Onko kellään 4v vanhaa Britax Two-Way eliten istuinta?

Onko niissä tosiaankin istuimen kiinnitys auton vöillä nenä menosuuntaan sieltä istuimen takaa?
Uusimmissa kun on edessä ne kolot mistä turvavyö pujotetaan, mutta tässä istuimessa on takana ne kolot kankaassa ja istuimessa ja siellä on myös ne nuolet.

Ohje-kirjassa on ohjeet istuimen asennukseen ja uusissa on myös sen niskatyynyn takana (vanhasta en muista). Meillä on sekä uus että vanha (en tiedä kuinka monta vuotta vanha) mut tää meidän vanhan mallinen istuin on sellanen että sitä ei periaatteessa niiden ohjeiden mukaan sais käyttää kasvot menosuuntaan istuimen omilla vöillä vaan auton turvavyöllä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2005 klo 20:24 Nasu1 kirjoitti:
Ohje-kirjassa on ohjeet istuimen asennukseen ja uusissa on myös sen niskatyynyn takana (vanhasta en muista). Meillä on sekä uus että vanha (en tiedä kuinka monta vuotta vanha) mut tää meidän vanhan mallinen istuin on sellanen että sitä ei periaatteessa niiden ohjeiden mukaan sais käyttää kasvot menosuuntaan istuimen omilla vöillä vaan auton turvavyöllä.
No kun ostin ton istuimen ni siinä ei tullu ohjekirjaa mukana, vaan siinä niskatyynyn takana oli jonkinmoisia kuvia.
Mulla on toi vanhanmallinen.
Onko teillä ollu vanhempi istuin auton vöillä kiinni ja lapsi istuimen vöillä?
Ku musta jotenkin hölmöö olis laittaa auton omalla vyöllä, kun ei se auton oma vyökään mene oikeesta kohtaa vaan suoraan lapsen naaman päältä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2005 klo 20:55 tuplis2 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2005 klo 20:24 Nasu1 kirjoitti:
No kun ostin ton istuimen ni siinä ei tullu ohjekirjaa mukana, vaan siinä niskatyynyn takana oli jonkinmoisia kuvia.
Mulla on toi vanhanmallinen.
Onko teillä ollu vanhempi istuin auton vöillä kiinni ja lapsi istuimen vöillä?
Ku musta jotenkin hölmöö olis laittaa auton omalla vyöllä, kun ei se auton oma vyökään mene oikeesta kohtaa vaan suoraan lapsen naaman päältä.
No, meillä sen vanhan mallinen istuin on "kakkos" autossa, jossa lapsi matkustaa vähemmän ja ollaan kyllä käytetty sitä kasvot menosuuntaan istuimen omilla vöillä, kyllä sen niinpäinkin saa sillä auton turvavyöllä, vähän erilailla vaan kun noi uuden malliset, on meillä ainakin pysynyt paikallaan. Kun lapsi on vähän turhan pieni vielä siihen että pidettäis auton turvavyöllä ja jos penkin laittaa selkä menosuuntaan ei jalat mahdu kunnolla!

two-way elitessä on lisäosa, jolla ohjataan turvavyötä silloin, kun istuinta käytetään kasvot menosuuntaan turvavyöistuimena. Lisäosa kuuluu istuinpakettiin, kun istuimen ostaa uutena. En ole vielä perehtynyt, kuinka sitä käytetään, sillä lapsemme ovat vielä turvaistuimen vöillä kiinni ja itse asiassa vielä selkä menosuuntaan...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2005 klo 16:43 kangasajuruoho kirjoitti:
Meillä on! Auton turvavyön voi pujottaa koloista läpi ja istuin niillä kiinni penkkiin...sitten lapsi kiinni istuimen vöillä...tietysti voi käyttää myös auton vöillä josa lapsi tarpeeksi pitkä.
Heippa
Pujotatko auton oman vyön takana olevista reijistä?
Mä olen pujottanu niistä ja hyvin pysyy istuin paikallaan. Meillä on se lisäosa jolla auton vyön sais kulkemaan oikeasta paikasta, mutta én vielä ole ymmärtänyt mihinkä se tulis kiinni, koska siinä lisäosassa on se punainen osa johonka turvavyö pujotetaan, mutta sit ne kaksi remmiä ja lenkit/ silmukat niiden päissä se onkin sit se mysteeri et mihinkä ne on tarkotus laittaa kiinni et siitä osasta olis jotain hyötyäki.
Se on hämäränpeitossa, ja poika sen verran lyhyt vaikka 4v, et kaksoissiskon turvavyöistuimessa on sellanen paikka mistä vyö ohjautuu jää se pojan naaman päälle eli liian pieni turvavyöistuimeen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2005 klo 19:05 tuplis2 kirjoitti:
\
Meillä on! Auton turvavyön voi pujottaa koloista läpi ja istuin niillä kiinni penkkiin...sitten lapsi kiinni istuimen vöillä...tietysti voi käyttää myös auton vöillä josa lapsi tarpeeksi pitkä.
Heippa
Mä olen pujottanu niistä ja hyvin pysyy istuin paikallaan. Meillä on se lisäosa jolla auton vyön sais kulkemaan oikeasta paikasta, mutta én vielä ole ymmärtänyt mihinkä se tulis kiinni, koska siinä lisäosassa on se punainen osa johonka turvavyö pujotetaan, mutta sit ne kaksi remmiä ja lenkit/ silmukat niiden päissä se onkin sit se mysteeri et mihinkä ne on tarkotus laittaa kiinni et siitä osasta olis jotain hyötyäki.
Se on hämäränpeitossa, ja poika sen verran lyhyt vaikka 4v, et kaksoissiskon turvavyöistuimessa on sellanen paikka mistä vyö ohjautuu jää se pojan naaman päälle eli liian pieni turvavyöistuimeen.
Turvavyön ohjain tulee niin että istuimen takana on sellainen metalliosa missä on tavallaan koukut ja siinä on istuimen turvavyöt kiinni, se turvavyön ohjain pujotetaan turvavöden aukost

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2005 klo 19:05 tuplis2 kirjoitti:
\
Heippa
Turvavyön ohjain tulee niin että istuimen takana on sellainen metalliosa missä on tavallaan koukut ja siinä on istuimen turvavyöt kiinni, se turvavyön ohjain pujotetaan turvavöden aukosta (sori nyt minä sekoilen!) sopivalle korkeudelle ja ne remmit/lenkit tulee kiinni siihen istuimen takana olevaan osaan! Toivottavasti ymmärsit yhtään!?

Jos ohjeet on kadonneet, britax:n asentamiseen niitä näyttäisi löytyvän täältä: http://www.britax.fi/meny1Frame-1.htm
valitsemalla vasemmasta reunasta ->tuki ->asennusohjeet ja oikea istuinmalli... Taitavat olla samat ohjeet kuin istuimen mukana tuli.

Yhteistyössä