Onko juoksijoita?

juu minun juoksuviikko on menny vähän huonosti.

ma: latin tanssi tunti
ke: aamulenkki + iltalenkki n. 7 km
su: spinnpump

kurkku kipeä enkä uskalla mennä juoksemaan tänään, odotan että flunssa häviää niin menen juoksulenkille uudestaan
 
maanantaina 75 reipasta kävelyä
tiistaina tunti kävelyä
keskiviikkona tunti kävelyä
torstaina 30 minuuttia reippailua crosstrainerillä
perjantaina tunti kävelyä
lauantaina 5 min. kävelyä+35min. kevyttä hölkkää + 5 min. kävelyä
sunnuntaina 5 min. kävelyä+35 reipasta juoksua + 5 min. kävelyä

Käveltyä tulee vaunujen kanssa päivittäin, sillä poika ei muuten tahdo nukkua 45 minuuttia pitempään. Polvet tahtovat kipeytyä juoksusta, joten voi olla, että korvailen osittain juoksulenkkejäni crosstrainerillä treenailuun. Meillä on nimittäin moinen häkkyrä olkkarin kaunistuksena ja miehen kauhistuksena, joten silläkin on kiva välillä "juosta".

Ois muuten sunnuntain juoksulenkki jäänyt takuulla tekemättä, jos teitä ei täällä olis lukemassa mun treenejä. Ois ollut liian noloa jo toistamiseen todeta, että eipä tullut aiottu lenkkimäärä täyteen :) .
 
minä niin kovasti haluaisin tehdä pitkän hikilenkkin mutta kun on kurkku niin kipeä että ei voi mennä.

Mitä mä teen???? Olisi niin kivaa vetää vaatteet niskaan ja mp3 soitin mukaan ja vaan juosta. Ensi viikkolla on syysloma koko viikon, jos olen terve voin vaikka tehdä joka päivä lenkki.

Ihanaa lukea kun te muut teette hvyän treenin.
 
nyt kyllä tuli pari päivää lepoa... on niin kipiä selkä....
mutta tällä viikolla kävin kolme juoksulenkkiä ja kävelin n.20kilsaa lasten kans.
juoksulenkit oli 1h4min (11.5km)
45min. (8km)
1h4min (kilsoista en tiiä... )
eli reilu 30 kilsaa,ihan hyvin....
oon tehny lyhyemmistä lenkeistä kovempia,eli eka 5min rentoa juoksua sitte 35min täysillä ja sitte 5min rentoa juoksua...
mutta on ne ollu kyllä rankempiaki ku tuo pitkä lenkki.
mutta motivaatio kasvaa... =)
pietäähän kaikilla motivaatio yllä niin eiköhän me se puolikas keväällä juosta! :)
 
Ma 7,5km hölkkää (6min/km)
Ti tunnin lenkki, josta n. 3km juoksin
(Ke +to terapiaa = shoppailua... tuli käveltyä epämukavissa kengissä useita tunteja)
Pe 10km hölkötellen (6min/km)

Ja suoraan sanoen oli tosi kitulias ja tuskainen viikko, lähinnä motivaatio aivan hukassa :( ja nyt päätin pitää taukoa ja seuraavaksi yritän juosta torstaina 18km-20km lenkin. Perjantaina on meinaan luvassa jalkahieronta oikealla hierojalla :)
 
Voi kun te olette olleet ahkeria, ihan hävettää kun en ole lenkille ehtinyt /tms. tekosyy. Muuta liikuntaa kyllä:
ma: spinning 1 h + lihaskuntojumppa 45 min
ti: curlingia 2 h
to: spinning 1 h + easy step 45 min
la: spinning 3 h ja keilailu 1 h
su: keilailu 1h
Nyt tarvis sen potkun persuksille. Ei meinaa tulla lenkkeilystä mitään. Keskiviikkona piti mennä aivan ehdottomasti, mutta kun olen lenkkeillyt vaan ja ainoastaan pururadalla ja siellä on niin pimeää... :/
 
no mutta hemma,sullahan on tullu niin paljo muuta liikuntaa!! eiköhän se peruskunto oo kummiski niin hyvä että aina se etteenpäin on.jaksat varmasti juosta vaikket joka viikko sitä teekkää.
mulla nyt kyllä tulee pari-kolme lepopäivää väkisten ku tuo selkäkipu vaan pahenee.otin tuossa just särkylääkettä ku ei meinaa pystyä lasta nostaan... :/
pitää tässä yrittää saada hierojalle aikaa tälle tai huomiselle päivälle... harmi.mutta ei mulla se moti katoa mihinkää,loppuviikosta taas toivottavasti pääsen tositoimiin. onhan se tosi että lepo välillä tekee hyvää kropalle. pääsee kunnolla palautuun.
eikä tuo kipu oo vaan selässä,vaan pohkeet,reidet ja takamuski on kipiänä. että venytelty on ja lisää venyttelen...
 
Tosi vakuuttavaa, kun maratonilla sen juoksunumerolapun taakse käsketään kirjoittaa sairaudet, lääkitys ja omaiset :LOL: Liekö moni sille tielle jäänyt :D

no joo... jatkan omia lepopäiviäni. Tsemppiä muille! B)
 
vau.varmaan mukavaa käydä yhdessä lenkillä muiden kurssilaisten kans.tuo ois ihan mukavaa.... no mulla se ei taitais onnistua miehen työn vuoksi.
nyt alkaa selkä ja lihakset olla ok.kävin hierojallaki niin sano että lihakset on saanu kylmää,siksi se kipu.
kävin eilen pyöräileen ja nyt tänäaamuna 42min.juoksulenkin. hyvältä tuntu. :)
nyt tästälähin jokatoinen päivä lenkille,niin kyl se tästä. :)
 
No moi taas kaikille =) Niinhän siinä kävi, etten malttanutkaan pitää taukoa ja lähdin tiistaina lenkille ja tarkoitus oli juosta pieni lenkki, mutta kun juoksu alun tökkimisen jälkeen alkoi luistamaan niin jatkoin ja jatkoin kunnes juoksin lopulta 20km (n.2h, ei ollut kelloa mukana)
Mutta oireileeko muilla nivelet/polvet? (tarkemmin sanoen polven ulkosyrjän alaosa) En voi väittää etteikö lihaksissa tuntuisi nyt, mutta loppujuoksu oli aika tuskaisaa polville vaikka olen juossut jo keväästä saakka :/ 15km kun täyttyy niin alkaa nivelissä tuntumaan.
 
no kuikelo jos oot 10kilsan lenkkejä tehny niin ei se oo ihme jos alkaa polvissa 20 kilsaa tuntumaan!! =)
onnea suorituksesta! itellä ois jonkun ajan päästä tavoitteena sama homma,vielä en ehkä uskalla josko kuukauden päästä sitte.
oon kyllä 12 kilsaa juossu ja toinen samallainen ois meny perään,mutta ne nivelet... kova rasitus niille ja polville.
mahtavaaa että sait motivaation takasi. nyt taas pienen levon jälkeen uudelleen juoksemaan. =)


niin ja mullahan on sellanen tilanne,että sain tammikuussa pojan eli se on 8kk.mutta synnytyksen jälkeen toipumiseen tuli yhtenään takapakkia(ehkä omastaki malttamattomuudesta) niin sen takia tämä juoksuharrastus on vasta "puolitiessä".juoksua oon harrastanu pikkuikäni,että uutta se ei oo.
sen takia menen pikkuhiljaa kilometrejä enemmän ja enemmän....
 
juups, mutta olen jo keväästä asti juossut vähintäänkin 2 kertaa kuussa pitkän lenkin (yleensä n15km) ja muutoin 3 kertaa viikossa lyhyemmän (5-7,5km, tai 10km)

Ja jos mielin maratonin juosta kesäkuun lopulla niin kuinka usein tuo pidempi lenkki oikein pitäisi juosta? :/ Vai pitäisikö noiden lyhyempien lenkkien pituutta nostaa? No jos nämä polvet ei totu juoksuun, niin juoksen sitten sen puolikkaan =)
 
Elossa ollaan, mutta juoksut on jääneet väliin. POika valvottaa öisin (saattaa syödä jopa 7 kertaa!!!), joten energiaa ei tahdo nyt riittää kävelylenkkejä rankempaan kuntoiluun. Tiedän tosin, että jos saisin itseni juoksulenkille raahattua, olisin paljon energisempi ja tyytyväisempi, mutta kun ei millään nyt jaksa. Aloitan taas maanantaina uuden elämän. :snotty:
 
Ole varovainen polvien kanssa. Itse rääkkäsin polviani pari vuotta sitten eli juoksin, vaikka polviin jo sattui, koska oli niin kova innostus. Siitähän ei hyvää seurannut, vaan lopulta jouduin olemaan yli kuukauden kokonaan juoksematta. Polviin sattui lopulta jo kävellessäkin. Kannattaa aina lopettaa juoksu, jos alkaa sattua, vaikka miten haluaisi juosta. Toivotaan, että polvesi tottuvat pitkiin lenkkeihin!
 
suosittelen kuikelo,että treenaat polvilihaksia kyykkyyn-ylös-menetelmällä!! itse käyn salilla ja treenaan siellä niitä,kuten myös kotonaki,niin polvivaivoja ei ole. (sali on kuitenki tänäkesänä ollu tauolla mulla,mutta nyt taas alotan =) ) fysioterapeutti joskus suositteli mulle tätä.
tein eilen 50 min.lenkin. 20+20+10,eli 20 reipasta juoksua,20 täysillä ja 10 "hölkkää". tämä treeni on seelvästi antanu lenkeilleni lisävauhtia. kannattaa kokeilla.
 
Kiitos vinkeistä! =) Nyt pääsen jo kivuttomasti kulkemaan rappusissa, mutta oli hauskaa seurattavaa kun 2 vuotias tyttäreni matki minun kaakertamistani. Se johtui siis lihassärystä, eli lenkin jälkeen polvet ei vaivaa.
Ystäväni joka juoksi maratonin ollessaan noin kolmekymppinen sai niin pahat nivelkulumat polviinsa, että lääkäri määräsi kokonaan juoksukieltoon. Eli leidit, ei muuta kuin järki päässä, mikäli maratonjuoksussa jotain järkeä on -kröhöm.
 
Mulla on noi polvet se heikoin lenkki. Mutta se möllerin omega 3 -nivelille auttaa siihen. Välillä riittää 1/pvä, joskus tarvii 2.

Valittelin juuri, kun en ole yhtään päässyt juoksemaan, mutta itseasiassa mä juoksen joka paikkaan: junalle mennen tullen ja töissä koko päivän, että mikäs hätä tässä. Keskiviikosta piti tulla mun lenkkipäivä, mut pidän sen toisena lepopäivänä ja käyn lenkillä su aamulla, ei tarvi sitten pimeässä juosta :D . Ja onhan mulla lauantaisin sählyä, siinä saa juosta sydämensä kyllyydestä ;) .
 
nyt alkaa flunssa olla ohi, ja tänään ajattelin mennä lenkkille. =) =)
olen odottanut tätä päivää pitkään ja tänään saan aloittaa kun ei enään räkä lentää heti kun pistää päätä alaspäin.

nähdään huomenna
 
Minä taas... Luin Juoksukirjasta tekniikan parantamisesta ja siellä oli, että Virénin tyyli ihanteellinen 5 000 metristä maratonille:
-käsien vakiokulma 90 astetta
-vartalon lievä etukallistus
-jalan tulo maahan lähes vartalon alle päkiän kautta kantapäälle
¨perusteellinen ponnistus
-nopea kosketus -askel

Eli meikäläinen jolkottaa ilmeisesti liian "kantapäävoittoisesti" ja näin tärähdys polveen pahenee.
 
Mun viime viikko oli seuraavanlainen:
ma: spinning 1 h + lihaskuntojumppa 45 min
ti: Pumppia 1 h
to: spinning 1 h + easy step 45 min
la: spinning 1 h
su: hölkkä 4,5 km ja spinning 1 h

Tuo hölkkä tuntui tosi kamalalta, oli ilmeisesti niin pitkä aika edellisestä lenkistä, sykkeet oli 160-165 koko ajan, vaikka hiljensin välillä jo kävelyvauhtiin. Toivottavasti ens sunnuntaina pystyn juoksemaan sen 10 km taas ihan normaalisti, nyt oli pakko lopettaa kesken. Illalla spinningissä sykkeet oli kuitenkin taas ihan normaalit.
 
minun viime viikko oli tällainen:

su 7km juoksu alkuviikosta kipee

mutta olin ihan yllättynyt kun ajattelin että juoksen niin pitkään kun jaksan ja sitten kävelen vähän ja taas juoksen mutta ei tullut väsy. Juoksin ja juoksin ja juoksin, kun tulin kotiin niin sanoin miehelleni että kohta juoksetaan yhdessä sen 10 km lenkkin. :D
 
moi taas!
viikon 42 lenkit:
ti:pyöräilyä
ke:42min. juosten
to:50min
su:1h35min. (17.2km)-mittasin)
+ sitte ne kaikki kävelylenkit
=)

tälläviikolla kävin tiistaina 35min.täysillä juosten ja eilen 53min.reipasta.kävelyllä oon käyny muina päivinä paitsi tänään. huomenna ois tarkotus lenkki repästä taas.
tuo venyttely on kyllä tosi tärkeää,huomaan heti jos on lenkin jälkeen venyttely jääny tekemättä..
pikkasta nuhaa niinku pukkais,pitää tässä ruveta yrttien tekoon... toivottavasti pysyn terveenä...
mutta motivaatiota riittää ja täältä sitä tuntuu saavan lisää =)
 

Yhteistyössä