Onko kellään koskaan virtsatietulehdus noussut munuaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on nyt eilisestä asti koskenut aika yläselkään vasemmalle. Kipu on samanlaista vihlomista kuin selkä ois jotenkin jumissa. Olen yrittänyt venytellä, mutta ei se taida mistään jumista johtua. Mulla on siis tulehdus päällä ja kestänyt jo kuusi viikkoa, tänään aloitin kolmannen antibioottikuurin samaan tulehdukseen kun ei parannu millään. Ajattelin oisko voinu nousta munuaisiin, mutta ei oo kuitenkaan kuumetta eikä muuten huono olo. Soitin päivystykseenkin, mutta sanoi, että sitten sinne jos nousee kuume. Eli uskallanko nyt vaan seurata kotona kun sitä kuumetta ei kerran ole?

juo nestettä ainankin 2l niin munuaiset huuhtoutuu kunnolla, se on tärkeää. munuaisiin jos nousee niin on huonompi parantaa, melkeen huomiseen/ ylihuomiseen odottaisin, ne kummiskin päivystyksessä miettis ton uuden antibiootin vaikutuksen alkamisen seuraamisen vielä. toisaalta olis hyvä kattoo tulehdusarvot verestä jos tarvis suonensisäsen ab:n. jos yhtään tulee pahoinvointia tai kuumetta niin älä soita vaan mee suoraan, puhelimitse on niin helppo sanoo seuraile vaan ilman vastuuta...
pikaista paranemista!

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
juo nestettä ainankin 2l niin munuaiset huuhtoutuu kunnolla, se on tärkeää. munuaisiin jos nousee niin on huonompi parantaa, melkeen huomiseen/ ylihuomiseen odottaisin, ne kummiskin päivystyksessä miettis ton uuden antibiootin vaikutuksen alkamisen seuraamisen vielä. toisaalta olis hyvä kattoo tulehdusarvot verestä jos tarvis suonensisäsen ab:n. jos yhtään tulee pahoinvointia tai kuumetta niin älä soita vaan mee suoraan, puhelimitse on niin helppo sanoo seuraile vaan ilman vastuuta...
pikaista paranemista!

Kiitos kun vastasit, lähdenkin tästä juomaan :)

Juu... hyviä neuvoja. Elikkäs karpalomehua ja vettä litratolkulla... Kuulostaa kyllä siltä, että syöt vääriä antibiootteja, eli ko. lääkkeet vaikuttavat tulehdukseesi yhtä hyvin kuin sokeripalat aamuin illoin. Virtsatietulehdustapauksissa pitäisikin tehdä aina viljely, jotta tiedetään mikä bakteeri on kyseessä ja mikä antibiootti siihen tehoaa. Toivottavasti paranet pian.

on noussut ja oli kyllä selkä todella kipeä ja kuumetta myös. Kannattaa tosiaan juoda ja sit mennä käymään jos ei mee ohi. Se on inhottavaa kun särkee ja särkylääkkeet ei auta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Juu... hyviä neuvoja. Elikkäs karpalomehua ja vettä litratolkulla... Kuulostaa kyllä siltä, että syöt vääriä antibiootteja, eli ko. lääkkeet vaikuttavat tulehdukseesi yhtä hyvin kuin sokeripalat aamuin illoin. Virtsatietulehdustapauksissa pitäisikin tehdä aina viljely, jotta tiedetään mikä bakteeri on kyseessä ja mikä antibiootti siihen tehoaa. Toivottavasti paranet pian.

Itse asiassa virtsatientulehdus voi parantua myös ilman lääkekuuria.

Yhteistyössä