Onko kaverilla tässä oikeus valittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harvoin lapsivapaata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harvoin lapsivapaata

Vieras
Mun lapseton kaveri aina valittaa kun mä nykyään niin harvoin pääsen minnekään ilman lapsia ja meillä kyläillessäänkin häiriintyy lapsista. Mulla siis 3 alle kouluikäistä joista nuorin on 1v.

Nyt pari kertaa mies on lähtenyt jonnekin lasten kanssa ja olen kutsunut kaverin silloin kylään että saataisiin jutella rauhassa. Molemmilla kerroilla kävi sama juttu, eli kerroin miehen ja lasten lähtevän siinä kymmenen maissa ja palaavan kuuden jälkeen eli kaveri voi tulla kun hänelle sopii.

Aluksi sovitaan että tulee puoliltapäivin, mä laitan ruuan ja syödään yhdessä ja lähdetään sitten vaikka jonnekin. Sitten kaverille tulee kaikkea muuta väliin niin että lopulta tulee joskus puoli kuudelta illalla ja sitten on näreissään kun mies ja lapset onkin kohta jo kotona ja pian alkaa iltatouhut pienimmälle. Tänäänkin tuli vielä perässä tekstiviesti että kiva kun hänelle ei voi varata aikaa puolta tuntia enempää vaikka on pitkään suunniteltu yhteistä päivää.

Oikeesti mua harmittaa tässä vielä se että silloin harvoin kun saan kokopäivän omaa aikaa ja voisin tehdä mitä ite tykkään koko päivä menee hukkaan siinä kun odottelen toisen tulemista.

Seuraavalla kerralla sovitte tietyn ajan ja soittelet perään jos ei kuulu. Ihan turha pilata oma päivä odottamisella. Tee myös selväksi ystävällesi että sinun ei ole niin vaan helppoa järjestää omaa aikaa että sovitusta on pidettävä kiinni, muuten saa tyytyä seuraasi kera lapsien.

Olethan sä ystävän tavattavissa aamusta iltaan, hän vain ei tunnu sitä "hokaavan" vaan valittaa kun et mene hänen tahdon mukaan.
Mä en perään soittelisi, jos ei kaveria kuuluisi sovittuun aikaan vaan lähtisin muihin puuhiin.
Oma olisi "häpiänsä", jos ei tule sovittuna aikana.

Mun lapseton kaveri aina valittaa kun mä nykyään niin harvoin pääsen minnekään ilman lapsia ja meillä kyläillessäänkin häiriintyy lapsista. Mulla siis 3 alle kouluikäistä joista nuorin on 1v.

Nyt pari kertaa mies on lähtenyt jonnekin lasten kanssa ja olen kutsunut kaverin silloin kylään että saataisiin jutella rauhassa. Molemmilla kerroilla kävi sama juttu, eli kerroin miehen ja lasten lähtevän siinä kymmenen maissa ja palaavan kuuden jälkeen eli kaveri voi tulla kun hänelle sopii.

Aluksi sovitaan että tulee puoliltapäivin, mä laitan ruuan ja syödään yhdessä ja lähdetään sitten vaikka jonnekin. Sitten kaverille tulee kaikkea muuta väliin niin että lopulta tulee joskus puoli kuudelta illalla ja sitten on näreissään kun mies ja lapset onkin kohta jo kotona ja pian alkaa iltatouhut pienimmälle. Tänäänkin tuli vielä perässä tekstiviesti että kiva kun hänelle ei voi varata aikaa puolta tuntia enempää vaikka on pitkään suunniteltu yhteistä päivää.

no sanoisin kyllä sille ihan suoraan, että odotin jo aamupäivällä sua, että oma on vikas.

Minusta on todella epäkohteliasta, että jos joku järjestää oikein koko päivän vapaaksi ko. henkilöä varten, että hän ei sitten tule paikalle ajoissa ja kehtaa vielä valittaa.

Aika lapselliselta kuulostaa ystäväsi :O Olethan sinä jo koko päivän hänelle varannut! Seuraavan kerran kun kehtaa valitella jotain vastaavaa niin sanot ihan suoraan, että koko päivä on ollut varattuna hänelle ja on hänen oma vikansa jos itse on laittanut muut jutut ensisijalle juuri sinä päivänä eikä ole ehtinyt aiemmin tulemaan.

Ylipäätään on minusta aika iso asia, että edes viitsitte järjestää noin että mies lähtee lasten kanssa jonnekin koko päiväksi, jotta saat nähdä ystävääsi. Meillä tehdään niin että jos haluan nähdä kavereita ilman lasta, niin silloin sovitaan tapaamiset muualle.. saa mies olla rauhassa kotona lapsen kanssa. Ehkä tuo voisi paremmin toimia teilläkin, olisi selvä kellonaika ystävän kanssa jolloin näette ja näkisitte joko hänen luonaan tai jossain muualla, ei pääsisi tekemään muuta väliin.

Yhteistyössä