Onko kellään ollut aikuisena korvatulehdusta, mtkä oireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuuua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuuua

Vieras
Mulla on tän päivän kuumottanut noita korvanlehtiä,siis molempia ihan hulluna.
Nyt huomasin että toista korvaa särkee ja kun koitan painaa siihen korvan alta niin sattuu ihan hirveesti ja vihloo. Voiko olla että olen saanut korvatulehduksen ja liittyykö siihen tämä korvanlehtien punoitus?? Kun siis molemmat korvat kuumottaa mutta vain toinen korva on kipeä/ arka, kun menen makuuasentoon niin vihloo ihan kauheesti :(
mulla ei oo koskaan muistaakseni ollut mitää tulehdusta..Eikai korvat ole voineet paleltuakaan tähän aikaan vuodesta?? Pyöräilin tänään kyllä ihan järkyttävässä kylmässä tuulessa puoli tuntia ilman mitään suojaa korvilla tms. vai voiko tää olla joku allerginen reaktio kun syön antibioottia, tetrasyliä?
Mulle ei ikinä tullut mistään lääkkeestä mitään oireita enkä ole allerginen millekkään..Mutta siis voiko olla että olen saanut jonkun korvatulehduksen/ paleltuman?

korvakipu, mutta enemmän mulla oli kurkusta toinen puoli kipeä.
ja oli muuten kovaa kipua. ajattelin että mikä helvetti mulla oli.
tuli influenssan jälkitautina.

Mulla ottaa kylmä ja viima tuollain korviin.

Korvanlehdet ei pitäis tulehduksessa oiria, ennemmin syyttäisin tuota viimaa.

Koska vihloo makuuasennossa niin voi olla hyvinkin tulehdus(kin). Onko ollut flunssaa?

Mun isä on kaks viime vuotta valitellut korviaan, saanut monta ab kuuria, hypäännyt lääkärillä ja kas- nyt kun kävi hammaslääkärissä niin huomattiin että on viisaudenhampaat jotka vaivaa. 4 on jo poistettu, mutta on sitten näköjään vielä yhdet :o juuret sikinsokin solmussa ties missä, niin siitä koko vaiva, korvissa ei mitään vikaa.

Mulla oli kerran toisen puolen leukaperät tosi kipeet. Lääkärissä kävin, eivät oikein osanneet aluks sanoa mistä johtuu. Hammaslääkärissäkin kävin ja sieltä tekivät lähetteen röntgeniin (Siis edes lääkäri ei tehnyt lähetettä vaan vasta hammaslääkäri.) ja röntgenkuvan perusteella selvis, että mulla oli korvatulehdus. Oli aika turhauttavaa, kun pari viikkoa piti pientä lämpöä ja kukaan eu tuntunu tietävän mistään mitään...Eikä ikinä ennen ollut ollut tuommosta oiretta!

mulla oli korva lukossa varmaan pari viikkoa... ei mitään kipuja... kävin sit lääkärissä ku rupes vituttaa se korvan lukossa oleminen niin sieltä sitä löyty korvatulehdus.....

Mul on kanssa ollut vain kerran elämässäni korvatulehdus ja sekin aikuisiällä ja silloin luulin että hammasta särkee kun kaikki luut toisella puolella päätä särki. Jospa sulla on sekä korvatulehdus että paleltuma.

pakko kai uskoa että ne on jotenki saanut kylmää, mutta kun käsittääkseni paleltunut iho on valkoinen enemmänki eikä tälläinen sinipunakirjava ja kuuma..Korvanlehdet siis on oikeasti kuumat kun kokeilen kädellä ja ton kuumotuksen kyllä tuntee muutenki:/
Mutta voiko tähä aikaa jo vuodesta olla näin armoton ilma..
Tänään kyllä tuuli ihan hitosti ka oli sairaan kylmä ku pyöräilen ja vielä tietty hiukset ponnarilla..

tuli mieleen korvatorven tulehdus, vaivaa minuakin silloin tällöin. Kipu tuntuu kaulassa korvan alla erityisesti päätä kääntäessä kipeälle puolelle, myös kaula kosketusarka ja pahaksi äityessä kipu säteilee leukahermoon ja tuntuu hammassäryltä. Yäk. Lääkäri on määrännyt siihen duactia ja särkylääkettä, on auttanut parissa päivässä. (Duact kuivaa röörit, ilmastointi paranee ja tulehdus sen myötä.

olin korva-nenä-kurkku-lääkärillä ihan toisen asian takia ja samalla kysyin häneltä, syytä miksi korvat kipeytyvät jopa kesällä lämpimällä ilmalla esim.pyöräillessä. Hän sanoi,että se on ihan normaalia henkilöillä, joilla on tuulenarat korvat. Oikea osoite kivulle onkin leukaluu (korvan juuressa), eikä korva, vaikka kipu tuntuu, kuin olisi korvakäytävä tulessa. Lääke: korvaläpät tai pumpulia korviin, kun tuulee. Tämä luontoystävällinen lääke tepsii ainakin minulle.