onko kakku pakollinen synttäreillä, jonne tulee pääosin aikuisvieraita, vaikka juhlittava onkin 4v

• Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti
mielipiteitä
meillä ei siis kukaan pidä kakusta, enkä ole mikään jauhopeukalo. Synttärivieraat koostuu sukulaisista ja kummeista ja muutama ystävä tulossa, vain 2 lapsivierasta + sisarukset. Onko siis pakko teettää kakku leipomossa, vai voiko kakun korvata muilla leivonnaisilla, pikkuleivillä?

"vieras"
olisipas aika modernia, jos ei synttäreillä kakkua jossain muodossa olisi - mihinkäs meinasit tökätä ne puhallettavat 4 kynttilää? Netti pullistelee toinen toistaan helpompia kakkureseptejä - ja ovat vuoren varmasti paremman makuisia kuin kaupasta/leipomosta ostetut... Meillä vielä monta kuukautta 4-v synttäreihin ja jo nyt sankari miettii millaisen kakun haluaa tällä kertaa ;) Mukavia juhlia teille; mihin päätökseen sitten päädytkin!

tirpales
[QUOTE="vieras";27562002]olisipas aika modernia, jos ei synttäreillä kakkua jossain muodossa olisi - mihinkäs meinasit tökätä ne puhallettavat 4 kynttilää? Netti pullistelee toinen toistaan helpompia kakkureseptejä - ja ovat vuoren varmasti paremman makuisia kuin kaupasta/leipomosta ostetut... Meillä vielä monta kuukautta 4-v synttäreihin ja jo nyt sankari miettii millaisen kakun haluaa tällä kertaa ;) Mukavia juhlia teille; mihin päätökseen sitten päädytkin![/QUOTE]

Pikkukynttilät, tai yhden numeron 4 mallisen kynttilän tuikkaa nätisti yhteen muffiniinkin.

Entä jäätelökakku?

Kuule, korvaa normi synttärikakku Kinuskikissan sivuilla olevan ohjeen mukaisella Marmorikakulla tai jotain sinne päin. Tehdään kahdesta litrasta vaniljajäätelöä, suklaa- ja toffeekastikkeen kera. Pohja muroista ja maitosuklaasta. Mä olen korvannut lasten synttäreillä täytekakun tällä ja ensi viikonloppuna, kun juhlimme kahden lapsen sukusynttäreitä, niin toiselle kakuksi tulee tämä. Yksinkertainen tehdä, voit tehdä ajoissa pakastimeen ja hyvin käy kaupaksi, ainakin meidän herkkusuille:)

"vieras"
Eihän se toki pakollinen ole, mutta jotenkin se kuuluu synttäreille. Eikö sinulla ole ketään tuttua jonka voisit pyytää tekemään kakun, meillä kakun tekee aina mun veli, se on siinä niin hyvä.

Yhteistyössä