Onko junissa ruuhkaa näin kesällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piina

Aktiivinen jäsen
13.08.2008
14 952
1
36
Mietin tossa, että otanko reissuun oman auton mukaan vai mennäänkö yhdellä ja tulisin lasten kanssa junalla kotiin.

Mulla olisi junassa mukana 3 lasta, joista 2 alle 6v. Mukavasti päästäisiin yhdellä perhelipulla, mutta silloin kaksi jäisivät ilman paikkaa. Miten on, mahtuuko junaan väljästi olemaan vaikka en näille pienille paikkoja ostaisi vai onko ruuhkaa sen verran, että tiukkaa tekee?

Kannattaa varata paikat perhehytistä, penkit on niin leveät että kaksi lasta mahtuu hyvin vierekkäin ja pienimmälle voit ottaa rattaat sinne hyttiin, missä hän voi istua. Myös tavallisessa leikkivaunussa on etummaiset penkit lähes aina vapaina.

menin viikositten viikonloppuna edestakaisin tampereelle ja junat oli kyllä ihan tupaten täynnä...
mä matkustan aikapaljon lasten kanssa junalla ja otan suosiolla 1 perhelipun ja 2 lastenlippua (siis mulla kans 1yli- ja 2 alle 6vuotiasta) ja PC- paikat otetaan aina eli ne paikat jossa 4 paikkaa vastatusten.

Tulen samaan ketjuun, mutta..
Kun tulimme helsingistä viikko sitten, ei meillä ollut kunnollisia paikkoja rattaita varten. Laitoin sitten kasaan ja tungin sellaiseen säilytyslokeroon siihen käytävälle kassin kanssa. Ahdasta oli, mutta hyvin meni kun ei ollut matkustajia. Missä mun olisi oikeasti niiden kanssa olla? Kun sanoin lippua ostaessani, että on rattaat ja isot kassit, mutta jotenkin tuntui ettei se mulle oikeaan paikkaan lippua laittanut..?!
Ja silloin ainakin oli tosi hyvin tilaa, mutta lähdettiin vasta klo 19 jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa varata paikat perhehytistä, penkit on niin leveät että kaksi lasta mahtuu hyvin vierekkäin ja pienimmälle voit ottaa rattaat sinne hyttiin, missä hän voi istua. Myös tavallisessa leikkivaunussa on etummaiset penkit lähes aina vapaina.

Kiva tietää että sinne voi rattaat ottaa mukaan, ei toi pienin vielä istu, mutta nukkumista varten. Mahtuukohan ihan isommat vaunut vai kannattaisiko ottaa matkarattaat?

Tulen samaan ketjuun, mutta..
Kun tulimme helsingistä viikko sitten, ei meillä ollut kunnollisia paikkoja rattaita varten. Laitoin sitten kasaan ja tungin sellaiseen säilytyslokeroon siihen käytävälle kassin kanssa. Ahdasta oli, mutta hyvin meni kun ei ollut matkustajia. Missä mun olisi oikeasti niiden kanssa olla? Kun sanoin lippua ostaessani, että on rattaat ja isot kassit, mutta jotenkin tuntui ettei se mulle oikeaan paikkaan lippua laittanut..?!
Ja silloin ainakin oli tosi hyvin tilaa, mutta lähdettiin vasta klo 19 jälkeen.

Mä oon aikaisemmin kulkenut lasten kanssa junassa semmoisessa vaunussa, jossa leikkipaikka ja jonnekin olen ne vaunut aina tunkaissut. Tosin edellisestä kerrasta on aikaa vuosia.

Eli kannattaisi mennä illalla, niin varmemmin olisi tilaa

=)

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Kiva tietää että sinne voi rattaat ottaa mukaan, ei toi pienin vielä istu, mutta nukkumista varten. Mahtuukohan ihan isommat vaunut vai kannattaisiko ottaa matkarattaat?

Ota matkarattaat, saa tarvittaessa helpommin pieneen tilaan jos tuleekin paljon väkeä.

Yhteistyössä