Onko kaupan valmiit salaattisekoitukset aina sellaisia että ne on jo pesty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riskit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan ne pesty, mutta oma kokemukseni on, että vaikka ne vaikuttavat herkullisilta kokonaisuuksilta, monesti ne eivät olekaan laadultaan kovin hyviä, osa on päässyt mustumaan ja tuote haiskahtaa. Alun perin se on tietenkin ollut varmasti ihan ok, mutta jokin menee pieleen, ehkä säilytyksessä. Meillä päin olen törmännyt parissa kaupassa tähän ongelmaan, enkä enää osta niitä.

Ainakin se Lempi-salaatti pitää huuhtoa, pussissa lukee.

Ja kyllä mä ne muutkin aina huuhtaisen.
Jos muuten siinä jäävuorisalaatissa on punaista/oranssia siinä leikkauspinnassa, jättäkää ostamatta. Se on eräänlaista hometta.

Mä en ole niitä huuhdellut, ja olen raskaana ollessanikin niitä syönyt. Enemmän mua huolestuttaisi ne salaati joita ei ole peitetty mitenkään, vaan killuvat siinä lehdet paljaina kaikkien kaupassayskivien edessä, ja muutenkin.

Vedin kerran raskaana ollessani sitä Pirkan Caesar-pussisalaattia suoraan pussista. Yhtäkkiä rusahti hampaissa ja suuhun levisi järkyttävä maku.

Piti haarukalla raapia hampaisiin jumittunut kotilo irti. Siis siinä oli noin puolikas siitä nilviäisestä + sen kotilosta. Kokonaisena ollut yli sentin kotilo.

Se oli tietysti mennyt paloiksi jo sitä salaattia pilkkoessa ja se puolikas raato sitten on muhinut siellä pussissa.

Terppakeskuksessa pistivät sitten testeihin (koska olin raskaana), ainakin salmonella testattiin, en muista testattiinko muuta.

Yhteistyössä