Onko jossain päin suomea parvorokkoa liikkeellä?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Lisbet78
Kaukovainiolla.. Mulla kans masuasukki, vkoja 21+ .. Ei kuulemma huolta! =)
Kysyin jo syksyllä lääkäriltä, ku äitini työpaikalla riehu parvo. Molemmat sairastanu eri lailla, toinen paljo voimakkaammin, tää toinen lievemmin. Ja kouluun käski lääkäri mennä normaalisti! Osalle nousee kuume, osalle ei. Osalla yks läiskä iholla, toisilla koko vartalo..

ap
ei oo totta :-O Kaukovainiolla mekin asutaan!! Voi kamala, nyt alkoi kyllä vähän pelottaan...mulla on viikkoja vasta 12 ja eikös tossa parvossa oo keskenmenoriski? Ootko sä sairastanut sen vai miks ei oo huolta?

Lisbet78
Yks lääkäri kerto jo syksyllä, et 99,99% lapsista on sairastanu sen viimestään kouluikäsenä. Mulla äiti oli vielä pph, et oon varmasti sen sairastanu.
Osalla lapsista tauti menee ohi yhdellä läiskällä, tai pienellä flunssan tapasella. Eli sitä ei ees rekisteröidä rokoksi kotona.

Toinen lääkäri sano, et tähän liittyvää keskenmenoa ei oo Suomessa tapahtunu kymmeniin ja taas kymmeniin vuosiin. Täällä ku multa otettiin verestä vasta-aineet, labran täti ei ees tienny mitä ottaa.. Eli ei kovin usein tuu eteen, sain selitellä et mikä näyte se on.. =)

ap
ahaa...käytte varmaan tossa Höyhtyän tk:ssa joten samat vastaukset mullekin tulis varmaan sieltä...hitto, kun ei pitäis murehtia. Mutta pitäiskö mun kuitenkin soittaa neukkulaan ja pyytää lähete siihen vasta-ainetestiin? Sulla siis oli immuniteetti?

L
Joo, oon sairastanu. Sillon syksyllä ei niitä ees otettu, niitä näytteitä, koska lääkäri oli varma et oon sen sairastanu. =)
Toki se arvelutti, ja neuvolan täti sano samaa. Nyt käytin tuota toista lääkärissä ja tohtori tuumas et tyttö kouluun vaan, ja multa näyte " vaikka ihan varmasti oot sen jo sairastanu".
Samalla sano, et ymmärtää huolen ku siitä aika ajoin puhutaan, sillon ku ootin nuita isompia, ei tälläsestä ollu tietoakaan!

Helpottaahan se, jos soitat neuvolaan, ne sanoo kyllä varmaan samat asiat! =) Ei millään pahalla.. Soitinhan mäki! ;)

Yhteistyössä