Onko kellään kokemusta kyynelkanavan tukkeumasta tai -tulehduksesta?

Nikitön Urpå

Aktiivinen jäsen
29.06.2009
1 150
0
36
Millainen silmä silloin on? Mulla on oikean silmän sisäylänurkka (hyvät koordinaatit :saint: ) turvonnut ja kipeä, aamulla silmä tuntui samalta kuin silmätulehduksessa. Ei rähmi eikä valkuainen ole punainen eli silmätulehdus se ei ainakaan ole. Mä en millään viitsis lähteä tänään hakemaan mitään antibioottikuuria, onko mitään kotikonsteja...? :xmas: =)

En tiiä onko mulla sama vaiva. Mulla tulee tollaseks silmä tosi usein, yleensä menee päivässä parissa ohi itsestään. Ja aina vaan yks silmä, molemmissa siis ollut, mut ei yhtä aikaa.

Sit sain naapurilta ylimääräisiä silmätippoja ja ei tarvi ku yhen-kaks pipettiä käyttää, eli yhden päivän annoksen ja silmä paranee aina heti. Mut tätä on jo niin usein, etten voi mättää koko ajan tippojakaan..

Voiskohan olla sama vaiva? Että kyynelkavasta johtuis.. Täytyypä mennä lääkärille..

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No ei henk koht, mutta niitä tekstejä oon kirjoittan, kun se sondeerataan auki leikkauksessa, se kyynelkanava :D

heh, ja mä kattomassa kuin se tehdään :) Nopsa toimenpide, ei pysyny tietokoneohjelma mukana.. herjas vaan et toimenpiteen kesto alle 3 min error tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Hiero ja painele sitä silmän sisänurkkaa useita kertoja päivässä. Pitäisi auttaa muutamassa päivässä.
Ja jos ei auta niin mene lääkäriin.

Niin ja siis ilmeisesti on vaan tuo kyynelkanava tukossa. Ja tuolla hieronnalla pitäisi aueta (voit hieroa myös nenän vartta). On aika yleistä juuri nuhassa tai allergiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:
No ei henk koht, mutta niitä tekstejä oon kirjoittan, kun se sondeerataan auki leikkauksessa, se kyynelkanava :D

heh, ja mä kattomassa kuin se tehdään :) Nopsa toimenpide, ei pysyny tietokoneohjelma mukana.. herjas vaan et toimenpiteen kesto alle 3 min error tms.

Effica?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:

Effica?

jep jep :)

Mulla tukkeutuu aina silloin tällöin. Rähmää kertyy sisäsilmänurkkaan niin, että ihan turvoksissa. Pari-kolme päivää menee, niin saan painastua siitä nurkasta, niin lähtee kökkö valumaan kyynelkanavaa pitkin nenään :x Painaisu vihlaisee, mutta siitä tiedän kökön lähteneen liikkeelle. Pitää varoa silmää. Mulle ei mitkään tipat tms auta, vain tuo tyhjennys.

Siis mistä kohtaa sitä pitää hieroa? Voiko tämä olla tukkeuma kun äsken tyhmänä oli pakko vääntää itkua ajattelemalla kaikkia maailman surkeimpia asioita ihan vaan testatakseni, että tuleeko siitä edes kyyneleitä ja tuli sieltä! :ashamed: :xmas: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nikitön Urpå:
Siis mistä kohtaa sitä pitää hieroa? Voiko tämä olla tukkeuma kun äsken tyhmänä oli pakko vääntää itkua ajattelemalla kaikkia maailman surkeimpia asioita ihan vaan testatakseni, että tuleeko siitä edes kyyneleitä ja tuli sieltä! :ashamed: :xmas: :D

Painan ihan sisäkulmaa, nenän pieltä alas silmää kohti. Vaikea selittää, siinä ala- ja yläluomi tekee terävän kulman. Hienosti selitetty :laugh:

muoks. voi olla tukkeuma, jos ei kerran silmä punoita ja kyyneleitä tulee normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Taasko täällä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikitön Urpå:

Painan ihan sisäkulmaa, nenän pieltä alas silmää kohti. Vaikea selittää, siinä ala- ja yläluomi tekee terävän kulman. Hienosti selitetty :laugh:

muoks. voi olla tukkeuma, jos ei kerran silmä punoita ja kyyneleitä tulee normaalisti.

Hyvinhän tuo oli selitetty,tajusin heti mitä kohtaa tarkoitit! Mulla on siitä hieman ylöspäin, yläluomessa se kaikkein kipein kohta, silmäluomi roikkuu kuin halvauspotilaalla enkä vielä tiedä, että pystynkö painamaan kertaakaan siitä kipeästä kohdasta, pelkkä silmän räpyttäminenkin sattuu. Nyt sais voitokkaan kuvan tuohon yhteen ketjuun tästä lärvistä :x :D

Uusimmat

Yhteistyössä