Onko kaikilla lapsillanne oma huone? Onko pakko olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Meillä on siis 4-henkinen perhe ja asumme kolmiossa. Olemme pian muuttamassa vähän pienempään kuin nykyinen asuntomme nyt, mutta sekin on myös kolmio.
Olemme saaneet paljon kommentteja että tarviitte vähintään 4 huonetta.Miksi?
Miksi lapsilla pitää olla omat huoneet? itse asuin koko lapsuuteni ja nuoruuteni siskoni kanssa samassa huoneessa.

On ja on pakko, meillä ainakin. Eri sukupuolta lapset eikä haluta että ne joutuu teini-ikää olemaan samassa huoneessa, me miehenkin kanssa tarvitaan paljon omaa tilaa ja yksityisyyttä, miksi ei annettaisi samaa mahdollisuutta lapsille. Toiset lapset (eikä aikuisetkaan...) ei viihdy YHTÄÄN yksin ja jos on pienellä ikäerolla samaa sukupuolta olevia lapsia, niin miksei menisi samassakin huoneessa.

meillä on 3 lasta ( 10v , 5v ja 2.5v ) ja tällä hetkellä kaikki (nukkuu) samassa huoneessa. pian kyl kaikki saa omat huoneet kun tuo laajennus valmistuu. mun mielestä ei oo pakko olla omia huoneita, koululaiset tietty tarvii enemmän tilaa kun tarvii koulupöytää yms.

2 lasta on, ja sen verran isolla ikäerolla, että kyllä jatkossa on pakko varmaan pitää omat huoneet heillä, vaikkakin ovat samaa sukupuolta. Onneksi on iso talo, missä on valinnanvaraa huonejaon suhteen.

Minä ainakin arvostin nuorena yksityisyyttä ja sain myös rauhassa tehdä läksyt ja lukea kokeisiin ilman että tarvi taistella huoneen käytöstä myös siskon kanssa. Yleensä lapset haluavat itse jossakin vaiheessa oman huoneen. Parhaalle ystävälleni sellainen tehtiin vaatekomerosta teini-ikäisenä. Siihen asti hän oli jakanut huoneen kaksoissiskonsa kanssa.

ei lapset tartte omia huoneita, ku vasta vähän sit vanhempana..meillä on kans kolmio ja nelihenkinen perhe, mut yks huone tarvittais lisää isännän "työhuoneeks"...ja myöhemmin sit toiselle lapselle omaks huoneeks.

Ite asuin kans teini-ikään asti pikkuveljieni kans, mut sit saatiin omat huoneet ja kauan niitä oltiin vinguttukin.

meillä 3 lasta, neljäs tulossa. kaikilla kolmella on omat huoneet, neljännelle ei sitten joskus riitä ylimääräistä.
lapset 7v ja 4v myös nukkuvat omissa huoneissa, 1,5v nukkuu meidän kanssa.

Ei kai mikään pakko ole, mut meillä lapsilla on, vaikka ovat vasta 3½ ja kohta 2v. Eri sukupuolta ja erilaiset nukkujat. Ja kyllä viimeistään kouluiässä kaipaa omaakin tilaa ja rauhaa niin tehtiin sitten omat huoneet heti. Leikkivät kyllä päivisin molemmissa.

No mitäs luulet- ei todellakaan ole pakko.
Meillä on lapsilla 'omat huoneet' mutta ne lelut on sitten siinä puolessavälissä sikinsokin.

Aikamme on tehty huonejärjestelyjä ja nyt ollaan päästy sellaiseen toimivaan ratkaisuun, lapset saivat siinä samalla kumpikin oman soppensa, vaikkakaan se ei ollut se syy miksi huoneita järjesteltiin uudestaan.

Kyllä lapset voi olla samassa huoneessa, jos esim. nukkuvat ongelmitta. Etteivät öisin herättele toisiaan yms. Meillä on 2 lasta ja kolmas syntyy kohta. Tällä hetkellä lapsilla on omat huoneet, mutta vauvan tullessa saavat pikkuhiljaa totutella nukkumaan samassa huoneessa, jotta vauvan saa pian omaan huoneeseen. Olen epileptikko ja tarvitsen unta, siksi vauva saa mennä mahd.pian omaan huoneeseen. Omat huoneet on järjestetty lähinnä rauhallisia yöunia ajatellen...

Meillä 12v tyttö ja 15v poika omis huoneissa, mutta tuo tähtönen 7kk on meidän kanssa samassa ja ei tule siirtymään kummankaan sisaruksen huoneeseen. Epäilen myös ettei ihan lähitulevaisuudessa saa omaa huonetta.
En myöskään voisi kuvitellakaan, että isommat muuttaisi samaan huoneeseen. Niillä ollut omat huoneet 3v ja 6v saakka, ite nukuin sillon olkkarissa...

Kaksi lasta on (2 ja 5 vuotiaat) ja molemmilla on omat huoneet ja hyvä niin. Kolmas lapsi syntyy maaliskuussa ja myös hän saa oman huoneen.

Minulla itselläni on ollut myös aina oma huone ja en osaa kuvitellakaan tilannetta, että olisin joutunut huoneen jakamaan, joten alusta saakka oli selvää, että myös meillä lapset saavat omat huoneet. Mieheni on taas jakanut huoneen 13-vuotiaaksi asti veljensä kanssa ja tapellut aina oman tilan puolesta, joten myös hänelle oli selvää, että lapsille omat huoneet.

Meillä on 3 lasta ja 4 h + k asunto, eli esikoisella on oma huone, ja kaksi pienempää jakavat yhteisen huoneen. Toivon, että tämä riittää, sillä meillä ei omalla asuinalueellamme ole varaa isompaan asuntoon.

No ei tarvitse jokaiselle omaa huonetta :laugh:
Mistäs ihmeestä porukat löytäisi edes jättiläisasuntoja (varsinkaan vuokralla?) jos vaikka 3-4 lasta ja tietty tarvii sit vanhemmille makkarin plus olkkarin. Eipä ole kovin monia 6h+keittiöitä vuokralla monessakaan kunnassa :D

mun mielestä on parasta jos on omat huoneet, on oma tila,saa pitää omat juttunsa itsellään, saa olla rauhassa.. varsinkin jos on suuri ikäero niin voipi olla todella ärsyttävää kun pienempi sisarus pyörii kokoajan siinä vaikak olis kavereita kylässä,yrittäis lukea kokeisiin etc.
mulla on ollut oma huone kouluikäisestä lähtien ja ajattelen et se on viimeistään se aika kun alkaa tarttea omaa tilaa.. ja mun lapsella on oma huone ja tulee aina olemaan.. (nikäli nyt en ihan kaikkia raha-asioita ryssi) ja lapsia hankitaan vain sen verran mihin on varaa eli seuraavallekkin tulee olemaan oma huone

Yhteistyössä