"Onko käymässä, että Sanna Marinin toimet myös pudottavat SDP:n?"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei hyvältä näytä. Myös omat ovat kyllästymässä Mariiniin, joka pitää lähellään hovia ja yrittää siirtää ei-toivotut henkilöt toisiin tehtäviin, kuten Lindtmanin varapuheenjohtajaksi ja laittaa eduskuntaryhmän johtajaksi oma ehdokas.

Kylmääviä elkeitä.

Onko Sanna Marin liian sinisilmäinen ja luottaa liikaa avustajiinsa sekä hallituksen lakimiesasiantuntijaan.
Olen siis itse vahva SDP kannattaja ollut vuosia...
mutta....
Miettikääpä vaikka asuntonne keittiö- tai kylpyhuoneremonttia, vaikka et ymmärrä hommasta yhtään mitään. pitäisi koko ajan olla itse asiantuntijana katsomassa/vahtimassa , ettei työmiehet "kuse" laatoituksia p****ksi.
Pitää olla aina fiksumpi kuin nämä ns asiantuntijat, ettei itse joudu ongelmiin. Onko Marin liian tyhmä isoihin saappaisiinsa?

Onko Sanna Marin liian sinisilmäinen ja luottaa liikaa avustajiinsa sekä hallituksen lakimiesasiantuntijaan.
Olen siis itse vahva SDP kannattaja ollut vuosia...
mutta....
Miettikääpä vaikka asuntonne keittiö- tai kylpyhuoneremonttia, vaikka et ymmärrä hommasta yhtään mitään. pitäisi koko ajan olla itse asiantuntijana katsomassa/vahtimassa , ettei työmiehet "kuse" laatoituksia p****ksi.
Pitää olla aina fiksumpi kuin nämä ns asiantuntijat, ettei itse joudu ongelmiin. Onko Marin liian tyhmä isoihin saappaisiinsa?
Marin on kokematon.

Ehkä Sannan halutaankin putoavan? Omien alas vipuamana?

Pääministerin kyvyttömyys ei kuitenkaan selitä asiaa, sillä hänellä on käytettävissään tukku neuvonantajia, jotka olisivat voineet kertoa hänelle, miten tulee käymään. Tässä on sitten kaksi mahdollisuutta:

-Sanna ei halua kuunnella ketään vaan halusi itsepäisesti toteuttaa ideansa

-Tärkeimmät neuvonantajat halusivat Sannan epäonnistuvan pohjustaakseen Sannan syrjäyttämistä.

Kannattaa huomata, että perustuslakivaliokunnan puheenjohtaja on SDP:n entinen puheenjohtaja ja pääministeri Antti Rinne. Juristina Rinne varmasti tiesi lain ongelmat. Hän olisi voinut helposti etukäteen kertoa Sannalle, että tätä ei kannata yrittää eikä Sannan olisi koskaan tarvinnut yritykseen lähteä.

Itse uskon, että SDP:ssä on vihdoin havahduttu virheeseen, joka tehtiin puolueen puheenjohtajaa valittaessa ja nyt tehdään korjausliikettä. Muuta selitystä en keksi nyt nähdylle farssille.

Mielenkiintoista, ettei oikeuskansleri Pöystikään ymmärtänyt varoittaa Sannaa. Ovatko Pöysti ja virkamiehetkään tehtäviensä tasalla? Jonkun pään on pudottava.

Hyvä kysymys ja kohta Ympyrätalolla painetaan paniikkinappulaa.
Sanna Marinin hallituksen toimesta Suomen koronatilanne Euroopan ja EU:n parhaimpia ja myös Suomen talous selvinnyt Euroopan & EU:n vähimmin kolhuin. Huonosti hoidettuko? Kaiken lisäksi Marinin hallitus ajoi 1.10.2020 max 72h vanhan negatiivisen testituloksen pakkoa maahantulijoille lakiehdotuksella, joka estettiin kokoomuksen ja persujen tahdosta valiokunnissa, kuten myös viimeisimpänä liikkumisrajoitukset. Ihan kuin oppositioporvarit eivät ottaisi koko koronapandemiaa tosissaan.

Marin on kokematon.
Marinilla oli pääministeriksi tullessaan enemmän ministerikokemusta kuin esim. Esko Aholla tai Paavo Lipposella.
Juha Sipilä oli todellinen ummikko pääministeriksi päästettään, ja siksi taisi näitä perustuslakiongelmiakin tulla monta kertalukua enemmän.

"– Lainvalmistelun valvonta ja taso on pettänyt aika pahasti. Ongelmat, joihin perustuslakivaliokunta aiheellisesti puuttui, olivat aika paljon tiedossa jo ennakkokeskusteluissa, Kekkonen sanoi Ylen aamun haastattelussa torstaina.
Valmistelun ongelmat olivat vielä pahempia edellisen hallituksen aikana, mutta nytkin niitä riittää, katsoo Kekkonen."

Antti Rinne ilmeisesti kuvitteli, että Sanna Marin suostuisi olemaan hänen marionettinaan. Kun tämä osoittautui omapäiseksi, Antti pitkävihaisena rankaisee. Esittää toki edelleen Sannan "kummisetää".
Hah, hah, tää on näitä kokkarien juttuja taas. Perustuslakivaliokunnassa Kokoomuksen Häkkänen ja muut oppositioporvarit hakkasivat päätöksen läpi, johon oikeuskansleri Pöystin ja lakiasiantuntijoiden huono lainvalmistelu antoi nalleja.

Hah, hah, tää on näitä kokkarien juttuja taas. Perustuslakivaliokunnassa Kokoomuksen Häkkänen ja muut oppositioporvarit hakkasivat päätöksen läpi, johon oikeuskansleri Pöystin ja lakiasiantuntijoiden huono lainvalmistelu antoi nalleja.

17 pev:n jäsenestä 11 on hallituspuolueiden edustajia. Ei ole mahdollista, että oppositio, saatikka kokoomus, hakkaisi yhtäkään päätöstä läpi.

• Tykkää
Reactions: m1es
Marin toimii kuin introvertti. avustaja piiri supistuu koko ajan. kun oikean johtaja hankkii koko ajan lisää kannatusta ja tukijoita. enää vain kolmannes demareista on enää samoilla linjoilla. ennemminkin vihreät ja vasemmistoliitto tukevat. se toki johtuneee hallitusohjelmaksi sanotusta perusteesta. Kuten tunnettua, hallitusohjelma on iso lehmänkauppojen kokoelma.

Yhteistyössä