Onko kaksosista mennyt hohto hedelmöityshoitojen takia?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Nythän suuri osa kaksosista on hoitojen tulosta. Jos nykyään saa kaksoset niin moni ajattelee että ahaa tuo kävi varmaan hoidoilla ne tekemässä.
Nykyään kaksosten vanhemmat joutuvat myös jatkuvasti vastaamaan kysymykseen "hoidoilla vai ilman?"

Mun mielestä ei ole mennyt mikään hohto kaksosista, ne on ihania :heart: Suurin osa mun tuntemista kaksosista on kai ihan luomuja. Eikä mulle tulisi mieleenkään ajatella, että onkohan nuo kaksoset saatu hoidoilla vai ei.

no joo
Tuttavapiirissä on yhdet vauvakaksoset ja toiset tulossa. Ensimmäisistä tiedän varmasti että ovat luomut ja jälkimmäisistä tekisi mieli kysyä mutta enpä kehtaa. Asiahan ei minulle kuulu eikä sillä ole väliäkään.

Hisu
"Hohto"? :D

Mulla kyllä käy mielessä että onkohan olleet hoidoissa, jos joku saa kaksoset. Mutta en tietysti kysymään mene, ja mitä väliä sillä sitten on ovatko olleet hoidoissa vai ei?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitoihin menossa:
Mitä merkitystä sillä onko joku saatu aikaiseksi hoidoilla tai hoidoitta? Tämän kun joku oikeasti selittäisi.
Vähän sama juttu kuin urheilussa

Toiset saavuttaa hyviä tuloksia normaalein keinoin ja toiset joutuvat turvautumaan dopingiin.

Asiaa pidetään hienompana jos se on ihan omin avuin saavutettu. Hoidoistahan saa aika helposti kaksoset, varsinkin takavuosina.

nakku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä merkitystä sillä onko joku saatu aikaiseksi hoidoilla tai hoidoitta? Tämän kun joku oikeasti selittäisi.

Toiset saavuttaa hyviä tuloksia normaalein keinoin ja toiset joutuvat turvautumaan dopingiin.

Asiaa pidetään hienompana jos se on ihan omin avuin saavutettu. Hoidoistahan saa aika helposti kaksoset, varsinkin takavuosina.
joku taitanut viettää liian kauan aikaa kotiäippänä :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
öö? suurin osa?? 60% kaksosista on ihan luomumenetelmin tehtyjä. onko sulla matikan taidot jotenkin hukassa, kun mä väittäisin että 40% on vähemmän kun 60%..
Luepas niin siellä lukee suuri osa, 20-25% on aika suuri osa

kaksosten mamma
Tosiaan suurin osa kaksosista on kyllä edelleen luomuja, niin meilläkin. Itseasiassa hoitohenkilökunta eli lääkärit ja kätilöt kyseli silloin odotusaikana, että oltiinko käyty hoidoissa, mutta muuten ei ihmiset ole koskaan kyselleet. Tosin ei mua haittais, vaikka ihmiset ajattelis mitä asiasta, ihan sama...Se "hohto" kun on muutenkin vähän erikoinen sana tähän yhteyteen :)

äiti kolmelle
Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
"Hohto"? :D

Mulla kyllä käy mielessä että onkohan olleet hoidoissa, jos joku saa kaksoset. Mutta en tietysti kysymään mene, ja mitä väliä sillä sitten on ovatko olleet hoidoissa vai ei?
Näin, mielessä kyllä käy kanssa.

öö? suurin osa?? 60% kaksosista on ihan luomumenetelmin tehtyjä. onko sulla matikan taidot jotenkin hukassa, kun mä väittäisin että 40% on vähemmän kun 60%..
öö.. so? ei tuo ole suuri osa. 20- 25 sadasta.

tiedätkö monta tavallista yksisikiöistä raskautta on saatu aikaiseksi hoidoilla? katoaako lasten saannista hohto näiden takia? :saint:

Ei hoidoista mitään saa.
Sun tekstistä saa kuvan että luomulapset on tulos joka on "saavutettu kovan työn kanssa"
ja hoitoihin vaan mennään ja hupsis vaan kaksi lasta tuli :LOL:

Kyllä se hohto on ihan jokaisessa lapsessa ja on tosi idiootti ihminen joka ajattelee, että hoitojen vuoksi lasten saaminen kärsisi "inflaatiosta"

vieras
Kaksosraskaudet on kylläkin jo aika harvinaisia hoidoilla, nykyään ei laiteta kuin yksi alkio kerrallaan.
Poikkeuksella kaksi jos alkiot ei ole mitään priimaluokkaisia.
10 vuotta sitten laitettiin vielä kolmekin alkiota kohtuun.

vieras
öö.. so? ei tuo ole suuri osa. 20- 25 sadasta.

tiedätkö monta tavallista yksisikiöistä raskautta on saatu aikaiseksi hoidoilla? katoaako lasten saannista hohto näiden takia? :saint:
Yksösraskauksissa hoitolasten osuus taitaa olla muutama prosentti kaikista lapsista.

vieras
Kaksosraskaudet on kylläkin jo aika harvinaisia hoidoilla, nykyään ei laiteta kuin yksi alkio kerrallaan.
Poikkeuksella kaksi jos alkiot ei ole mitään priimaluokkaisia.
10 vuotta sitten laitettiin vielä kolmekin alkiota kohtuun.
Mutta edelleenkin ainakin 10 kertaa todennäköisempää saada hoidoissa kaksoset kuin luomusti.

Yhteistyössä