Onko jollakin kokemusta näin oudosta vaivasta? *sis. kuvauksen joka on liian pitkä otsikkoon*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Niin siis mulla on nyt kolme päivää tullut melko tiheällä tahdilla oikeaan sääreen sellaisia kuumia aaltoja. Ihan kuin kuumaa vettä valuis pitkin jalkaa ja sitten se jää hetkeksi sen valumistunteen jälkeen kihelmöimään. Ja ainoastaan oikean jalan sääri. Oon joutunut muutaman kerran tiskatessanikin oikein tarkastamaan että valuuko pöydältä vettä jalkaani vai onko se taas tuollainen "kuumotuskohtaus". Näitä "kohtauksia" on nyt tullut parina päivänä enemmän, useampia tunnissa. Tänään vähän vähemmän, mutta säännöllisesti kuitenkin.

Siis mitä ihmettä :o

joku lihas jumissa jossain, verenkiertoon vaikuttaa. =) venyttele, käy lenkillä. Juo paljon vettä, jos jatkuu kauan, hierojalle. magnesium auttaa yleensä jos jatkuu pitkään. Jos menee tunnottomaksi jalka+käsi, puhe vaikeutuu tms niin kipinkapin lääkäriin

ylimääräinen toiminta, luultavasti täysin harmiton. Ehkä lihaksisto selässä kireänä, heikkenevät välilevyt? Itselläni tuollaista satunnaisesti, täysin harmitonta joskin häkellyttävää oli alkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja tarkista asia:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkava tulppa? Joku verenkiertohäiriö?

Mäkin ehdotan lääkärissä käyntiä tai soittoa johonkin ainakin. Se menee sitten keuhkoihin, jos on veritulppa tulossa. :/

Mun tuttavalla juuri todettiin tällainen, vauvaa vielä odottaa =/ Ja siis on nuori, oireena kipua raajassa. Ei nyt kannata pahinta pelätä, tuo tulppakin on hänellä ihan hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Doktor:

Mäkin ehdotan lääkärissä käyntiä tai soittoa johonkin ainakin. Se menee sitten keuhkoihin, jos on veritulppa tulossa. :/

Mistä sinä tiedät mihin se menee?

mäkin jäin miettiin tätä että millä perusteella keuhkoihin. Ei oo vielä opinnoissa tullu ko asia vastaan.

Kiitos vastauksista. Mulla ei tosiaan ole koskaan ennen moista vaivaa ollut, joten kieltämättä aika huolestunutkin olen ollut. Toisaalta, mitään muuta vaivaa ei sitten olekaan, joten en nyt ole alkanut hysterisoimaan.

Pitää varmaan venytellä kunnolla ja juoda vettä paljon. Seurailla jonkin aikaa miten tilanne muuttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mun tuttavalla juuri todettiin tällainen, vauvaa vielä odottaa =/ Ja siis on nuori, oireena kipua raajassa. Ei nyt kannata pahinta pelätä, tuo tulppakin on hänellä ihan hoidossa.

Onpa ikävä juttu :(. Mutta onneksi tulppa on tuttavallasi hoidossa.

Mulla ei ole kipua tuossa jalassa, ainoastaan sellaista kuumotusta. Tuntuu oudolta, mutta ei kyllä satu yhtään.

Syvä laskimotukos voi oireilla koko alaraajan tai pohkeen turvotuksena, leposärkynä tai kävelykipuna pohkeessa. Toisaalta etenkin vuodepotilaan tukos voi olla täysin oireeton ja johtaa keuhkoveritulpan syntyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Mullakin oli just pari viikkoa sitten tuollainen juttu oikeassa jalassa. Oli kyllä selkäkin todella jumissa samaan aikaan...meni ohi, molemmat kivut..

ookoo. Mä luulen että mulla vois kyllä johtua ihan samasta asiasta. Mulla ei niinkään ole tuo selkä todella jumissa, mutta kyllä jonkin verran. Raksaaminen kun ottaa selän päälle ja etenkin hartiat ja alaselkä on koetuksella. Ehkä tää siis johtuukin siitä.

Mulla yhteen aikaan tuntui, että sukka oli jalkaterästä märkä. Monta kertaa piti tarkastaa ja ihmetellä asiaa, kun ei ollutkaan. Mutta mulla nyt on ollut kaikenmoista vaivaa tässä vuosien saatossa, ja ms vahvasti mielessä.

Ei tuo tulpalta kuulosta ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:

Syvä laskimotukos voi oireilla koko alaraajan tai pohkeen turvotuksena, leposärkynä tai kävelykipuna pohkeessa. Toisaalta etenkin vuodepotilaan tukos voi olla täysin oireeton ja johtaa keuhkoveritulpan syntyyn.

okei, eli alle parikymppisen on mahdollisesti mentävä lekuriin, koska googletteli näitä oireita.

okei, eli alle parikymppisen on mahdollisesti mentävä lekuriin, koska googletteli näitä oireita.

Mulle on aivan se ja sama meneekö joku lääkäriin vai ei.

Mulla oli tuota molemmissa raskauksissa. Kysyin sitä lääkäriltä, kun huolestuin minäkin!

Kuulemma johtuu todennäköisimmin perusterveellä aikuisella joko rasituksen tai raskauden aiheuttamista jatkuvista asentovirheistä.. Jumppaa, jumppaa vain, paljon venyttelyä! Noin kun ajattelee, että te rakennatte, niin ei oo mikään ihme jos paikat on jumissa? :)

Mulle on aivan se ja sama meneekö joku lääkäriin vai ei.

Meni tai ei, mitä sä täällä esittelet omia diagnoosejas?

Yhteistyössä