Onko kauhea synti ja häpeä, jos pidän koululaiset kotona ma ja ti vähän "turhaan"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä vaan"

Vieras
Alunperin piti ollakin pois, koska meidän piti lähteä reissuun, mutta se peruuntui. Nyt koulussa jyllää mahatauti oikeen urakalla, ja aattelin et pitäisin lapset ma ja ti pois, jos voisin vaikka ehkäistä taudin meille tuloa. Varsinaista koulua kun heillä ei enää silloin edes ole.

Voisko niin tehdä, vai oonko ihan pipipää, kun ryhdyn moiseen touhuun tämän suuren suuren mahatautikammoni kanssa? :D

Jos se on jokatapauksessa sovittu,että lapset ovat poissa koulusta niin eihän tuossa nyt mitään pahaa ole.Paitsi jos lapset itse mieluummin menisivät kouluun tuolloin.

[QUOTE="vieras";22690823]Jos se on jokatapauksessa sovittu,että lapset ovat poissa koulusta niin eihän tuossa nyt mitään pahaa ole.Paitsi jos lapset itse mieluummin menisivät kouluun tuolloin.[/QUOTE]

Se oli alunperin sovittu, tai ilmoitin siitä opelle jo ajat sitten, mutta meninpä sitten perumaan kun reissukin peruuntui. Ei ois pitänyt perua... :D Kyllä lapset kuulemma mieluummin jää jo lomalle. :)

Lapsille jää kiva muisto tästä joulusta, kun äiti pidensi vähän joululomaa:D.
Ei elämää pidä aina niin vakavasti ottaa, ehtiihän siellä koulussakin taas istumaan.

[QUOTE="mä vaan";22690816]Alunperin piti ollakin pois, koska meidän piti lähteä reissuun, mutta se peruuntui. Nyt koulussa jyllää mahatauti oikeen urakalla, ja aattelin et pitäisin lapset ma ja ti pois, jos voisin vaikka ehkäistä taudin meille tuloa. Varsinaista koulua kun heillä ei enää silloin edes ole.

Voisko niin tehdä, vai oonko ihan pipipää, kun ryhdyn moiseen touhuun tämän suuren suuren mahatautikammoni kanssa? :D[/QUOTE]

Kotoa ne tavat opitaan - niin hyvät kuin huonotkin. Lintsaus-taitoineen.

[QUOTE="joku";22691095]Kotoa ne tavat opitaan - niin hyvät kuin huonotkin. Lintsaus-taitoineen.[/QUOTE]

Niimpä. Tässä tapauksessahan opit ovat vain positiivisia: joskus on o.k poiketa säännöistä, vaikka vaan ihan huvikseen, jos siitä ei koidu kenellekään mitään haittaa.
Monet vetää itsensä ihan liian piippuun, kun eletään elämä läpi otsa kurtussa.

Ihan turhalta tuntuu koko ens viikon koulu, ei opiskelua, vaan ainoastaan jotain höpönlöpön kirkkoja ja muuta. Meiltä ollaan monesti ne pois, kun lähdetään jo aiemmin mummolaan tms. Eli ihan huoletta kotona vaan :-)

[QUOTE="eee";22691158]Vähän kyseenalainen asenne minusta, enpä siirtäisi tuollaista ajattelumallia tahallani omille lapsilleni.[/QUOTE]

Meillä on sääntöjä, opetamme lapsillemme mooooooonia asioita. En kuitenkaan halua kasvattaa lapsista "sokeita" suorittajia, sillä mikään ei ole sen tärkeämpää kuin henkinen hyvinvointi, ja pieni lipsuminen rutiineista silloin tällöin ei vahingoita ketään.

Tässä yksi esimerkki: lapsillamme on säännölliset nukkumaanmenoajat. Joku aika sitten (oli viikonloppu) nuorempi oli nukkumaanmenoaikana pirteä, ja joulun jännityksen vuoksi ei uni oikein aina tule. Hän jäi pyörimään keittiöön, ja keksi jos jotakin kysymistä viivyttääkseen nukkumaan menoa. Mitä minä tein? Pyysin tuomaan paperia ja kyniä, istuimme keittiön pöydän ääreen piirtelemään ja suunnittelemaan kaikkea kivaa, ja nukkumaan mentiin vasta puoli 12 yöllä:). Näin siis meillä, opetan, että joskus on o.k poiketa säännöistä, kunhan siitä ei ole mitään haittaa kenellekään, ja on tosiaan poikkeus, eikä sääntö.
Mutta kukin tyylillään.

Mä pidensin tyttöjen joululomaa kolmella päivällä kun lähdetään tänään keskisuomeen.. Ens viikolla ei ois kuitenkaan ollu ku joulukirkko maanantaina, pikkujoulut tiistaina ja todistusten jako keskiviikkona.. Laitto ope sit neljä osoo matikan tehtäviä esikoiselle matkaan korvaukseksi... :)

Voi taas näitä esimerkillisiä vanhempia... Kyllä se perheen kokonaisuus kasvatus kertoo/näyttää mihin lapset aikuisena päädytään..Ei herran j.. Lapset piloille mene jos ovat nuo päivät pois!

Yhteistyössä