Onko joltakin leikattu viisuria raskaana ollessa, tehdäänkö sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yksi"

Vieras
Noin kuukausi sitten puhjennut yläviisuri siis vihottelee pahasti (särkylääkkeiden voimalla menee), mutta ei ole pinnalla kuin osittain ja siksi luulen että leikkaus ois edessä. Huomenna katsovat tilanteen. Röntgenkuvat hampaista on otettu joskus vuosi pari sitten, eli niitä voivat kai hyödyntää nytkin kun ei uusiakaan saa ottaa raskaanaolevalle.

Luulen ett niiden on pakko kuvata se onko sielä juuressa tulehdusta. Raskaana olevien kuvaushan ei ole kielletty, se on vain harkittava tarkkaan, ja vatsan alue suojataan jis otetaa esim iso rtg kuva, hampaan kuvaus on nii paikallinen, ett tuskin edes peittävät mitenkään..?

Mutta siis. Jos sielä on tulehdus, nii sehän on pakko hoitaa pois jotenkin. Suun verenkierrosta on suora yhteys sydämeen.

Luulen ett niiden on pakko kuvata se onko sielä juuressa tulehdusta. Raskaana olevien kuvaushan ei ole kielletty, se on vain harkittava tarkkaan, ja vatsan alue suojataan jis otetaa esim iso rtg kuva, hampaan kuvaus on nii paikallinen, ett tuskin edes peittävät mitenkään..?

Mutta siis. Jos sielä on tulehdus, nii sehän on pakko hoitaa pois jotenkin. Suun verenkierrosta on suora yhteys sydämeen.

Okei. Saapa nähdä mitä sanovat. Hirvittää kyllä vähä koko operaatio.

Luultavasti tekevät. Mulle varattiin viisaudenhampaan leikkausaika kuukausien päähän hammaskirurgin konsultaation jälkeen ja kun tiedustelin, miten mahdollinen raskaus vaikuttaisi, niin ei kuulemma ollut mitään väliä. Lopulta hammas kyllä ehdittiin poistaa ennen kuin tulin raskaaksi.

Yhteistyössä