Onko kauratyynyjen kauranjyvät ihan tavallisia kauranjyviä ja missä niitä myydään?

eläinkaupoissa myydään (http://itsetehdyt.webs.com/ohjeetjavinkit.htm).
Itse ajattelin tehdä kuorimattomista seesaminsiemenistä, niitä kun löytyy ihan tavallisista rúokakaupoista.

Joulun alla saattaa olla ihan isommissa marketeissakin, luulisin.

Mutta vinkkinä että tee sitte sellasia että ompelet tavallaan lokeroita siihen tyynyyn, muuten se on sellanen lötkö jossa valuu kaikki ryynit aina toiseen reunaan...

Mä ompelin niitä 3v sitten joululahjoiksi ja ihan vaan Tarjoustalosta ostin pussillisen linnuille tarkoitettua kauraa. Näyttipä sitä samaa tavaraa olleen tänä vuonna tuossa Prismassakin :)

[QUOTE="Logotar";22489522]Joulun alla saattaa olla ihan isommissa marketeissakin, luulisin.

Mutta vinkkinä että tee sitte sellasia että ompelet tavallaan lokeroita siihen tyynyyn, muuten se on sellanen lötkö jossa valuu kaikki ryynit aina toiseen reunaan...[/QUOTE]

Lisävinkki: älkää täyttäkö liian piukkaan. Nimimerkillä: yksi kauratyynyistä ei taivu juuri mihinkään :)

[QUOTE="Logotar";22489522]Joulun alla saattaa olla ihan isommissa marketeissakin, luulisin.

Mutta vinkkinä että tee sitte sellasia että ompelet tavallaan lokeroita siihen tyynyyn, muuten se on sellanen lötkö jossa valuu kaikki ryynit aina toiseen reunaan...[/QUOTE]

Joo semmosen meinasinkin. Mulla on itsellä pari ostettua ja niissä just toisessa on lokerot, toisessa ei ja tulos on just se, et toisessa ei pysy jyvät paikoillaan...

Mä ompelin niitä 3v sitten joululahjoiksi ja ihan vaan Tarjoustalosta ostin pussillisen linnuille tarkoitettua kauraa. Näyttipä sitä samaa tavaraa olleen tänä vuonna tuossa Prismassakin :)

Rahat vähissä ja ajattelin laittaa lapsien vanhat fleece-viltit hyötykäyttöön ja ommella niistä irtopäälliset. Mietin vaan, että voiko fleeceä laittaa mikroon, eihän se syty palamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Peukalo keskellä kämmentä;22489682:
Rahat vähissä ja ajattelin laittaa lapsien vanhat fleece-viltit hyötykäyttöön ja ommella niistä irtopäälliset. Mietin vaan, että voiko fleeceä laittaa mikroon, eihän se syty palamaan?

Tossa aiemmassa ohjeessa joku sanoi, et fleece on hyvä matsku tohon.

Mut voihan siihen tehdä niin, et tekee sisällön eri matskusta ja päälle fleecestä pussin. On helpompi pestäkin.

[QUOTE="Ellamaaria";22489814]Juu kandee olla ihan tarkkana et on oikeet materiaalit lankoja myöten, ettei lahjat roihahda :)

Sama suunnitelma täällä :)[/QUOTE]

Tuosta fleecen käyttämisestä vielä sen verran, että tuossa linkissäkin kuitenkin sanotaan, että "lakanakangas ja fleece on hyväksi todettuja"..
Hittolainen, täytyy varmaan testata ja laittaa pala fleecea mikroon ja katsoa kuinka käy :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22489823:
Tossa aiemmassa ohjeessa joku sanoi, et fleece on hyvä matsku tohon.

Mut voihan siihen tehdä niin, et tekee sisällön eri matskusta ja päälle fleecestä pussin. On helpompi pestäkin.

Parasta laittaa lahjan mukaan viesti, että päällykangas poistettava ennen tyynyn lämmittämistä mikrossa.

Käsittääkseni juurikin puuvillaa suositellaan käytettäväksi niissä osissa jotka mikrossa kuumennetaan ja jos tekee erillisen päällisen, ni ehkä laittaisin lapun... Itse en ole vielä ainuttakaan ommellut, joten aivan tarkka tieto ei ole. Jos kangaskauppaan menet, osaavat varmasti kertoa paremmin. Mutta siis ei akryylilankaa? Niinköhän olen ymmärtänyt :) Miusta ei tainnut olla kuin sopan sekottajaks :)

Mietin vain tuossa ruokaa uunista ottaessani, että onko nuo langat ja kankaat nyt niin herkkiä. Siis fleece vois olla, jos joutuu kosketuksiin tosi kuuman kanssa, mut ei nuo patalaputkaan ole luonnonmatskuja ja niillä kuitenkin nostellaan tosi kuumasta uunista kuumaa tavaraa ja usein jätän kuuman vuoan siihen päälle eikä se sula/roihahda.

Joten luulis, et ihan tavallinen lanka ja tekokuitukangaskin selviää mikrosta...

En panisi mikroon mitään ainetta, mitä ei erikseen ole testattu.
Testi: pane aine/tuote ja lasillinen vettä mikroon. Lämmitä pari minuuttia.
Kokeile, onko tuote lämmin. Jos ei, niin se on mikronkestävä.