Onko kellään muulla "pakkomielteitä"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Saattaa olla vähän väärä sana, mutta tarkoitan sellaista kun minun täytyy esim monta kertaa illassa kurkata lapsia, että varmasti hengittävät. Joo, tätä olen kyllä täältä lukenut että muilla samanlaista. Mutta, jos ovelta kurkkaan, minun pitää yleensä tietty määrä se tehdä ja jos en näe kunnolla ja olen jo menossa poispäin minulle tulee tunne että on pakko mennä takaisin ja katsoa uudestaan. Jos en sitä tee, minusta tuntuu että tapahtuu jotain pahaa.
Välillä kun meinaan, että nyt en kyllä mene, ajattelen kuitenkin että en voi olla menemättä, koska se kuitenkin pieni vaiva siihen nähden jos jotain oikeasti tapahtuu.
Taitaa olla aika sekavaa tekstiä ja kuulostaa melko pöljälle :/
Olisin kuitenkin kiitollinen kommenteista! En nyt varsinaisesti odota hulluksi haukkumisia, mutta asiallista.

Mulla sama juttu, esikko on jo päälle 2v. ja toinen nyt pariviikkoinen..jo esikon vauva-ajasta on pitäny tuo hengtysasia tarkistaa, ja jos ei oo kuulunu muuten, nii oon menny jopa ihan sängyn viereen ja laittanu korvan ihan lähelle tai silittäny poskea tms. että ainakin huokasee kuuluvammin.
Tuntuu olo vähän pöhköltä mutta eipä sille mitään voi..

Mulla on ollut joskus nuorempana tuollaisia juttuja, jotenkin ne on jääneet iän myötä pois. Wikistä löytyy juttua kyseiseen liittyen: http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakko-oireinen_h%C3%A4iri%C3%B6

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on ollut joskus nuorempana tuollaisia juttuja, jotenkin ne on jääneet iän myötä pois. Wikistä löytyy juttua kyseiseen liittyen: http://fi.wikipedia.org/wiki/Pakko-oireinen_h%C3%A4iri%C3%B6

Ehkä tässä aloituksessa ei nyt ihan tästä ollut kyse!!!! Sehän on ihan normaalia että lasten hengitystä kuunnellaan.

Mä oon käsihygienia-maanikko. Ja kun lähden ulos, niin about 100kertaa tarkistan, että avaimet on varmasti mukana.
Ja sitten se noloin, mistä mies mulle naureskelee... :ashamed: Mä vatkaan auton veihdekeppiä kun mielipuoli varmistaakseni että keppi varmasti on vapaalla... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:

Ehkä tässä aloituksessa ei nyt ihan tästä ollut kyse!!!! Sehän on ihan normaalia että lasten hengitystä kuunnellaan.

On on, mutta tuo että alkaa kuvittelemaan että jotain pahaa tapahtuu jos ei mene takaisin jne.

Mulla oli tällaisia ennen vaikka kuinka paljon.Jotenkin iän myötä olen "rauhoittunut"...Kotoa pois lähtiessä kyllä edelleenkin tarkastelen hellan,kahvinkeittimen ja hanan "muutaman" kerran.Mies on aina ihan kypsänä, kun mun lähdöt venyy kun käyn vielä sen yhden kerran tarkastamassa! :D
Niin juu,ja tuo käsienpesu on mulla kanssa sellanen kestosuosikki...

Alkuperäinen kirjoittaja Kimurantti:
Mulla oli tällaisia ennen vaikka kuinka paljon.Jotenkin iän myötä olen "rauhoittunut"...Kotoa pois lähtiessä kyllä edelleenkin tarkastelen hellan,kahvinkeittimen ja hanan "muutaman" kerran.Mies on aina ihan kypsänä, kun mun lähdöt venyy kun käyn vielä sen yhden kerran tarkastamassa! :D

mulla on todella paljon just tuollaisia tarkistus juttuja jotka haittaavat valtavasti elämää ja aiheuttivat siemmin ahdistusta mut nyt olen saanut niihin apua psykiatrian sairaanhoitajalta ja psykiatrilta lääkkeet anafram niel tms. jotka auttavat ja ovat ainakin poistaneet tuon ahdistuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimurantti:

Tuo hella/kahvinkeitin/silitysrauta on jäänyt päälle-pakkomielle on sitten hirveä kun se iskee ...Viimeks vuosi sitten sain Helsinki-Vantaan lentokentällä tunti ennen koneen lähtöä ihan varman tuntemuksen siitä, että olin jättänyt uunin päälle aamuhässäkässä kun lämmitin täytettyjä voisarvia aamupalaksi. No, eikun hysteerinen soitto appivanhemmille, jotka ajelivat tarkistamaan asian ja pois päältähän se uuni sitten kuitenkin oli...

:ashamed:

mie oon huulirasva-friikki,en vaan pysty olemaan sutimatta sitä huuliin hyvinkin jatkuvasti.sit miul on sanoisinko jonkin asteinen varasto niitä huulirasvoja siis sellasia mistä ei saa enää ku kynnellä kaivamalla,ne on hätätilanteita varten...jos niiku huulirasva loppuu eikä oo uutta muistanu hankkia,niist saa kaivettuu... :D :o :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kukamieoon:
mie oon huulirasva-friikki,en vaan pysty olemaan sutimatta sitä huuliin hyvinkin jatkuvasti.sit miul on sanoisinko jonkin asteinen varasto niitä huulirasvoja siis sellasia mistä ei saa enää ku kynnellä kaivamalla,ne on hätätilanteita varten...jos niiku huulirasva loppuu eikä oo uutta muistanu hankkia,niist saa kaivettuu... :D :o :ashamed:

ihan kuin minä

:D

Nostetaas tätä vielä! Ja nimenomaan tässä oli kyse tuosta "pahan tapahtumisesta", ei niinkään siitä lasten hengityksen tarkistamisesta, koska sen koen olevan ihan normaalia koska täältäkin siitä paljon olen lueskellut.
Eli vielä muita? Jos et tee jotain asiaa, ajatteletko että jotain pahaa tapahtuu? Etenkin lapsille?

Josta itsekin kärsin. Minun täytyy tarkistella myös asioita ja mm hella on yksi pahimpia. Söin vuosia serotiini lääkkeitä, mutta eivät auttaneet ollenkaan. Onko muilla vastaavaa, ettei lääkkeetkään auta?

Saattaa olla vähän väärä sana, mutta tarkoitan sellaista kun minun täytyy esim monta kertaa illassa kurkata lapsia, että varmasti hengittävät. Joo, tätä olen kyllä täältä lukenut että muilla samanlaista. Mutta, jos ovelta kurkkaan, minun pitää yleensä tietty määrä se tehdä ja jos en näe kunnolla ja olen jo menossa poispäin minulle tulee tunne että on pakko mennä takaisin ja katsoa uudestaan. Jos en sitä tee, minusta tuntuu että tapahtuu jotain pahaa.
Välillä kun meinaan, että nyt en kyllä mene, ajattelen kuitenkin että en voi olla menemättä, koska se kuitenkin pieni vaiva siihen nähden jos jotain oikeasti tapahtuu.
Olisin kuitenkin kiitollinen kommenteista! En nyt varsinaisesti odota hulluksi haukkumisia, mutta asiallista.

Mul oli ennen vaikka mitä, mut lapsien myötä ne on menneet pois. No toi hengityksen kattominen kerran ennen nukkumaanmenoa on ihan pakkojuttu, mut eipä muuta. Ovia kokeilen parikin kertaa illassa. En mä tiiä ajattelenko, että pahaa tapahtuu, jos en käy kattoo lapsia...se vaan on sellanen rutiini.

Minulla menee näihin ihan kohtuuttoman paljon aikaa ja energiaa, en vain pääse asunnosta ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja Tarkistelija:
Josta itsekin kärsin. Minun täytyy tarkistella myös asioita ja mm hella on yksi pahimpia. Söin vuosia serotiini lääkkeitä, mutta eivät auttaneet ollenkaan. Onko muilla vastaavaa, ettei lääkkeetkään auta?

Wc-paperin täytyy olla siinä telineessä silleen, että se eka paperi josta vedetään, ei saa olla seinän puolella, tiskipöytä pitää olla siisti, ja lavuaarissa ei saa olla likaisia astioita, kun käyn nukkumaan.

Yhteistyössä