Onko jotain ihme yskää liikkeellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minna"

Vieras
Meillä eskari ikänen poik aon nyt yskinyt 3kk ja yskää on aina iltaisin kun rauhottuu sänkyyn lukemaan tai nukkumaan (Tällöin siis pahimmillaan, saattaa pari tuntiakin yskiä ja se on hurjaa kuultavaa), kuukauden ajan pojalla on yskää kun tulee eskarista kotiin ja ulkoilun tai muun leikin jälkeen.
Yskä on kuivaa ja tuntuu et poika ei saa välillä henkeä ja kuin olisi tukehtumaisillaan.
Poika on myös nykyään ihan hirveän väsynyt :(

Onko jotain yskää liikkeellä vai mitä tämä voisi olla?
Päijät neuvoon pari kertaa soittanu, mutta niitten mukaan ihan normaalia

Kyllä jatkuva, pitkittynyt yskä voi olla merkki astmasta tai jopa homeesta johon lapsi reagoi herkästi. Jos mun poikani olis kyseessä, olisin varannut ajan lääkäriin ja astmakokeisiin. Mun oman pikkuveljen astma todettiin tällä tavoin, jatkuvaa yskää kesti noin 6kk ja sen jälkeen diagnoosi ja lääkkeet.

Kannattaa varata oikea aika tk:een tutkimuksiin, kun noin kauan kestänyt. Minä en kertakaikkiiaan voi ymmärtää, miksi nykyään joka vaivaa väitetään "ihan normaaliksi" vaikka selvästikkään ei voi olla normaalia esim. yskiä 3kk!!!

siis pari kertaa olen tuon päijät neuvonkautta yrittäny saada terkkariin aikaa,mutta en ole saanut, kun on kuulemma normaalia, mutta minusta ei ole!
Pienemmilä on tänään neuvola ja aion sieltä vielä kysyä asiaa ja sit tilaan vaikka yksityiselle ajan jos sitä kautta ei saa apua/tietoa.

Siis mitä, astmaa, oikeasti?? apua!!!

Satakunnassa on liikkeellä keuhkokuumetta. Mun sisko meni lääkäriin kun kuukauden jatkunut flunssa, yskä ja lämpöily (ei siis korkeaa kuumetta) ja keuhkokuume oli.

no ehkä kandeis jo harkita vakavasti sitä lääkäriin menoa eikä kuunnella mitä ne siellä päijät-neuvos sanoo.

Vie hemoon tai mehiläiseen jos ne ei siel tajua antaa sitä lääkäriaikaa. Me saatiin pari vuotta sitten pitkittyneeseen yskään joka häiritsi yöunia kun yski 15 välein niin ventolinea. Se autto heti ja yskiminen loppui melkein kokonaan. SItä annettiin jonkun aikaa aina kun yskimissetti alkoi ja yötä vasten.

Mullekkin tulis mieleen astma.. hei ei se oo mikään vaarallinen tauti.. viet sen lääkäriin ja saatte hengitettäviä lääkkeitä aamuks illaks ja tarvittaessa, niin elättä taas ihan normaalisti... nyt tosiaan pakkasella saattaa hyvin olla et oireet pahenee ku lapsi touhuaa kylmässä ilmassa..

[QUOTE="minna";23152828]siis pari kertaa olen tuon päijät neuvonkautta yrittäny saada terkkariin aikaa,mutta en ole saanut, kun on kuulemma normaalia, mutta minusta ei ole!
Pienemmilä on tänään neuvola ja aion sieltä vielä kysyä asiaa ja sit tilaan vaikka yksityiselle ajan jos sitä kautta ei saa apua/tietoa.

Siis mitä, astmaa, oikeasti?? apua!!![/QUOTE]

jos lahdessa/lähipiirissä asut mene mehiläisee sellaselle lastenlekurille kun Päivi Limnell. Mahtava lääkäri!

Mä en enää yrittäis kun en pahemmin muutoinkaa luota mihinkää puhelindiagnooseihin ja siihe mikä on niiden mielestä normaalia.

mä olen tuota ventolinea antanutkin (meillä sitä oli jäänyt, kun lapsi sitä aikasempaan saanut) mutta ei siitä mitään apua ole :(

Voikohan tuo neuvolan täti mitenkään auttaa, viittiikö sille alkaa selittää vai tilaanko vaan yksityiselle suoraan ajan, pojallaon jo ihan tummat silmät ja kalpea iho kun on myös niin väynyt koko ajan :(

jos lahdessa/lähipiirissä asut mene mehiläisee sellaselle lastenlekurille kun Päivi Limnell. Mahtava lääkäri!

Mä en enää yrittäis kun en pahemmin muutoinkaa luota mihinkää puhelindiagnooseihin ja siihe mikä on niiden mielestä normaalia.

kiitos, pistän nimen muistiin ja jos tuolat neuvolasta ei oo mitään apua, soitan tuonnemehiläiseen heti tänään.
Nyt mua kyllä rupes huolettaa toi jos onkin jotain astmaa....

[QUOTE="minna";23152887]kiitos, pistän nimen muistiin ja jos tuolat neuvolasta ei oo mitään apua, soitan tuonnemehiläiseen heti tänään.
Nyt mua kyllä rupes huolettaa toi jos onkin jotain astmaa....[/QUOTE]

no jo toi ulkonäön muutos kertoisi siitä et on oikeesti jotain häikkää..

katsoin juuri niin huomiselle on aikaa Katariina Latvalle klo: 18 ja Limnellille on perjantaille aikaa 9.50

Netin kautta pystyst varaamaan tosi kätsysti niin ei tartte soittaa. Mutta suosittelen ihan vakavasti et tilaat sen ajan heti etkä ees oota sinne neuvolaan.

no jo toi ulkonäön muutos kertoisi siitä et on oikeesti jotain häikkää..

katsoin juuri niin huomiselle on aikaa Katariina Latvalle klo: 18 ja Limnellille on perjantaille aikaa 9.50

Netin kautta pystyst varaamaan tosi kätsysti niin ei tartte soittaa. Mutta suosittelen ihan vakavasti et tilaat sen ajan heti etkä ees oota sinne neuvolaan.

ok, kiitos, en tiennytkään et netin kautta voi varata sinne myös ajan

[QUOTE="minna";23152979]ok, kiitos, en tiennytkään et netin kautta voi varata sinne myös ajan[/QUOTE]

juu voi ja se on niin kätevää ku ei tartte ootella puhelinlinjoilla. Tulehan kertomaan miten asiassa meni:)

Yhteistyössä