onko kellään niin et isä huolehtii lapsista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sähläri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sähläri

Jäsen
18.06.2005
876
0
16
ja kaikesta...

jos mun kouluun lähtö nyt toteutuu,niin kaikki jäis miehelle..

ihan käytännön asioita mietin,pyykin pesua ruuanlaittoa,jos lapset sairastaa.
osaako se ottaa kaapista ja naulakosta sopivat vaatteet hoitoon..yms yms...

pärjäiskö se ja olisko ihan oikeen lapsia ja miestä kohtaan?

tiedän että me tehdään se päätös perheen kesken,mutta näin yleisesti vaan pohdin....

Meillä ei ole tuollaista tilannetta,mutta jos joskus eteen tulee niin kyllä voisisin isin ihan hyvin jättää lapsen kanssa kotiin.Voihan sitä ennen kun itte aloittaa koulun/työn vähän opastaa iskää,että mikä löytyy mistä ja miten kodinkoneet toimii yms. :D

Kyllä meillä onnistuis jos mies vaan haluais jäädä kotiin, siis käytännön asiat hoituu hyvin. Taloudellisesti siitä ei kyllä tulis mitään, kun jonkun pitää käydä töissäkin. Opiskelen siis.

Muokkaan; Huomasin että teillä ilmeisesti lapset menee kuitenkin hoitoon, että mies hoitaa aamut ja iltapäivät hoidon jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja Velmina:
Kyllä meillä onnistuis jos mies vaan haluais jäädä kotiin, siis käytännön asiat hoituu hyvin. Taloudellisesti siitä ei kyllä tulis mitään, kun jonkun pitää käydä töissäkin. Opiskelen siis.

Muokkaan; Huomasin että teillä ilmeisesti lapset menee kuitenkin hoitoon, että mies hoitaa aamut ja iltapäivät hoidon jälkeen?

niin ja illat...

mä siis muuttasin kokonaan pois...

hyvin meillä onnistuu. vaikka mie hoidanki yleensä aamut ja päiväkotiin ku mies menee nii aikasin töihin. käyn töissä illat ja päivät koulua joten miehelle ne hommat aika usein jää. ruoka on hyvää ja aina on lapsi nukkumassa ku tulen :whistle:

Meil mies hoitaa poikaa kun mä olen töissä. Tai siis onhan mieskin töissä mut jos mun työt sattuu viikonlopulle niin sit sil on koko viikonloppu pojan kaa kahdestaan. Ja tietty viikollakin illat on miehen vastuulla kun olen töissä. Mulla siis työvuorot menee niin että olen 2 vuorokautta putkeen töissä ja sit 4-5 vuorokautta vapaalla.

Alussa mietin et miten niillä sujuu mutta hyvin on mennyt. Pesee tarvittaessa pyykkiä,tiskaa,laittaa ruokaa jne. Ja kyllä on myös löytänyt sään vaatimat vaatteet kaapista! Ja isän ja pojan välit on lujittuneet hirmuisesti,nyt isikin kelpaa pojalle siinä missä äitikin auttamaan/lohduttamman. Toisin kun silloi ku olin vielä hoitovapaalla ja aina kotona...

Meillä mies jäi 4 kuukautisen ja 2-vuotiaan kanssa kotiin minun jatkaessa opintoja kevennetyllä ohjelmalla, ja hän pärjäsi oikein hyvin lasten ja kodin kanssa. Lapset eivät siis olleet hoidossa kodin ulkopuolella, vaan isä hoiti heidät itse kotona.

Toisen kerran hän oli kirjaimellisesti yksin puoli vuotta 5-, 7- ja 9-vuotiaiden kanssa,kun sairastuin ja jouduin olemaan hoitojen takia miltei yhtäjaksoisesti sairaalassa.

Minusta teillä on melkoinen luottamuspula, jos epäilet tuollaisia vaate- yms. pyykkiasiota. Jos mies ei ensimmäisellä kerralla osaakaan, niin toisella sitten, erehdyksistä sitä oppii. Lisäksi teet melkoisen palveluksen antamalla lastesi ja heidän isänsä suhteen kehittyä ihan uudelle tasolle jakamalla ja luovuttamalla kokonaisvaltaisesti vastuuta miehellesi. Siitä on iloa koko perheelle pitkälti tulevaisuuteen.

Piika-äiti

Tällä hetkellä meillä on tilanne tuo että melkein tuntuisi siltä kuin minä en edes kotona asuisi...
Lähden aamulla aikaisn ja kotona olen usein miten puolen yön jälkeen. Muutamia kertoja vko on että vien lapset hoitoon.
Mies siis hoitaa meillä kaiken tällä hetkellä ja todella hyvin on mennyt ja se mikä ei ole täysin onnistunu niin niistä ollaan valittamatta =), ei miehetkää tule meille sanomaan jos jotain on mennyt nurin kurisesti.
Yhtäläisesti miehetkin osaavat lapsia hoitaa kuin me naisetkin, se on paljon kiinni siittä kuinka paljon heidän on annettu tehdä ilman valvovaa silmää...

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Meillä mies jäi 4 kuukautisen ja 2-vuotiaan kanssa kotiin minun jatkaessa opintoja kevennetyllä ohjelmalla, ja hän pärjäsi oikein hyvin lasten ja kodin kanssa. Lapset eivät siis olleet hoidossa kodin ulkopuolella, vaan isä hoiti heidät itse kotona.

Toisen kerran hän oli kirjaimellisesti yksin puoli vuotta 5-, 7- ja 9-vuotiaiden kanssa,kun sairastuin ja jouduin olemaan hoitojen takia miltei yhtäjaksoisesti sairaalassa.

Minusta teillä on melkoinen luottamuspula, jos epäilet tuollaisia vaate- yms. pyykkiasiota. Jos mies ei ensimmäisellä kerralla osaakaan, niin toisella sitten, erehdyksistä sitä oppii. Lisäksi teet melkoisen palveluksen antamalla lastesi ja heidän isänsä suhteen kehittyä ihan uudelle tasolle jakamalla ja luovuttamalla kokonaisvaltaisesti vastuuta miehellesi. Siitä on iloa koko perheelle pitkälti tulevaisuuteen.

Piika-äiti

no en ihan tosissani epäile,eli luotan kyllä,mut sillälailla et jos lapsilla sattuukin puuttumaan jotain niin hoidossa ajatellaan et mä oon hirvee lapsenhylkääjä äiti...
mies osaa kyllä,mutta jaksaako se,päivät töissä,illat lasten kanssa...

Mutta kyllä lapset tarvii äitiään, kyllä siinä suhde kärsii niin lasten kun vanhempienkin, kaiken se ottaa ja kaiken se kestää se rakkaus mutta kyllä se silti hallaa tekee. Äiti on aina lastensa äiti kuitenkin. Itse teet ratkaisun mutta mä en IKINÄ vois olla vain viikonloppuna kotona. se on mun mielipide

Alkuperäinen kirjoittaja sähläri:
[
no en ihan tosissani epäile,eli luotan kyllä,mut sillälailla et jos lapsilla sattuukin puuttumaan jotain niin hoidossa ajatellaan et mä oon hirvee lapsenhylkääjä äiti...
mies osaa kyllä,mutta jaksaako se,päivät töissä,illat lasten kanssa...

Siis pelkäätkin sitä, mitä mieltä ne muut ovat teidän perheenne ratkaisusta etkä oikeasti epäile miestäsi? Hyvä, paljon parempi näin parisuhteenne kannalta.

"Ne muut" ovat aina mieltä, usko tai älä. Jotkut ovat sitä mieltä, että olet jo tuhlannut jonkun vuoden elämääsi, kun et opiskele. Jotkut ovat sitä mieltä, että olet hirveä lapsen hylkääjä äiti. Jotkut ovat sitä mieltä, ettei lapsia kannattaisi ollenkaan tehdä tähän kamalaan maailmaan, ja syyttävät teitä väestöräjähdyksestä.

Vähimmällä pääsisi jos jo varhain lakkaisi kokonaan ajattelemasta sitä mitä "ne muut" miettii teistä ja elämästänne, ja eläisi omalla tavallaan.

Piika-äiti

Meillä mies huolehtii lapsista siinä missä minäkin. Silloin kun on kotona niin osallistuu ruuan laittoon, lasten ulkoilutukseen ym arjen pyöritykseen. Ainut mikä tuntuu tuottavan hänelle ongelmia on lasten pukeminen :whistle: välillä on 3 vuotiaalla 1,5 vuotiaan vaatteet ja päin vastoin :D Mutta uskaltaisin toki jättää lapseni mieheni hoitoon pidemmäksikin aikaa.

Minusta nuo jutut mitä mietit, ovat aika vaarattomia. Niissä varmasti pärjätään tai jos jotain kämmiä sattuu, se ei oikeasti haittaa.

Teidän perheen juttu. kannattaa luottaa miehen ensireaktioon.

Yhteistyössä