Onko jollakin anteliasta rikasta miestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulevaisuuspuntarissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulevaisuuspuntarissa

Vieras
Olisi kiva tietää, millaista on elää varakkaan miehen kanssa. Maksaako rikas kumppani oikeasti mielellään toisenkin menot ja osteleeko useinkin lahjoja vai onko rikkaat miehet yleensä kovin pihejä?

Minulla ei ole aiempaa kokemusta varakkaista miehistä, mutta nyt olen törmännyt sellaiseen. Olisi mukavaa heittäytyä 'vapaarouvaksi' ja elellä miehen kustannuksella, kun kerran tällä on siihen rahaa ja mahdollisesti myös haluja ylläpitää naistaan. Mietityttää vain, onko tällainen oikeasti mahdollista Suomessa vai lupaileeko mies vain liikoja ja maalailee eteeni ruusuisia tulevaisuudenkuvia, jotka eivät kuitenkaan loppupeleissä tule toteutumaan. En halua joutua pihin miehen 'vangiksi', koska tähän asti olen tottunut elämään itsellistä elämää.

En usko, että onnistuu, jos tavoitteena on "elää toisen kustannuksella". Onnistuneessa (suomalaisessa) suhteessa mies ja vaimo ovat tasavertaisia. Jos naisen alkuperäinen tavoite on hakea hyötyä toisesta, niin suhde vääristyy. Hyötyä hakeva puoliso alkaa tuntea itsensä vähempiarvoiseksi, mikä romahduttaa suhteen.

Voit onnistua, jos arvostat itseäsi ja pidät itseäsi tasavertaisena kumppanina puolisosi varakkuudesta huolimatta.

En usko, että onnistuu, jos tavoitteena on "elää toisen kustannuksella". Onnistuneessa (suomalaisessa) suhteessa mies ja vaimo ovat tasavertaisia. Jos naisen alkuperäinen tavoite on hakea hyötyä toisesta, niin suhde vääristyy. Hyötyä hakeva puoliso alkaa tuntea itsensä vähempiarvoiseksi, mikä romahduttaa suhteen.

Voit onnistua, jos arvostat itseäsi ja pidät itseäsi tasavertaisena kumppanina puolisosi varakkuudesta huolimatta.

Olipas siinä hyvin puettu sanoiksi kaikki! (y)

Se onnistuuko moinen, riippunee pitkälti sun ulkonäöstä. Se jostain kummasta syystä menee vain niin, että kun on sikarikas mies, niin elättivaimo joka päivät pitkät shoppailee ja bloggailee, nyt vain sattuu olemaan kohtalaisen kuuma pakkaus noin ulkonäöllisesti. Se jos miljonäärimiehellä on tavallisen näköinen rouva, se on usein jo miehen köyhiltä nuoruusvuosilta, eikä suhde perustu rahaan. Silloin rouvakaan ei usein vain voi shoppailla ja bloggailla.

Minun tavoitteenani ei ole elää toisen kustannuksella, mutta mies on ehdottanut, että voisin tehdä sen. Hänellä on siinä oma lehmä ojassa. Pystyisin pitämään itseni kunnossa ja kauniina, kun saisin täyttää päivät kuntoilemalla, shoppailemalla ja hoitoloissa itseäni hemmotellen. Jaksaisin sitten rentoutuneena hyvillä mielin ja virkeänä ilotella miehen kanssa.

Ei tuo hullummalta ajatukselta minusta kuulosta, toisaalta ei kovin realistiseltakaan, sillä olen saanut tyypillisen suomalaisen kasvatuksen, jossa naiset ja miehet ovat tasavertaisia, käyvät molemmat töissä ja jakavat kulut puoliksi. Siksi kiinnostaa tietää, onko jollakin oikeasti kokemusta tällaisesta suhteesta. Voiko se onnistua? Miehen mielestä olen kuuma pakkaus.

Minun tavoitteenani ei ole elää toisen kustannuksella, mutta mies on ehdottanut, että voisin tehdä sen. Hänellä on siinä oma lehmä ojassa. Pystyisin pitämään itseni kunnossa ja kauniina, kun saisin täyttää päivät kuntoilemalla, shoppailemalla ja hoitoloissa itseäni hemmotellen. Jaksaisin sitten rentoutuneena hyvillä mielin ja virkeänä ilotella miehen kanssa.

Ei tuo hullummalta ajatukselta minusta kuulosta, toisaalta ei kovin realistiseltakaan, sillä olen saanut tyypillisen suomalaisen kasvatuksen, jossa naiset ja miehet ovat tasavertaisia, käyvät molemmat töissä ja jakavat kulut puoliksi. Siksi kiinnostaa tietää, onko jollakin oikeasti kokemusta tällaisesta suhteesta. Voiko se onnistua? Miehen mielestä olen kuuma pakkaus.

Ap kirjoitti tämän.

Vaikuttaa siltä, että kumpikaan teistä ei ole hakemassa tasavertaista suhdetta (ei tarkoita sitä, että kulut maksetaan puoliksi vaan että kumpikin on parisuhteessa yhtä arvokas). Siksi en usko, että suhde toimisi pitemmän päälle. Jos alat suhteeseen, niin varaudu suhteen jälkeiseen aikaan, jotta tulet toimeen myös itsenäisesti.

Mikäli tuo riittää sinulle, niin anna mennä. Jos olet oikeasti valmis luopumaan omista urasuunnitelmistasi, etkä kaipaa tunnetta, jossa olisit itse vastuussa itsestäsi, taloudellisesta tilanteestasi ja varoistasi, niin tuohan on unelmatilanne. Sinun työtäsi on hoitaa itseäsi ja näyttää nätille miestäsi varten, jotta hän tarjoaa sinulle elannon. Sinun tapauksessasi en suostuisi avioehtoon, sillä silloin sinun työstäsi ei jäisi sinulle mitään käteen.

Meillä ei rikkauksista voi puhua, mutta hyvätuloisuudesta. Pikkulapsivuosien jälkeen mies toivoi että jäisin vielä kotiin ja tekisin vain satunnaistöitä, jotta en uupuisi työelämässä niinkuin niin monet muut. Tuntee kyllä minut siinäkin, että annan sataprosenttia kaikkeen mitä teen, joten työ imaisisi minut mukanaan tehokkaasti ja veisi yhteistä aikaa.

Mitä lahjoihin tulee, niihin ei minusta minkään suhteen tule perustua. Ei lasten ja aikuisten välisiin, ei aikuisten välisiin. Jos yhteinen aika ei ole suurin lahja mitä voi saada ja antaa, niin sitten on ehkä kohdalla väärä ihmissuhde.

Mikäli tuo riittää sinulle, niin anna mennä. Jos olet oikeasti valmis luopumaan omista urasuunnitelmistasi, etkä kaipaa tunnetta, jossa olisit itse vastuussa itsestäsi, taloudellisesta tilanteestasi ja varoistasi, niin tuohan on unelmatilanne. Sinun työtäsi on hoitaa itseäsi ja näyttää nätille miestäsi varten, jotta hän tarjoaa sinulle elannon. Sinun tapauksessasi en suostuisi avioehtoon, sillä silloin sinun työstäsi ei jäisi sinulle mitään käteen.

Minulla on jo ura. Pärjään ihan mukavasti tuloillani. Omaisuutta ja säästöjäkin on kertynyt mukavasti.

En minä koe miehen alistavan minua tai minun miestä, jos kyseinen tapa elää sopii molemmille.
Tärkeintä onkin, miten itse koet suhteen. Me emme saa tilanteesta oikeaa kuvaa, koska tässä on keskitytty ainoastaan miehen varallisuuteen ja sinun ulkonäköösi ihan kuin suhteessanne ei muuta olisikaan. Siksi kirjoittamasti tulee kuva, että kyse ei olisi todellisesta suhteesta vaan ainoastaan rahasta.

Yhteistyössä