="suski";22210315]Sitten vain päiväkodin kanssa tekemään toimintasuunnitelmaa. Esim. onko päiväkodissa tapana ennakoida tilanteita eli "varoittaa" etukäteen, että kohta loppuu leikit/mennään sisälle/syödään? Se auttaa asiaan.

Toi "vaikeuksia siirtymätilanteissa" on ammattikieltä eikä vielä oire mistäkään vakavasta. Kaikilla alle 3-vuotiailla on "vaikeuksia siirtymätilanteissa" ;) .[/QUOTE]

joo näin ovat tehneetkin,että ilmoittavat etukäteen.asia vain tuli puheeksi pienten puolella ja nyt kun siirtyi isojen puolelle.siksi en tiedä miten suhtautua "ongelmaan"
 
"suski"
[QUOTE="mami";22210326]joo näin ovat tehneetkin,että ilmoittavat etukäteen.asia vain tuli puheeksi pienten puolella ja nyt kun siirtyi isojen puolelle.siksi en tiedä miten suhtautua "ongelmaan"[/QUOTE]

Ei se yksinään ole mikään iso ongelma, mutta voisi olla hyvä, jos saisitte päiväkodista vinkkiä miten kotona voisitte auttaa asiaa.
 

Yhteistyössä