Onko kellään Volvo S60 -merkkistä autoa/ tiedättekö ko autosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja volvotäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

volvotäti

Vieras
Muksu pölli ko auton avaimet taannoin, ja avaimia ei alunperin ollut kuin 1 kpl. Soitin varmuuden vuoksi korjaamoon, ja kysyin miten saan autoon uuden avaimen. Kerroin samalla, että soiotan vielä liikkeeseen, josta auton ostin, koska siellä voi olla lisäkpl avaimia kyseiseen autoon. Korjaamon jamppa sanoi, että auto pitää hinauttaa huoltamolle, jossa jollain vehkeellä jotenkin ottavat mallin siitä avaimesta suoraan lukosta+teetättävät avaimen. Sovin, että hinautan auton heille odottelemaan tietyn vko:n alussa lukkoskannausta odottamaan. Piti tehdä muutakin huoltoa samalla.

No, sain kuin sainkin autoon avaimen ostoliikkeestä ja se vanhakin löytyi. En vienyt autoa korjaamolle, vaikka sitä muutakin huoltoa ois ollut enkä ilmoittanut mitään asiasta. Sain äsken puhelun, jossa kertoivat että ovat teetättäneet autoon 2 avainta ja mun pitää maksaa ne. Huom! En ollut niitä tilannut. Miksi hitossa se auto olis ylipäätään pitänyt hinauttaa mihinkään jos tilaaminen onnistuu? Ja toiminko minä jotenkin kamalan väärin kun en ilmoittanut mitään. Huoltoasioille ei oltu sovittu mitään tarkkaa päivää, sanoin vaan että auto ilmaantuu sinne sitten sen tietyn vko:n alussa. Olen valmis toki teetättämään muun huollon liikkeesä, mutta avaimista en tod. aio maksaa...

No tokihan olis ollu kohteliasta ilmottaa sinne et avaimia ei tarvitsekkaan mut jos kerta mitään tarkkaa aikaa ei ollu sovittu niin ei sun tarvi niitä avaimia maksaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tokihan olis ollu kohteliasta ilmottaa sinne et avaimia ei tarvitsekkaan mut jos kerta mitään tarkkaa aikaa ei ollu sovittu niin ei sun tarvi niitä avaimia maksaa!!!

No olis olis! Ja pahoittelinkin asiaa korjaamolle. Mutta oli ihan hirveää häslinkiä sillä vko:lla, ja asia jäi. Kun mitään tarkkaa ei oltu sovittu.

Mitä tässä nyt sitten pitäisi tietää Volvon S60:stä? :xmas:

Mutta juu, mennäksemme asiaan; jos jäin oikeaan käsitykseen, niin et ole velvoitettu avaimista maksamaan. Toki olisit voinut kohteliaampikin olla ja sen huoltoaikasi peruuttaa, mutta puhe lienee ollut, että he nimenomaan ottavat lukkopesästä jonkinlaisen valun? Ja sitähän ei koskaan tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Mitä tässä nyt sitten pitäisi tietää Volvon S60:stä? :xmas:

Mutta juu, mennäksemme asiaan; jos jäin oikeaan käsitykseen, niin et ole velvoitettu avaimista maksamaan. Toki olisit voinut kohteliaampikin olla ja sen huoltoaikasi peruuttaa, mutta puhe lienee ollut, että he nimenomaan ottavat lukkopesästä jonkinlaisen valun? Ja sitähän ei koskaan tehty.

No varmaan sitä, että miten niiden lukkojen kassa toimitaan? Vaihtelee kai autoittain...Lähinnä kiinnostaa, miksi hinautusta pyydettiin, ja onko avaimet tosiaan mahdollista teetättää autoon sopiviksi ilman että näkevät autoa. Joo, olisi ollut huollon peruutus kohteliasta. Mutta kuten edellä mainitsin, se asia valitettavasti jäi tekemättä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Anyone? Tiedättekö mitään tälaisen auton avaintenuusintamenettelystä? Oliskos hinautus alunperin olllut tarpeen?

Itselläni ei ole ko. mallin autoa, mutta olen joutunut kerran avaimet autooni uusimaan. Soitin merkkihuoltoon, jossa kysyivät auton tietoja, mm. huoltokirjassa olleen avainkoodin, ja näitten tietojen perusteella tilasivat uudet avaimet suoraan tehtaalta. Aikaa kului about viikko. Ja koska luultavasti tuossa Volvossasikin on ns. kaukolukko, niin ei se pelkällä pesän kloonaamisella kyllä siitä oikene.

Muoks: ei siinä muuten mennyt viikkoakaan, taisivat tulla kolmessa päivässä!

Anyone? Tiedättekö mitään tälaisen auton avaintenuusintamenettelystä? Oliskos hinautus alunperin olllut tarpeen?

Itselläni ei ole ko. mallin autoa, mutta olen joutunut kerran avaimet autooni uusimaan. Soitin merkkihuoltoon, jossa kysyivät auton tietoja, mm. huoltokirjassa olleen avainkoodin, ja näitten tietojen perusteella tilasivat uudet avaimet suoraan tehtaalta. Aikaa kului about viikko. Ja koska luultavasti tuossa Volvossasikin on ns. kaukolukko, niin ei se pelkällä pesän kloonaamisella kyllä siitä oikene.

Eli avain voidaan siis teetättää ilman hinautusta? Tosin mä en mitään koodeja antanut, koska huoltokirja oli lukitussa koslassa...

Eli avain voidaan siis teetättää ilman hinautusta? Tosin mä en mitään koodeja antanut, koska huoltokirja oli lukitussa koslassa...

Merkkihuollossa (=merkkiliike, josta auto on aikoinaan alun perinkin uutena ostettu) saavat tiedot tarvittaessa omasta järjestelmästään pelkän rekisterinumeronkin perusteella.

Jos et kerran hinauttanut autoa sinne korjaamolle ja silti avaimet tuli, niin ei kai se sitten olisi ollut alunperinkään tarpeen... mitä mä nyt en ymmärrä???

Merkkihuollossa (=merkkiliike, josta auto on aikoinaan alun perinkin uutena ostettu) saavat tiedot tarvittaessa omasta järjestelmästään pelkän rekisterinumeronkin perusteella.

Oli se merkkiliike. Tosin en ostanut autoa juuri ko puljusta. Eli tapauksessa hinautus olisi ollut turha ilmeisesti... Siksi kysyn, koska aion käyttää argumenttina avainten hinnan perimisyrityksessä tätä asiaa että ei huoltamon edustaja tainnut olla ihan ajantasalla tarpeellisista toimista muutoinkaan. Ja toisaalta, en voinut tilata valmiita avaimia, kun en autoa hinauttanutkaan sinne pynnöstä huolimatta. Sen lisäksi että en oikeastikaan tilannut.
Kiitos avustasi:)! Täytyy olla jatkossa huolellisempi!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Jos et kerran hinauttanut autoa sinne korjaamolle ja silti avaimet tuli, niin ei kai se sitten olisi ollut alunperinkään tarpeen... mitä mä nyt en ymmärrä???

Niin minäkin sille korjaamon miehelle sanoin, mutta hän ei sanonut siihen oikein mitään...

"sanoin vaan että auto ilmaantuu sinne sitten sen tietyn vko:n alussa." Kyllä tuo minusta nyt sinun tapauksessasi aika tarkalta sopimukselta kuulostaa. Itse pitäisin hyvänä palveluna, että olivat hankkineet avaimet valmiiksi. Ilmoitithan, että avaimia tarvitaan. Itse olet aika pälli, kun et olekaan sitten ilmoittanut, että väärä hälytys, en tulekaan. Kyllä niitä jonoja on muutenkin korjaamoilla, ettei joukkoon enää tarvita kaltaisiasi asiakkaita.

Alkuperäinen kirjoittaja :
"sanoin vaan että auto ilmaantuu sinne sitten sen tietyn vko:n alussa." Kyllä tuo minusta nyt sinun tapauksessasi aika tarkalta sopimukselta kuulostaa. Itse pitäisin hyvänä palveluna, että olivat hankkineet avaimet valmiiksi. Ilmoitithan, että avaimia tarvitaan. Itse olet aika pälli, kun et olekaan sitten ilmoittanut, että väärä hälytys, en tulekaan. Kyllä niitä jonoja on muutenkin korjaamoilla, ettei joukkoon enää tarvita kaltaisiasi asiakkaita.

No kun en ilmoittanut, että avaimia tarvitaan! Kuten aiemmin kirjoitin, kerroin huoltamon edustajalle että saatan saada avaimet liikkeestä, josta ostin auton. Asia jäi siihen, että pesät skannataan tai jotain, jos avaimia ei löydy. Huoltoon piti viedä joka tapauksessa. Huollon teetätänkin ko paikassa, tosin nyt tarkasti sovittuna ajankohtana.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Ja kiitos, että nimittelet toisia pälliksi oman lukutaidottomuutesi vuoksi.

Yhteistyössä