Onko kellään tärpännyt raskaus kun on käyttänyt ovistikkuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seahorse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

seahorse

Jäsen
11.09.2007
93
0
6
Vauvaa vaan ei kuulu vaikka kuinka yrittäis.
Ennen viime raskautta lääkäri arvioi etten todennäköisesti ovuloi joka kuukausi kun sain plussan vasta 3kk kuukautisten jäämisen jälkeen. Joka kuukausi silloin testasin kerran tai kaksi oletettuun aikaan milloin olis pitänyt kuukautisten alkaa mutta negatiivisia oli.

Kunnes alkoi olemaan pahoinvointia ja menin terkkariin tekeen testin ja sieltä selvis että raskaana ollaan. Ihan alullaan mutta kuiteskin.
No se raskaus ei päättynyt onnellisesti. Se päättyi/päätettiin n.rv16.

Ja nyt ollaan oltu samassa pisteessä kesäkuusta lähtien.
Kierto on joku 31-41. Vaikea sanoa koska ovis olis sitten.
Voisko noista ovistesti tikuista olla minulle apua??
Vai onko turhaa rahan tuhlausta?

mulla oli käytössä mammaksi:n liuskat, ja kyllä toimi minun kohdalla. ilman tikuttelua olisin kuluttanu miehen puhki ennen aikojaan, voimakkaimmat ovisoireet tuli viikkoo ennen varsinaista tähtihetkee! pari päivää ennen näytti haaleampaa "plussaa" ja sit oikein tummaa. ja seuraavana päivänä rysäytettiin ja kertapuuhastelusta nappas. minusta aika vaivatonta puuhaa oli, oppipahan tuntemaan oman kiertonsa. plussatuulia!!! :whistle:

tilda40+1

suosittelen. mullakin oli noita mammaksin tikkuja. hyvin toimi!! :) meillä kans on niin kun on pieni lapsi ja mies tulee väsyneenä töistä ei huvita peittoja heilutella joka ikinen pv. ei edes joka toinen. vaikkakin vauvakuume hirveä. no mulla kävi samoin kun edellisellä kirjottajalla, paria päivää ennen ovista viiva tummui vahvaa kohden, peiton heiluttelu ajoittui 2pv. ennen ovista ja ovis päivänä ja heti tärppäsi. mielestäni helppoa!! mulla kans oli viikkoa ennen ovista jo ovis oireita nippailuja ja limoja.. mut sitten kun sain tummemman viivan tikkuun oli kyllä oviskivutkin omaa luokkaansa. ei epäilystäkään. että toisaalta olis kyl pärjänny ilman tikkujakin mutta en tiä kuinka mies ois enää jaksanu jos viikko ois ollu jo alla peitonheilutteluja :whistle: ... mut siis jos ketjun alottaja ei iteltään ovista bongaa niin aivan ehoton juttu noi tikut =) tärppionnea :hug:

Ajattelin vain pistää oman lusikkani soppaan vähän eri kannalta..
Olen ovista tikutellut jo puolisen vuotta ja yritystä takana kohta vuosi. Yksi km myöskin koettu..

Halusin vain sanoa että kyllähän ne ovistikut ovat todella kätevät varsinkin epäsäännöllisen kierron kanssa mutta eivät ole siltikään mikään ehdoton apukeino eli vaikka oviksen bongaisit niin on tietysti vielä niiiiiiiin monta muuta asiaa jotka pitää mennä oikein että raskaus alkuun pääsee. En halua lannistaa! Toivon kovasti tärppionnea :heart:

Ps. Olet aika samassa tilanteessa kuin minäkin, ihan samanpituinen kiertokin.. Voi meitä :headwall:

Mä nostan tätä, jospa jollain olisi vielä kokemuksia kerrottavana. Meillä alkaa tikuttelu myös ekaa kertaa tässä kierrossa, yk 8 menossa ja tänään kp 9/28-34, eli ihan kiva olisi tuo oikea päivä tietää kun kierto vaihtelee noinkin paljon eikä ihan joka päivä jakseta hommailla. En oikein tosin tiedä, minä päivänä tikuttelu pitäisi aloittaa, mutta järkeilin että kp 14 olisi hyvä, sillä ikinä ei kierto ole ollut lyhyempi kuin 28. Kokemuksia? B)

Molemmat raskaudet alkoi heti kun bongasin oviksen testaamalla! Toinen tosin meni kesken :'( Olisi kuitenkin hyvä aloittaa pupuilu päivän tai kaksi ennen kuin epäilee että ovis on tuloillaan. Se panttaaminen on vanhentunut käsite ja alan lääkärit sanoo että siittiöt uusiutuu aina yhdynnän jälkeen ja uudemmat ovat parempia :D Tai jotain siihen suuntaan..! Mutta joo suosittelen käyttämään testejä, netistä saa tilattua halvalla.

Kvart Över! Mun kierto menee siihen 30-33(2x ollu 36)! Ja mä bongasin tästä kierrosta ekan oviksen (yk 7), kiertopvä:nä 18

Itellä tosiaan ei kokemusta tärppäämisestä, sillä ekaa kovasti toivotaan! =)

Alkuperäinen kirjoittaja seahorse:
Heti kun vuoto loppuu vai odottaa esim vielä viikko siitä?

Mä alotan tikuttamisen kp 10,kierto yleensä 28-29 päivää.Clearbluen testissä on ainakin sanottu et milloin kannattas testaaminen aloittaa.Menee kierron mukaan.

suositti kp 8 alkaa mittaamaan ovista ja digitaalinen mittari suositeltu väestöliiton gynellä. Minulta pongattiin munasolu, juuri irtoamaisillaan tiistaina ja illalla teimme miehen kanssa täsmäiskun;=)

Alkuperäinen kirjoittaja seahorse:
Heti kun vuoto loppuu vai odottaa esim vielä viikko siitä?

Mä en kyllä voi sanoa tuohon tärppäykseen mitään, kun itsellänikin "ongelma".

Mutta 4viimeistä kiertoa (nyt menossa 5tikuteltu kierto) tikutettu miten sattuu..
mulla kierto ollut AINA 34päivän mittainen. nyt viime kierto oli 24 vaan.

ja tässä kierrossa alotin testaamisen ihan vahingossa vaan kp 8/24 ja plussa pärähti, eilen näkyi enää haalea ja tänään kp10/24 ei tikussa enää mitään muuta kuin viivan paikka. mutta tänään koko alamahaa nippaillut ja välillä 'vihlonut' joten olen aika varma että tänään irtoo/on irronnut munasolu.

Täytynee vaan odotella että tuottaako tulosta tällä kertaa..
Ja tämä siis toinen kierto edellisen kierron kanssa laskettuna missä ovuloin tikkujen ja tuntemusten mukaan.. Joten taas on odotukset ylhäällä!! =) :attn: :heart:

Niin ja 14päivää ennen luultua seuraavien kuukautisten alkamispäivää yleisesti tapahtuu ovulaatio.

Viime kierrossa mulla tuli ovistikkuun plussa kp 16 ja menkat alkoi kp24, eli 10päivää ennen 'oikeaa' alkamispäivää...

Paljonko sun VIIME kierto oli? Eli: jos kierto 31 aloita testaaminen n.1viikko menkkojen jälkeen eli kp 13-15.
Mutta jos ei rahapussi kiristä niin minä lähtisin ihka ensimmäisessä kierrossa missä otetaan tikut käyttöön niin melkein heti menkkojen loppumisen jälkeen aloittamaan, ja jatkaisin ainakin 2viikkoa.

Tein itsekin ensimmäisessä tikutetussa kierrossa niin mutta enpä ovuloinut koko kierrossa, vaikka menkat tulikin kp34 silloinkin..
Mutta ei se minusta silti raha tuhlausta ole, on sitä turhempiakin osteltu! =)

*muoks kirjoitushäröjä*

Täällä pari kiertoo tikuttanu,en kyllä peräkkäisinä,mutta kumminkin.Eka kerralla ovis bongattu,toka kerralla ei viivan viivaa ja samalla menetin niihin(kin) uskoni.
Että semmonen kokemus mulla.En jaksa niihin törsätä vähäisiä rahojani.Mutta hyviä kokemuksiakin niistä näyttää löytyvän! :)

Onko teillä kuvia niistä ovis plusista? Mulla on yhtä leveä viivä kun kontrolli mutta vaaleampi. Eli onko se sillon vai ei, kun sanoaan että yhtä vahva tai vahvempi. Olis ihan kiva kuulla kokemuksia. Kun tuntuu että yhtä voimakkaan väristä ei tuu millään, huomenna taas näkee mihin suuntaan menee...

Yhteistyössä