Onko kellään tehty niin että ollaan käynnistetty synnytys ja jos ei paikat ole auennut tai puudutteet tehonneet niin on tehty sektio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti04

Vieras
Lääkäri sitten ehdoitti tollaista pelkopolilla. Ei leikata koska ei lääkketieteellisiä syitä miksi pitäisi leikata.
Lapsi kääntynyt oikeaan tarjontaan jo ym.

Ei se että ensimmäinen synnytys meni sektioksi pitkittyneen synnytyksen takia ja että keskeytyskään ei onnistunut muuta kun kaapimalla lopuksi kun sitäkin 3pvä yritetty normi synnytyksenä.

Puudutteet ei auttanut molemmissa ja paikat ei auennut kipeistä supistuksista huolimatta.

En jaksa uskoa että nyt onnistuisi tämäkään ja olen huolissani omasta ja lapsen terveydestä kun pitää ruveta leikkimään tällaisilla asioilla.
Tällä hetkellä välilevyn pullistuma selässä, lonkka tosi kipeä ollut 2,5vk.
Särkylääkkeillä mennään loppuun asti ja toivotaan ettei loppuun asti särkis niitä helpoittais ennen synnytystä.

Mä en voi luottaa niihin lääkäreihin ja kätilöihin että ne kertoisi mulle missä mennään ja lapsen voinnista ei olla kerrottu aikaisemminkaan mitään.

Viis mun kivuista kun lapsi nyt on vaan saatava ulos. Kesti se sitten taas kuinka kauan vaan ja jos paikat ei aukee ajoissa niin pistetään lääkkeillä ja tipoilla supistuksia ym et lapsi saadaan sitä kautta ulos.

Synnytys kuuluu sattua ei sitä voida täysin kivuttomaksi tehdä! :(
Mä en halua niiden koekaniiniksi taas.
Keskeytyksessä ehdin vuotaa vertakin vartin ainakin siellä tutkimustelineessä kun lääkäri mietti mitä nyt tehtäisiin kun vedetkin meni jo ja vuodan.

Ensimmäisen synnytyksen jäljiltä olin ihan mustelmilla ja kipeät kaikki paikat kun oltiin pistelty, paineltu, ronklattu ja sitten tietysti se vatsa kipu lopuksi sektion takia.

Jos lääkärin ajatus oli, että synnyttäisit alakautta, onko jokin syy, miksi ei odoteta synnytyksen luonnollista käynnistymistä vaan käynnistettäisiin lasketun ajan tuntumassa?

Mulla ensimmäinen synnytys päätyi pitkittyneen synnytyksen ja tarjontavirheen takia sektioon. Toista alettiin käynnistellä 40+1 ja päätyi sitten sektioon samasta syystä kuin ensimmäinenkin. Mutta puudutteet tehosi kyllä normaalisti.

Mutta kyllähän vauvaa seurataan koko ajan tarkasti ja jos jotain häikkää tulee niin nopeasti toimitaan. Menet vaan uudestaan puhumaan jos pelottaa. Itse ainakin toista halusin kokeilla synnyttää alateitse vaikka ekan kanssa olikin hankaluuksia.

Mulla käynnistettiin neljä päivää viikolla 36 raskaushepatoosin takia. Eipä lähtenyt aukeamaan paikat vaikka suppareita tulikin jatkuvalla syötöllä. Lopulta vaadin hysteerisenä sektion ja sain sen, koska olin siinä vaiheessa jo ihan puoli kuollut ja kai ne ajatteli lähinnä vauvan parasta.
Mut en kyl enää hevillä suostu käynnistykseen. Paljon mielummin luonnolliset supistukset kuin keinotekoiset.

Mulla käynnistettiin synnytys ja se lähti supistusten puolesta käyntiin liiankin nopeasti, mutta paikat ei auennut tarpeeksi nopeasti. Mulla kanssa epäonnistui epiduraali ja oli kaikinpuolin kivuliasta. Pitkään (pari tuntia) ne sitä tilannetta katseli, vaikka lapsivedessä oli vihreää ja verta ja lapsen sydänäänet välillä heikkeni. Sitten kiireesti leikkasivat. Sanoivat kyllä jälkikäteen ettei olisi pitänyt niin pitkälle odottaa...

Niin kyllä kai ne siellä katsoo ja tarkkailee lasta että kaikki hyvin mutta miksi siitä ei informoida äidille? Tai kerrotaan liian myöhään et nyt ei olekkaan kaikki hyvin vaan lähdetään leikkaussaliin.

Olin kanssa ihan puolikuollut ekassa ja tokassa yrityksessä kun oksensin, enkä saanut syödä kolmeen päivää muuta kun sokeri-suolaliuosta suoneen. Supisti niin oksensin jne.
Kokeiltua tuli suurin piirtein kaikki puudutteet ja aqua-rakkuloita myöten.

Nukuttamaan jouduttiin vielä leikkaussalissa kun ei spinaalikaan tehonnut. Kaksi epäonnistunutta epiduraalia takan sinä päivänä jo. :(

Kyllähän tietenkin vauvan ja äidin vointia seurataan ja jos jotain erikoista havaitaan, niin tietenkin sektio. Jos tietäisikin aina heti, että kenen synnytys tulee päätymään sektioon, niin ei kai sitten olis muita kuin suunniteltuja sektioita... Ensisijainen vaihtoehto kuitenkin aina on alatiesynnytys ilman lääketieteellistä syytä, ja itse monessa synnytyksessä ja sektiossa olleena voin hyvin ymmärtää, että miksi alatiesynnytys on vaihtoehto nro 1.

Mulla on kaks sektiota takana. Ekassa oli just tää ettei paikat auennu ku 2,5 senttiin. Noin vuorokausi odotettiin ja odotettiin. Ja sit lapsi olikin pää väärässä asennossa, että siitäkin olis tullut hankaluuksia. Ja siinä vaiheessa sitten lähdettiin nopeasti, kun sydänäänet tippui joka supistuksen yhteydessä. Puudutteet kyllä tehosi. Toisessa raskaudessa tehtiin automaattisesti synnytystapa-arvio ja lääkäri sanoi, että lähdetään normaalisti kokeilemaan, mutta jos paikat ei taas aukene niin sitten ilman muuta sektio. Kysyin siinä vaiheessa lääkäriltä, että kuinka kauan sitä aukeamista katsotaan? Lääkäri puhui 5-6 tunnista. No synnytyksen aika tuli ja olin 2 senttiä auki, kun mentiin...Ajettiin takas kotiin odottelemaan aukeamista. Seuraavana iltana mentiin takas, kun en enää kestänyt supistuksia ja olin silloin 2 senttiä auki. Ottivat kuitenkin sisään. Siitä sitten odoteltiin seuraavaan päivään synnytyssalissa kipeänä. Lääkäri kävi kolmelta tutkimassa ja sanoi, että odotellaan vielä tunti. ( oli muuten sama lääkäri, joka teki stapa-arvion )Vartin päästä huusin kätilölle, että en enää kestä! Soitti lääkärille ja se tuli viivana takaisin ja sanoi, että nyt mennään. Oli taas niitä sydänäänten tiputuksia vauvalla. Ja tässäkin oli vauvalla pää väärässä asennossa. Eli minusta ei sitten ollut alakautta synnytäjäksi ikinä! :)

Yhteistyössä