Onko julmaa laittaa vastasyntynyt omaan huoneeseensa nukkumaan

• Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti
v
Ei kai se julmaa ole, jos tarpeisiin kuitenkin vastataan. Jokainen tekee kuten tahtoo, mä pitäisin kuitenkin mukavuussyistä samassa huoneessa, ei tarttis niin kauas pompata kun vauva vaatii maitoa ja sitä paitsi väsyneenä on mukavampi imettää makuullaan. Eihän kaikki toki edes imetä, mutta näin ajattelen oman tilanteen.

hämy
en nyt julmasta osaa sanoa, eihän vastasyntynyt sitä ihan vielä ymmärrä, mutta miksi ihmeessä? Eikö olisi yöllä helpompaa hoitaa yöheräämiset kun lapsi on siinä ihan vieressä? Ei siis välttämättä samassa sangyssä vanhempien kanssa mutta huoneessa nyt kuitenkin? Täytyy olla vanhempien aika herkkä unisia että kuulevat.

vieras
No vastasyntyneen paikka on mielestäni 24/7 äidin lähellä ihoa vasten, mutta kukin meistä hoitaa lapsemme kuten parhaaksi katsoo. Jos koet tarpeelliseksi tämän toimen niin ole hyvä vaan. Julmaa tai ei - sehän on taas ihan jonkun toisen mielipide.

Barbapapa
Mä en olis uskaltanu laittaa kun pelkäisin, että lapsi tukehtuis pukluunsa. Ja parikuisena tytöllä todettiin refluksi (puklaili normaalia enemmän) niin en tod vieny meidän huoneesta mihinkään. Omassa pinniksessä nukku meiän lähellä.

No ei mun mielestä.. tosin meillä kuopus ei ollut vastasyntynyt kun yönsä "yksin" rupesi viettämään, mutta juuri kotiutui sairaalasta silloin. Ei edes osannut nukkua jos joku nukkui ihan vieressä, sairaalassa tottui jo siihen että 3-4 tunnin välein hoitaja kävi katsomassa häntä. Tyttö samoin rupesi tosi nopeasti nukkumaan pitkät yö unetkin, eikä mitään unikouluja ole kertaakaan tarvittu niin kuin isomilla sisaruksillaan. Toki nukuimme täysin kuulo etäisyydellä itse.

Ei se julmaa ole.

Käytännön kannalta helpompaa ehkä.
Meillä molemmat nukkui meidän makkarissa, omassa sängyssään siihen asti et alkoivat nukkuun yöt heräämättä.
Esikoinen oli jtn 2kk ja kuopus 7viikkoa.

Sit siirrettiin omaan huoneeseen. Paremmin saavat nukuttua kun isi ei ole siinä vieressä kuorsaamassa (ja se ei ole mitään pikkutuhinaa se..).

ai niinkö
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
peesi, eihän aiukuisetkaan yksin nuku. Miksi lapsen saati vauvan pitäsi?
i
Kyllä minä nukun yksin. Ja olen aikuinen.

Meidän 1 v 5 kk nukkuu nykyään yksin omassa huoneessaan ja nukkuu paremmin, kun ei kukaan ole vieressä kuorsaamassa tai kahisuttamassa peittoa. Myös minä nukun paremmin..

aiemmin havahduin lapsen ääntelyyn ja lapsi siihen kun minä liikehdin vuoteessa ..

olemme molemmat herkkäunisia, ja tuo muksu on ollut herkkäuninen aina.

Yhteistyössä