Onko kellään kokemusta hyvin nukkumista vauvoista

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Meidän vauva on nyt 8 viikkoa. Hän nukkuu 3-4 h pätkiä, nukahtaa heti uudestaan syönnin päällä, illalla nukahtaa n19.30 ja aamulla herää 8.00. Odotan koko ajan että koska muuttuu enkä uskalla nauttia...kaksi edellistä nukkunut tosi huonosti vauva-ajan. Mitä luulette, voiko vielä muuttua dramaattisesti huonompaan. Kokemuksia kaipailen, tiedän ettei kukaan voi tietää...tietenkin huonompiakin öitä on ollut, yleensä syynä kyllä flunssa tms. Aina silti pelästytti että nytkään se alkaa,,
 
Wieruus
Meillä on ollut useampi hyvin nukkuva vauva ja nukkuvat myös nyt isompina edelleen hyvin. Pieniä katkoksia on tullut sairastelua ja hampaantuloaikoina. Muuten ovat nukkuneet hyvin ja ovat olleet helppoja.
 
Meillä esikoinen heräsi pari kertaa yössä kolmikuiseksi asti, ja sen jälkeen on nukkunut täysiä öitä myös sairaana ollessaan. Joskus saattaa herätä, mutta sitä tapahtuu ehkä kerran pahissa kuussa. Nauti, nauti! Ja jos tuuli muuttuu niin älä anna sen pilata jo nautittuja hetkiä.
 
viers
Voiko tämä siis olla totta? En olisi ikinä uskonut...tämä tapaus oli kyllä jo mahassa paljon rauhallisempi. Kaksi edellistä pitänyt kauheaa melskettä...neuvolassa jo meinasivat että tulee rauhallisempi tapaus,en kyllä uskaltanut uskoa. No yritetään alkaa nauttimaan
 
Täällä on kans 2 kk ikäinen vauva. Nukkuu päiväl 1-2 tunnin päikkärit plus pikku-unia. Yöunilla herää n. Kaks kertaa mut nyt on ollut myös heräämättömiä öitä. Nyttenkin nukkuu vieläkin ja kello on jo yhdeksän :D jotkut vaan osaa tuon nukkumisen :)
 
"M a r i a"
Tarkoittaako nuo heräämättömät yöt sitä ettei edes parin kuukauden ikäinen vauva herää öisin syömään? Vai tarkoittaako ettei hillu hereillä syömistä enempää? Meillä vauva on yleensä nukkunut hyvin, mutta on aina herännyt syömään parin tunnin välein jonka jälkeen nukahtaa heti uudestaan. Sama nyt 10 kk ikäisenä. En laske syömisiä yöheräilyiksi eivätkä ne minua häiritse, mietin vaan mitä tarkoitetaan heräämättömällä yöllä.
 
[QUOTE="M a r i a";29173978]Tarkoittaako nuo heräämättömät yöt sitä ettei edes parin kuukauden ikäinen vauva herää öisin syömään? Vai tarkoittaako ettei hillu hereillä syömistä enempää? Meillä vauva on yleensä nukkunut hyvin, mutta on aina herännyt syömään parin tunnin välein jonka jälkeen nukahtaa heti uudestaan. Sama nyt 10 kk ikäisenä. En laske syömisiä yöheräilyiksi eivätkä ne minua häiritse, mietin vaan mitä tarkoitetaan heräämättömällä yöllä.[/QUOTE]

Meillä ei esikoinen enää herännyt yöllä edes syömään, kun kolmekuisesta aloitti nukkumaan läpi yön. Söi sitten aamulla senkin edestä.
 
"kahden äiti"
Meillä tytöt ovat nukkuneet lähes syntymästään saakka hyvin, vain yhdella joskus parilla herätyksellä. Nyt odotellaan kolmatta ja tuskin tämän kanssa käy niin hyvä tuuri. :D
 
onhan näitä
[QUOTE="M a r i a";29173978]Tarkoittaako nuo heräämättömät yöt sitä ettei edes parin kuukauden ikäinen vauva herää öisin syömään? Vai tarkoittaako ettei hillu hereillä syömistä enempää? Meillä vauva on yleensä nukkunut hyvin, mutta on aina herännyt syömään parin tunnin välein jonka jälkeen nukahtaa heti uudestaan. Sama nyt 10 kk ikäisenä. En laske syömisiä yöheräilyiksi eivätkä ne minua häiritse, mietin vaan mitä tarkoitetaan heräämättömällä yöllä.[/QUOTE]

No sillä kyllä tarkoitetaan sitä ettei herää syömäänkään.

Kyllä hyväunisia vauvoja on, niistä ei vaan kehtaa juuri kellekään kertoa. Jos kaverin lapsi herää yöllä 2 tunnin välein niin en kehtaa sanoa että meidänpä 3 kk ikäinen nukkuu 8-10 tuntia heräämättä joka yö. Meillä on molemmat lapset olleet tällaisia jo parin kuukauden ikäisestä asti. Nukkuvat kyllä hyvin isompanakin...
 
"Vieras"
Meillekkin on siunaantunut suhteellisen hyvin nukkuva 2 kk vanha vauva. Herää keskimäärin kaksi kertaa yöllä syömään ja jatkaa sitten unia. Päivälläkin nukkuu hyvin, edelleen vetää sikeitä vaikka meni päiväunille klo 8. Ja esikoinen... no hän ei nuku vieläkään kokonaisia öitä vaikka ikää 3.5 v.
 
kakslasta
Joo. Esikoinen söi kerran yössä ja 6-7kk jälkeen nukkui kellon ympäri. Vielä kolmevuotiaanakin nukkuu yöt heräämättä kertaakaan hihhuloimaan, ei edes kipeenä (pl. oksutauti, jos oksu tulee keskellä yötä).
Nuorempi on 5kk ja herännyt vähän useammin syömään öisin (2-3krt), mutta pidän silti suht. hyvänä nukkujana toistaseksi. Aika näyttää miten jatkossa :)
 
"vieras"
Meidän esikoinen ei ihan noin kauaa nukkunut, mutta aloitti vähän pienempänäkin vetämään selllaisia 7-8 tunnin yöunia. Kakkonen sitten valvottikin kauan, oli järkytys, ettei ne vauvat nukukaan niin hyvin.
 
"Vieras"
Kuopus nukkui 2-4kk iässä 8h yöunia, sitten Alkoi heräilemään 2-3 kertaa yössä syömään. Yösyötöt lopetin
Varmaan noin 7-8kk iässä jonka jälkeen heräs ehkä kerran yössä, ja rauhoittui nopeasti tutilla tms. Täydet yöt n 10 tuntia alkoi nukkumaan 10kk iässä kun siirrettiin pois meidän huoneesta ja siskon kanssa samaan huoneeseen nukkumaan. Hyvin on siis koko ajan mielestäni nukunut. Esikosieen nähden 1-2 herätystä uöllä oli todellista luksusta..
 
juuu
Esikoinen nukkui 20-6 synnäriltä asti yhdellä syötöllä. Lopetti syönnin 4kk iässä ja sit nukkui 20-7heräämättä. Kakkonenkin nukkui hyvin, mut ei ihan noin pitkiä pätkiä.
 
"Mä vain"
[QUOTE="Vieras";29173683]Meidän vauva on nyt 8 viikkoa. Hän nukkuu 3-4 h pätkiä, nukahtaa heti uudestaan syönnin päällä, illalla nukahtaa n19.30 ja aamulla herää 8.00. Odotan koko ajan että koska muuttuu enkä uskalla nauttia...kaksi edellistä nukkunut tosi huonosti vauva-ajan. Mitä luulette, voiko vielä muuttua dramaattisesti huonompaan. Kokemuksia kaipailen, tiedän ettei kukaan voi tietää...tietenkin huonompiakin öitä on ollut, yleensä syynä kyllä flunssa tms. Aina silti pelästytti että nytkään se alkaa,,[/QUOTE]

Meillä kanssa esikoinen oli alkuun ns. hyvä nukkuja eli just noin 3-4 tunnin pätkissä ja heti syötyään jatkoi uniaan. Kunnes alkoi kiinteiden aloitus, muuttuivat myös yötkin. Heräili monta kertaa yössä, välillä otti maitoa ja välillä ei ollut edes maidon tarvekaan, kitinää ja itkua. Aloinkin itse heti epäillä allergioita. No eihän neuvolassa käsketty tehdä muuta kuin "siedättää" ja jatkaa kokeilua. Tämä toistui joka ainoana kertana, joka piti kuukausittain käydä neuvolassa aina 10 kuukauden ikään saakka, jolloin vauva sai anafylaktisen reaktion keitetystä kananmunasta. Lapsi vietiin toivuttuaan yksityiselle, joka totesi vilja-, kananmuna- ja maitoallergian.

Lapsen ollessa 1,5 vuotias loppui yösyönnit kokonaan ja on nukkunut yönsä hyvin. Vilja- ja maitoallergiat loppuivat noin 3 vuotiaana, mutta edelleen nyt syksyllä tehdyssä kananmunatestissä se edelleen vahvasti allergisoi (lapsi nyt 4,5v.).

Nyt tämä toinen lapsukainen on taas ollut heti syntymästään huono nukkuja, ikää on jo 2,5 ja kokonaiset yöt ovat ihan muutamissa. Varsinaisia allergiatestejä ei ole tehty, koska ei ole osoittautunut mitään mikä voisi allergisoida.

Eli pointtina se, että kyllähän vauvat ja lapset voivat "muuttua" huonoksi nukkujiksi syystä tai toisesta ja toiset taas vain voivat olla niin herkkiä ärsykkeille niin se häiritsee unta. Mutta, jos teillä hyvin nukkuva lapsi niin hyvä niin!
 
"vesimeloni"
Mun kaksi lasta (nyt jo isoja) nukkuivat yöt hyvin. Toinen jätti yösyötöt kokonaan 5 kk:n ikäisenä ja sitä ennenkin söin vain kerran yössä. Toinen jatkoi yösyöntejä pidempään, mutta hänkin kuitenkin pärjäsi yhdellä tankkauksella ja nukahti heti uudelleen. Tottakai joitain huonoja öitä ollut kummallakin, mutta pääsääntöisesti nukkuivat hyvin. :)
 
"vieras"
Meidän esikoinen oli allerginen ja muutenkin huono nukkuja. Kahden tunnin pätkä unta oli niin suurta juhlaa, että jo itse heräsin ihmettelemään onko vauva kunnossa.

Jos toka nukkuisi kuten ap:n vauva, varmaan olisin viemässä lasta kesken yötä ensiapuun, kun pelkäisin, että sillä täytyy olla jotain tosi pahasti vialla.
 
Meidän 7-viikkoinen on hyvä nukkumaan...silloin, kun on terveenä. Nyt, kun taas on korvatulehdus päällään, niin siitä syystä meni rytmi sekaisin. Mutta heti, kun saatiin taas antibioootit ja kipulääkitys kohdilleen, vauva palasi vanhaan, hyvään rytmiinsä.

Nukkuu yön heräämättä kertaakaan, tänäänkin aamulla heräsi vasta klo 7 syömään...ja nukahti heti uudelleen. Klo 10:30 heräsi sitten "tähän päivään". Päivällä otettiin yhdessä parin tunnin päikkärit, lisäksi vauva on nukkunut itse muutamat pitkät päikkärit.

En usko, että radikaalisti muuttuu tuo nukkuminen mihinkään...paitsi taas silloin, kun korvat tulehtuu.

Tällä rytmillä on menty 5-viikkoisesta lähtien.
 
"vieras"
Meillä on nuorimmainen ollut vauvana supernukkuja. Nukkui jo ristiäisten aikaan 6h yöllä putkeen. Alkuun olin ihan järkyttynyt, kun heräsin ja tajusin, ettei vauva ole herännyt syömään. Ensin taisin jopa herätellä :). Nyt kuopus on vajaa neljä, ja on aina nukkunut tosi hyvin.
 
"ihanaa"
[QUOTE="vieras";29181039]Meidän esikoinen oli allerginen ja muutenkin huono nukkuja. Kahden tunnin pätkä unta oli niin suurta juhlaa, että jo itse heräsin ihmettelemään onko vauva kunnossa.

Jos toka nukkuisi kuten ap:n vauva, varmaan olisin viemässä lasta kesken yötä ensiapuun, kun pelkäisin, että sillä täytyy olla jotain tosi pahasti vialla.[/QUOTE]

NIIn tuttua! Mä olen oikeasti lukenut näitä suu auki ja vieläkin mietin, onko oikeasti totta. Meillä valvottiin kolmivuotiaaksi. Juurikin allerginen lapsi. Ja toi on niin ihanasti sanottu, kerran veti kolmentunnin pätkän vauvana ja muistan sen puhtaan kauhun tunteen, kun repäisin itseni aivan sokissa ylös, että onko se kuollut!
 
[QUOTE="ihanaa";29181157]NIIn tuttua! Mä olen oikeasti lukenut näitä suu auki ja vieläkin mietin, onko oikeasti totta. Meillä valvottiin kolmivuotiaaksi. Juurikin allerginen lapsi. Ja toi on niin ihanasti sanottu, kerran veti kolmentunnin pätkän vauvana ja muistan sen puhtaan kauhun tunteen, kun repäisin itseni aivan sokissa ylös, että onko se kuollut![/QUOTE]

Kyllä ainakin "oma tarinani" ihan totta on :)

Yleensä kolmas kerta toden sanoo, mutta meillä se oli neljäs kerta :D Kolme vanhempaa lasta eivät todellakaan nukkuneet vauvoina öitään läpi, eikä nuku aina vieläkään...ikää 3v ja 4v noilla nuoremmilla.

Ja kun ensimmäisen kerran vauva nukkui koko yön, olin aivan paniikissa, koska olin aivan vakuuttunut siitä, että nyt on joku TODELLA pahasti pielessä. Mutta ei ollut :)
 
Viimeksi muokattu:
"Vieras"
Kyllä ainakin "oma tarinani" ihan totta on :)

Yleensä kolmas kerta toden sanoo, mutta meillä se oli neljäs kerta :D Kolme vanhempaa lasta eivät todellakaan nukkuneet vauvoina öitään läpi, eikä nuku aina vieläkään...ikää 3v ja 4v noilla nuoremmilla.

Ja kun ensimmäisen kerran vauva nukkui koko yön, olin aivan paniikissa, koska olin aivan vakuuttunut siitä, että nyt on joku TODELLA pahasti pielessä. Mutta ei ollut :)
Että teillä taas korvatulehdus? Onko ollut jo useampi? Antibiottikuurikin siis monta kertaa? Voi pientä...meillä ihan saman ikäiset, muistan lukeneeni synnytyksestäsi sairaalassa...voimia kierteeseen, voi olla aika rankkaa. Onneksi nukkuu muuten hyvin..
 

Yhteistyössä