Onko kellään kokemuksia RIIKASTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jebu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jebu

Vieras
Ollaan lähdössä ens viikolla sinne. Onko siellä millainen hintataso ja liikkeitä esim. joista löytää kivoja vaatteita lapsille? Jotain ihania ja vähän erilaisia kuin suomesta.

oon kuullut kehuja. Ja katsoin että sinne ei lennot paljon maksa :)

katsoin tuossa kerran että air baltic lentää esim. helsingistä rovaniemelle Riikan kautta :) aamulla riikassa, päivä siellä ja illaksi kotiin :D ois näppärä päivän kaupunkiloma...

Kaunis kaupunki, mut en itse oo mikään shoppailija siinä mielessä, että jotain sieltä tarttui mukaan mikä osui eteen. Kaipa sieltä jotain löytää kun pitää silmänsä auki, siis jotain erilaista.

Itse olin siel muutama vuosi takaperin. Paljon ostin, halpaa oli. Etenkin yks farkku liike, nimeä en kyll nyt laisinkaan muista. Kaunis kaupunki. MUTTA ruoka ihan hirveää! Liha oli ihan ihmeellisen makuista, samoiten kuin vesikin. Hotellista oli kauniit kuvat netissä, että olis hieno ja laadukas, paikalle kun saavuimme niin hotelli oli vanha ja kulahtanut.. se oli joku sellainen korkea kerrostalon omainen (?)

Mä olen aikoinani käynyt Riiassa useammankin kerran, mutta se on varmaan aikojen myötä muuttunut tosi paljon. Jos englantia ymmärtää niin http://www.tripadvisor.com/Tourism-g274967-Riga-Vacations.html on hyvä paikka saada tietoa. Keskustelut kannatta myös lukea.

Ei kannata kanaa/tuoreita kasviksia syyä.. itse sain ihan hirmuisen ruokamyrkytyksen..

Moskovan sirkus, jos vielä siellä (oli kiinteästi silloin) on ehdottomasti käymisen arvoinen! :) muuten ei sieltä kyllä mitään ostettavaa löytynyt, jos ei turkiksista välitä.

Ei ollut vaatteet halpoja, ihan suomen hinnoissa ja ihan kivojakin oli. Ertyisesti nämä neuloskirjaillut farkut ja farkkuhameet oli ainakin silloin in. Ja jos halpaa löytyi niin se oli venäläsitä ja niin huonoa laatua että minä ainakaan en viitti sellasta lähteä kotia kuskaamaan. Stokkalta ostin expritin vaatteita, oli saman verran mitä suomessa aleissa.

Samoissa pakoissa syötiin missä paikalliset -ruoka oli todella hyvää ! Lidot olivat ainakin silloin tosi hyviä ja edullisia. Syötiin aivan kaikkea, hedelmiä, vihanneksia, lihaa, jäätelöä yms eikä kertaakaan tultu kipeäksi :) Jos toreista tykkää kannattaa poiketa zeppelin halleilla. Kirkot, näkötornit ovat myös kivoja kohteita. Ja Jurmala on jumalalallinen! Siellä on ihan pakko käydä. Silmänkantamattomiin upeaa hiekkarantaa, hienoja pitsihuviloita, idyllinen ravintola/ kahvila katu.. Ainut mistä miinus niin siitä että taskuvarkaita riittää eli rahat useampaan paikkaan jne ja järkikäteen -ei humalassa rellestämistä tai tili on sileä :)

Yhteistyössä