onko kellää ollu pään lihakset kipeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LOISTOTUPSU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LOISTOTUPSU

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
5 011
0
36
Mulla kun on nää niskat nyt ihan juntturassa ollu valovuosia, samoin selkä ja nyt mulla on alkanu ihan lihakset päässä olla kipeet, toska korvien yläpuolelta välillä tosi kipeet ja tuntuu selkeitä pahkuroita että jumitusta on.
Nyt tuntuu ilkeesti ottavan oikeeseen silmään, ihan kun ois roska ja samalla tuntuis että on turvoksissa.

Mitenhän noita pään lihaksia vois rentouttaa? :/

ei oo pitkä aika kun söin yhen kuurin buranaa mutta tiedä sitten onko tulehtunu kuitenkin. Tekee tosi ilkeetä kun tuntuu että ois kauhee paine koko ajan päässä ja silmää repii. :/

paljon teen kyllä venytyksiä mutta tuntuu et menis huonommaks koko ajan.

Pään lihanksiakin voi hieroa, kuten olet varmasti huomannut. Pyydä joku kaveriksi, jos itse hankalaa. Kevyesti pyrittelemällä ensin niistä pahkurakohdista ja kautta koko päänahan. Muista myös kulmien hieronta (vaikapa kulmakarvaa peukalon ja etusormen välissä puristellen), se auttaa niska-hartiaseudun verenkiertoon ja voi helpottaa pään alueen kiristyksiä.

Vyöhyketerapiasta on joku saanut avun myös!

Alkuperäinen kirjoittaja hophip:
lääkäriin! voi olla kyse jostain aivan muusta, kuin lihaksista. ja jos on lihaksista kyse, saatat saada fysioterapeutille lähetteen.

Kyllä ne ei lääkärissä työnnä kun burana reseptiä käteen. Hieroja kyllä sano että aika jumissa noi on.

Hampaitten narskuttelu voi vetäistä myös pään alueen lihakset ihan juntturaan, puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä.. Hammaslääkäri opasti mua lihasten rentouttamisessa, opetti venyttelyliikkeet, hierontaliikkeet ja sen, että esim. hiuksista vetämällä lihakset saattaa pikku hiljaa venyä. Tukistat siis itseäsi hellästi ja pitkään :) Mulla se ainakin auttoi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttu:
Hampaitten narskuttelu voi vetäistä myös pään alueen lihakset ihan juntturaan, puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä.. Hammaslääkäri opasti mua lihasten rentouttamisessa, opetti venyttelyliikkeet, hierontaliikkeet ja sen, että esim. hiuksista vetämällä lihakset saattaa pikku hiljaa venyä. Tukistat siis itseäsi hellästi ja pitkään :) Mulla se ainakin auttoi.

Ite olen ajatellu että puren vissii yöllä hampaita yhteen, en siis narskuttele mutta vaan puren hammasta niin kuin olis joku vitutus päällä. :D
Välillä on meinaa leukaperätkin jumissa ja kipeet.

ihmetelly kun ei mikään auta näihin jumituksiin vaikka venyttelisin kuinka, täytyy koittaa tuota hiuksista vetoo =)

nii ilkee tunne kun tämmösenä nyt joutuu oleen |O

No kun käyt lääkärissä niin pyydä hyvä ihminen lihasrentouttajia, ja tulehduskipulääkkeitä. Mulla ollut sellainen jännitysniska että olen joutunut päivystyksestä hakemaan kipupiikkejä. Ja olen myös purrut yhden hampaani halki :(

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No kun käyt lääkärissä niin pyydä hyvä ihminen lihasrentouttajia, ja tulehduskipulääkkeitä. Mulla ollut sellainen jännitysniska että olen joutunut päivystyksestä hakemaan kipupiikkejä. Ja olen myös purrut yhden hampaani halki :(

Nuo lihasrentouttaja napit ei kyllä auta mulla yhtään, menee vaan muuten ihan pökkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja kuusmiinus:
Alkuperäinen kirjoittaja hophip:
lääkäriin! voi olla kyse jostain aivan muusta, kuin lihaksista. ja jos on lihaksista kyse, saatat saada fysioterapeutille lähetteen.

Kyllä ne ei lääkärissä työnnä kun burana reseptiä käteen. Hieroja kyllä sano että aika jumissa noi on.

Sama homma!buranaa buranaa buranaa....kohta on mahahaavaki :(

Jos muuten tuntuu, ettei ne lihakset aukea millään, niin marssi hammaslääkärin pakeille. Mulla purentakisko yöksi lopetti sitten lopulta noi lihaskireydet. Se tehtiin kunnallisella puolella, kun hammastarkastuksen yhteydessä otin mun narskuttelun (ja myös hampaiden yhteenpuremisen öisin) puheeksi. Kisko tuli kaiken kaikkiaan maksaan vanhassa rahassa toista tonnia, kun ensin piti poistaa viisaudenhampaat ja ottaa röntgenkuvia ja paikata kaikki paikattavat hampaat, hioa purentaa paremmaksi.. mutta ikinä en ole rahaa niin hyvään asiaan laittanut!

Niin ja muuten sellainen valoherkkyys ja silmien takainen painon tunne (vähän niin kuin silmät olisi väsyneet, vaikkei muuten väsyttäisi), ovat oireita narskuttelusta ja purennasta.

Mulla on toi purentakisko mutta en totu siihen vissii ikinä kun en osaa nukkua sen kanssa, pelkään että se irtoo ja tukehun siihen, sit valuu sylkyä niin että koko ajan saa niellä, vielä tuntuu ilkeeltä semmosta mohkulaa pitää hampaissaan.
pidän usein päivälläkin suussa että tottuisin mutta kun ei.

Tota valoherkkyyttä kyllä on, joskus häikäsee niin vietävästi ja veet valuu silmistä vaikka ihan sisällä ois. Tää ei vaan ole kivaa kun pää tuntuis olevan kun jossain puristuspenkissä.

Yhteistyössä