Onko jumpassa mielestänne ns. vakkaripaikkasääntö olemassa? Siis kun sellainen viikottainen jumppa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
jossa aina suht samat ihmiset käy. Ärsyttää, kun osa tätsyistä näyttää olevan sitä mieltä. Liityin jumpparyhmään nyt syksyllä ja on ollut tosi vaikea sieltä tätien joukosta löytää "vapaata" paikka. Muut ovat ilmeisesti jumpanneet jo vuosia samassa ryhmässä ja muodostaneet vakkaripaikkansa. Minusta kuitenkin paikat jaetaan sen mukaan, missä järjestyksessä jumppasalille tullaan. Mutta ei auta, vaikka olisin ekana salissa ja seisomassa mieleiselläni paikalla niin eikös kohta jostain aina sama akka pölähdä lopulta paikalle ja tunkee siihen puolen metrin päähän seisoskelemaan sen näköisenä, että olen hänen paikallaan.

Ja sitten tunnin jälkeen keskustelevat, että on ahdasta nykyään kun on tullut paljon uusia. Mutta kyllä ne varmasti jouluun mennessä lopettavat. Aaaargh!

No kyllä sellainen systeemi yleensä muodostuu melkeinpä missä vain ryhmäkokoontumisessa. Mä istuin ylioipstossa viisi vuotta about samoilla paikoilla luentosaleissa :)

[QUOTE="vieras";22378157]No kyllä sellainen systeemi yleensä muodostuu melkeinpä missä vain ryhmäkokoontumisessa. Mä istuin ylioipstossa viisi vuotta about samoilla paikoilla luentosaleissa :)[/QUOTE]

Jos joku vei sun paikan, niin menitkö syliin istumaan? Siltä tuntuu tuo meno nyt.

[QUOTE="vieras";22378159]ei ole.
mutta on inhimillistä, että ihminen halutuu aina samaan paikkaan kuin yleensä.[/QUOTE]

Joo, kyllä mä sen ymmärrän. Mutta jos joku toinen on tullut ensin, niin ei minusta siitä saa osoittaa mieltään... Ei mun tartte niitä tätejä kumarrella ja mennä suosiolla pylvään taakse jumppaamaan, jos olen ensin paikalla.

Kyllähän tuo on yleistä. Itsekin huomaan hakeutuvani tiettyihin paikkoihin jumppasalissa/spinningissä. Mutta jos joku on jo ehtinyt ennen mun niin menen sitten tottakai vähän kauemmaksi. Ole ajoissa paikalla ja reilusti vaan siihen paikkaan mistä tykkäät :wave: . Mun mielestä on niin että se joka ekana on niin se saa valita paikkansa.

eikös jumpassa oteta se kohta lattiasta haltuun mikä on vapaana. ei kannata välittää tollaisista vakkarinyrpeistä. itse ainakin kurvaan juuri siihen kohtaa mikä on vapaa ja jos joku tulee vinoillakseen liian lähelle niin oma on häpeensä varsinkin jos on kyse keppijumpasta:D

Joo reippaasti vaan otat sen paikan mistä tykkäät. Teet vaikka tunnin alussa sellasia tilaa vieviä venyttelyjä niin ei pääse tätsykät tunkemaan liian lähelle. Tai sit reippaasti sanot vaan et voisitko siirtyä vähän sinne päin, muuten tulee liian ahdasta eikä mahduta kumpikaan jumppaamaan kunnolla.

Se on niin että joka ensin paikalla, saa ensin valita. Jos sille mummolle on joku tietty paikka niin tärkeä niin kannattaisi tulla aikaisemmin paikalle.

Itse tekisin varmaan niin etten siirtyisi millikään vaikka kuinka tulisi kylkeen kiinni. Hymyilisin vain nätisti ja olisin kuinka en edes tajuaisi hänen mielenilmaustaan.

Itsekin huomana hakeutuvani paikalle jonka oon havainnu hyväksi,mut en siihen silti itteeni tyyrää jos joku on kerennyt ekaks.

Pitäis nuiden vakkareiden muistaa et sillä on aika suuri merkitys salis missä kohtaa sitä jumppailee.Ihan sen vuoksi et uudet ja kokemattomat usein haluavat nähdä ohjaajan.
Epävarmat ja ujohkot hakeutuvat helposti taakariviin.

Meillä ei täällä ole mitään peiliviritelmiä,eikä kovin usien jumpata ringissä.

En tiedä onko se sääntö? Mulla on tapana mennä suurinppirtein samalle paikalle, ei minua haittaa, jos siinä jo joku on, sitten menen sinne lähistölle. Mutta miksi? Ei harmainta aavistusta, ei se mikään maailman paras paikka ole.

Onko teidän paikat jaettu joskus aatamin aikoina vai tuleeko uusi jako joka syksy? Jos joku noviisi vie paikkasi, miten teet selväksi, että paikka on varattu? Vinkkejä pliis.

Meillä ei ole toistaiseksi ollut ongelmia kun uudet ei yleensä halua/uskalla tunkea eturiviin ja mä jumppaan eturivissä.
Les Mills -tunnit ei ns. katkea koskaan eli jatkuvat läpi vuoden ja uusi ohjelma tulee kolmen kuukauden välein joten paikkoja ei ns. jaeta koskaan uudelleen. Ne on muotoutuneet pikkuhiljaa ja uudet tulleet sekaan ihan sulassa sovussa.

Meillä ei ole toistaiseksi ollut ongelmia kun uudet ei yleensä halua/uskalla tunkea eturiviin ja mä jumppaan eturivissä.
Les Mills -tunnit ei ns. katkea koskaan eli jatkuvat läpi vuoden ja uusi ohjelma tulee kolmen kuukauden välein joten paikkoja ei ns. jaeta koskaan uudelleen. Ne on muotoutuneet pikkuhiljaa ja uudet tulleet sekaan ihan sulassa sovussa.

No ehkä mun virhe "uutena" oli, että mä en todellakaan suostu jumppaamaan missään takarivissä. Mä haluan hyvän paikan edestä :-)

Minäkin törmäsin moiseen akkojen reviiritaisteluun ja tottakai provosoin jos joku "muori" tuli ns. omalle paikalleen pumppaamaan puolen metrin päähän, vaikka olin itse siihen mennyt jo aikaa sitten :kieh:

Todella typerää moinen reviirikäytös. Kannattas mennä ajoissa sinne jumppalattialle jos haluaa jonkun tietyn paikan viikosta toiseen... Itsellä oli vain yksi osio salista jonne suuntasin, ihan sama missä kohtaa jumppasin, kunhan kaikki sopi :)

[QUOTE="a p";22378601]No ehkä mun virhe "uutena" oli, että mä en todellakaan suostu jumppaamaan missään takarivissä. Mä haluan hyvän paikan edestä :-)[/QUOTE]

Ja niinhän se oikeesti olisikin hyvä. Uutena kannattaa olla niin että näkee ohjaajan hyvin. Meillä on eturivin paikkojakin tarjolla, ollaan sijoituttu niin että siihenkin vielä mahtuu.
Mutta alkuperäiseen ongelmaan en oikein osaa auttaa kun meillä ei paikoista ole kinasteltu.

Mä meen aina samallae paikalle ja mulla on iso perse, joten jengi väistää... :D

ei vaan jos on ahdasta ni sit on. Sit pitää vaan mahtua. Jos joku on "mun" paikalla ni luonnostaan meen siihen läheisyyteen. En kuitenkaan syliin tunge.

Miten sitten käyttäydytte pukukoppien kanssa, jos niitä on useampi.
Aina samassa vai voiko sitä vaihtaa loukkaamatta vakikoppilaisia.
Itse haluaisin vaihtaa pukuhuonetta, kun tässä nykyisessä yksi akka piikittelee ja vähättelee kaikkia minulle tärkeitä asioita.

Yhteistyössä